beunky Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 what's the story met voor en eindversterkers?just curious, want ik ben tevreden over mijn kenwood receiver en bovendien ben ik nou ook weer niet zo kapitaal krachtig dat ik twee dingen tegelijk kan vernieuwen. Afhankelijk van onder andere je budget kan een voor/eind combinatie interessant zijn. Ik zou zelf de grens met ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 klopt het dat bij marantz de lades fragiel zijn/overkomen? Mijn lade van de CD-17 niet in iedergeval. Een CD-17 is dan ook geen 500 Euro . Dat klopt. Maar ik heb voor de hele set(pm71 en cd17) maar 725 betaald, dat is dus ongeveer 300 voor de cd speler. Dus..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boekster Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 klopt het dat bij marantz de lades fragiel zijn/overkomen? Mijn lade van de CD-17 niet in iedergeval. Een CD-17 is dan ook geen 500 Euro . Er staat bij 2e hands een CD17 mkII te koop voor.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 klopt het dat bij marantz de lades fragiel zijn/overkomen? Mijn lade van de CD-17 niet in iedergeval. Een CD-17 is dan ook geen 500 Euro . Er staat bij 2e hands een CD17 mkII te koop voor.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Zoiets kan best wel belangrijk zijn als bijvoorbeeld 2/3e van je collectie bestaat uit gebrande CD's. Alleen gebrande CD's klinken nooit zo goed als de orginele. Ik heb nix tegen branden maar ik verwacht dan geen hifi van die CD's Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Zoiets kan best wel belangrijk zijn als bijvoorbeeld 2/3e van je collectie bestaat uit gebrande CD's. Alleen gebrande CD's klinken nooit zo goed als de orginele. Ik heb nix tegen branden maar ik verwacht dan geen hifi van die CD's Een kopie is ALTIJD minder, maar met goede CD-recorders (de huiskamermodellen) is dat verschil heel erg klein. vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Daar heb je waarschijlijk gelijk in als ik iets kopieers maak ik er vaak eerst MP3 van en kopieer het daarna naar CD op CD format, gebruik copies bijna alleen in de auto. Zoveel goede CD's komen ook niet uit dus die 1 a 2 CD's in de maand kan ik ook wel orgineel hebben, en ik vind het er gewoon beter uitzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Nee, ik kopieer CD's via een digitale kabel (cinch, geen optische kabel) rechtstreeks van de CD-speler naar de CD-recorder. Er komt dus ook geen versterker aan te pas. Dat is een heel verschil met MP3's etc. via de PC op CD branden! Daar gaat flink wat kwaliteit verloren t.o.v. het origineel vrees ik... vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bas vg Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 en tot slot dan maar een dom vraagje over iets anders: what's the story met voor en eindversterkers? just curious, want ik ben tevreden over mijn kenwood receiver en bovendien ben ik nou ook weer niet zo kapitaal krachtig dat ik twee dingen tegelijk kan vernieuwen. enniewee, als je me kunt vertellen wat dit voor een effect heeft op de geluidskwaliteit, dan ben ik al tevreden. oh ja en wat is dat met die cyrus? is dat een cd speler? dvd speler? maar het is waarschijnlijk ook niet echt van toepassing 2 mooie high end monoblokken op kenwood midispeakertjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
nonkelmil Posted 30 augustus 2004 Report Share Posted 30 augustus 2004 Als 't ook 2e hands mag zijn, kan ik zondermeer een Marantz CD63KI aanraden! Die worden nog weleens 2e hands aangeboden en klinkt echt zeer goed. Groeten, Alco Ehrm ik heb een marantz CD63 MKii en ben er eigenlijk niet echt tevreden over. De cd speler leesde de cd's na een jaar of 3 al niet meer goed uit. Ge zou zot worden van dat continue overspringen. Toen ik vroeger op internet zocht bleek ik niet de enige te zijn die er problemen mee heeft/had. groetjes, nonkelmil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 30 augustus 2004 Report Share Posted 30 augustus 2004 Om even terug te komen op de geluisweergave van goedkope DVD spelers . Ik heb ook zo,n prul ding van lenco omdat deze alles vreet maar ga hem inderdaad niet vergelijken met een gewone cd speler die vlieger gaat niet op. Bij het openen zag ik het al direct een zeer