cgm Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Ik wil een passieve pre-amp in elkaar knutselen met een stappenregelaar (zo'n 24 stappen) en een ingangskeuze schakelaar (voor een stuk of 6 ingangen). Waar/hoe kan ik voor een redelijke prijs aan een paar goede schakelaars (en verlengstangen en zo) komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Goede schakelaars zijn nergens goedkoop behalve in de dump. Dus op naar Quakkelstein, wie weet heeft die wel wat liggen. Heb daar destijds hele mooie 32 standen schakelaars vandaan gehaald met 4 dekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 augustus 2004 Author Report Share Posted 25 augustus 2004 Goede schakelaars zijn nergens goedkoop behalve in de dump. Dus op naar Quakkelstein, wie weet heeft die wel wat liggen. Heb daar destijds hele mooie 32 standen schakelaars vandaan gehaald met 4 dekken. Die zaak, daar sta ik altijd voor een gesloten deur, is nooit open.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Goede schakelaars zijn nergens goedkoop behalve in de dump. Dus op naar Quakkelstein, wie weet heeft die wel wat liggen. Heb daar destijds hele mooie 32 standen schakelaars vandaan gehaald met 4 dekken. Die zaak, daar sta ik altijd voor een gesloten deur, is nooit open.. Kom je op de verkeerde tijd Er hing altijd een briefje op de deur wanneer ie wel open was. Het gaat de laatste jaren niet zo goed met gezondheid van de baas en voor de centen hoeft ie het helemaal niet te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Ik wil een passieve pre-amp in elkaar knutselen met een stappenregelaar (zo'n 24 stappen) en een ingangskeuze schakelaar (voor een stuk of 6 ingangen).Waar/hoe kan ik voor een redelijke prijs aan een paar goede schakelaars (en verlengstangen en zo) komen? Wat is (voor jouw) een redelijke prijs? Marchand heeft wat. en DACT is de Rolls Royce (maar geenszins redelijk geprijsd ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 augustus 2004 Author Report Share Posted 25 augustus 2004 Wat is (voor jouw) een redelijke prijs?Marchand heeft wat. en DACT is de Rolls Royce (maar geenszins redelijk geprijsd ) Dat is de volle mep. Ik heb weleens gelezen over diy-ers die een lege regelaar op de kop tikken en dan zelf weerstanden erin solderen. Ik vroeg me af of die ergens te koop zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Bij Marchand kan je als kit kopen, dan kost de 24 staps stereo versie 75$. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Wat is (voor jouw) een redelijke prijs?Marchand heeft wat. en DACT Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 augustus 2004 Author Report Share Posted 25 augustus 2004 Bij Marchand kan je als kit kopen, dan kost de 24 staps stereo versie 75$. Oh, dat had ik niet gezien. Dat wordt al interessanter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 augustus 2004 Author Report Share Posted 25 augustus 2004 Een andere hele mooie volumestappenschakelaar is bij Acoustic Dimension te koop. Deze heeft 41 stappen en is maar een tikkeltje duurder dan een 24step DACT Ik zie het, zelfs goedkoper denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Een andere hele mooie volumestappenschakelaar is bij Acoustic Dimension te koop. Deze heeft 41 stappen en is maar een tikkeltje duurder dan een 24step DACT Ik zie het, zelfs goedkoper denk ik. je moet er nog de BTW bijtellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 augustus 2004 Author Report Share Posted 25 augustus 2004 Een andere hele mooie volumestappenschakelaar is bij Acoustic Dimension te koop. Deze heeft 41 stappen en is maar een tikkeltje duurder dan een 24step DACT Ik zie het, zelfs goedkoper denk ik. je moet er nog de BTW bijtellen Oeps! Ik vraag me wel af of ze net zo goed zijn als de DACT. Ik bedoel, als ik toch geld moet uitgeven, dan alleen het beste natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Een andere hele mooie volumestappenschakelaar is bij Acoustic Dimension