simpelle opbouw voor de line out voor het audio gedeelte welke ik wel gemodificeerd heb middels betere voedingscomponenten en veel betere uitgangscondensatoren en het verwijderen va de muting maar hij blijft achter bij de gewone cd speler. Tussen dvd spelers zelf zit ook veel verschil in het weergeven van dvd geluid de sony welke ik ook heb klinkt veel beter maar deze was dan ook een stukkie duurder. Ook deze kan echter met gewoon cd geluid niet tippen aan mijn cd speler maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht. In de toekomst wil ik dan ook een dvd speler welke buiten het beeld ook een perfect geluid er uit gooit. Wie kan mij wat aanraden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 augustus 2004 Report Share Posted 30 augustus 2004 In de toekomst wil ik dan ook een dvd speler welke buiten het beeld ook een perfect geluid er uit gooit.Wie kan mij wat aanraden? Je zou voor een externe dac kunnen gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 31 augustus 2004 Report Share Posted 31 augustus 2004 Om even terug te komen op de geluisweergave van goedkope DVD spelers .Ik heb ook zo,n prul ding van lenco omdat deze alles vreet maar ga hem inderdaad niet vergelijken met een gewone cd speler die vlieger gaat niet op. Bij het openen zag ik het al direct een zeer simpelle opbouw voor de line out voor het audio gedeelte welke ik wel gemodificeerd heb middels betere voedingscomponenten en veel betere uitgangscondensatoren en het verwijderen va de muting maar hij blijft achter bij de gewone cd speler. Tussen dvd spelers zelf zit ook veel verschil in het weergeven van dvd geluid de sony welke ik ook heb klinkt veel beter maar deze was dan ook een stukkie duurder. Ook deze kan echter met gewoon cd geluid niet tippen aan mijn cd speler maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht. In de toekomst wil ik dan ook een dvd speler welke buiten het beeld ook een perfect geluid er uit gooit. Wie kan mij wat aanraden? Hallo Don, Waar ikzelf momenteel op zit te azen (wachten) is een tweedehands Marantz DV-12S1. Deze speler speelt DVD Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 31 augustus 2004 Report Share Posted 31 augustus 2004 Nog even een linkje naar de DV-12S1: http://www.audiorevolution.com/equip/marantzdv12s1/ vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 31 augustus 2004 Report Share Posted 31 augustus 2004 Nog even een linkje naar de DV-12S1: http://www.audiorevolution.com/equip/marantzdv12s1/ vg Dennis. Dan ga ik daar dus ook maar eens naar op zoek Het inwendige van de SONY leerde mij ook dat daar weinig eer aan te behalen valt wat betreft het verbeteren van de analoge output stage is zo simpel dat je echt niet kan verwachten dat hier een echt geod geluid uit kan komen. Uiteraard heb ik het een en ander veranderd maar ik wil een dvd speler die standaard al is voorzien van een goede output stage goede condensatoren goede op amps enz enz eigenlijk gewoon vergelijkbaar zoals deze worden toegepast in de duurdere CD spelers Link to comment Share on other sites More sharing options...
merlin Posted 31 augustus 2004 Report Share Posted 31 augustus 2004 Ik speel met CD17ki mk1 en die heeft geen enkel probleem met CD-r, de onkyo heeft dan wel een zeer degelijke lade (ik heb hem ook gehad) maar wordt op alle fronten weggespeelt door de Marantz met plastic laatje> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boekster Posted 31 augustus 2004 Report Share Posted 31 augustus 2004 Om even terug te komen op de geluisweergave van goedkope DVD spelers .Ik heb ook zo,n prul ding van lenco omdat deze alles vreet maar ga hem inderdaad niet vergelijken met een gewone cd speler die vlieger gaat niet op. Bij het openen zag ik het al direct een zeer simpelle opbouw voor de line out voor het audio gedeelte welke ik wel gemodificeerd heb middels betere voedingscomponenten en veel betere uitgangscondensatoren en het verwijderen va de muting maar hij blijft achter bij de gewone cd speler. Tussen dvd spelers zelf zit ook veel verschil in het weergeven van dvd geluid de sony welke ik ook heb klinkt veel beter maar deze was dan ook een stukkie duurder. Ook deze kan echter met gewoon cd geluid niet tippen aan mijn cd speler maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht. In de toekomst wil ik dan ook een dvd speler welke buiten het beeld ook een perfect geluid er uit gooit. Wie kan mij wat aanraden? De Naim DVD5! Momenteel niet op de markt, maar gaat het heftige prijskaartje van 3000+ dragen. Heb je echter wel een heerlijke muziekspeler ook . Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 De TEAC DV-50! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 Tjonge dat zijn spelers die wel MOETEN klinken maar waar wel een prijskaartje aan vast zit dat wodt dus even sparen. Ie er geen een van SONY die kwalitatief zeer hoog staat aangeschreven daar mijn hele set al bestaat uit SONY apparaten. Momenteel heb ik een YAMAHA erbij die overings gewoon van philips is van binnen. Het geluid is in ieder geval stukken beter dan van de lenco(welke nu de deur uitgaat) en van de sony en dat standaard. Helaas vertonen deze apparaten veel uitval in de vorm van een ic die er bij defect voor zorgt dat de speler vast slaat na ongeveer 15 minuten. Deze ga ik echter modificeren door het IC met de bodem te verbinden middels een warmte gelijdend blokje van siliconen rubber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 probeer een s zo'n qs ding van sony...... vooral die wat oudere...(die ziet en voelt ook wat degelijker aan.....) hij klinkt trouwes ook als een echte sony... kortom alsof er een kleedje over je speakers hangt............... maar misschien ben ik iets te kritisch... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boekster Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 Tjonge dat zijn spelers die wel MOETEN klinken maar waar wel een prijskaartje aan vast zit dat wodt dus even sparen.Ie er geen een van SONY die kwalitatief zeer hoog staat aangeschreven daar mijn hele set al bestaat uit SONY apparaten. Momenteel heb ik een YAMAHA erbij die overings gewoon van philips is van binnen. Het geluid is in ieder geval stukken beter dan van de lenco(welke nu de deur uitgaat) en van de sony en dat standaard. Helaas vertonen deze apparaten veel uitval in de vorm van een ic die er bij defect voor zorgt dat de speler vast slaat na ongeveer 15 minuten. Deze ga ik echter modificeren door het IC met de bodem te verbinden middels een warmte gelijdend blokje van siliconen rubber. Ik geloof dat de Philips 963 ook een mooi apparaat was, maar ide had fikse problemen met z'n betrouwbaarheid. Erg jammer. Pioneer heeft ook wel een mooie alleseter naar mijn weten, ik weet niet precies welke type dit was, helaas. Past welgoed bij de Sony's denk ik . Denon heeft de DV2800 en DV-2900 die wat duurder zijn, maar ook erg goed zijn in het alles-kunnen. Misschien ook een optie. De Naim en Teac waren uiteraard als grap bedoeld, die van PD nogwat meer dan die van mij . Groeten! Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Tjonge dat zijn spelers die wel MOETEN klinken maar waar wel een prijskaartje aan vast zit dat wodt dus even sparen.Ie er geen een van SONY die kwalitatief zeer hoog staat aangeschreven daar mijn hele set al bestaat uit SONY apparaten. Momenteel heb ik een YAMAHA erbij die overings gewoon van philips is van binnen. Het geluid is in ieder geval stukken beter dan van de lenco(welke nu de deur uitgaat) en van de sony en dat standaard. Helaas vertonen deze apparaten veel uitval in de vorm van een ic die er bij defect voor zorgt dat de speler vast slaat na ongeveer 15 minuten. Deze ga ik echter modificeren door het IC met de bodem te verbinden middels een warmte gelijdend blokje van siliconen rubber. Ik geloof dat de Philips 963 ook een mooi apparaat was, maar ide had fikse problemen met z'n betrouwbaarheid. Erg jammer. Pioneer heeft ook wel een mooie alleseter naar mijn weten, ik weet niet precies welke type dit was, helaas. Past welgoed bij de Sony's denk ik . Denon heeft de DV2800 en DV-2900 die wat duurder zijn, maar ook erg goed zijn in het alles-kunnen. Misschien ook een optie. De Naim en Teac waren uiteraard als grap bedoeld, die van PD nogwat meer dan die van mij . Groeten! Kevin Bedankt voor de reactie ik ga eens rondkijken maar dan wel in de betaalbare klasse maar je weet nooit wat er zo op je pad komt. Voorlopig houdt ik het even bij de yamaha (philips dus) welke gewoon goed klinkt valt niets op aan te merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts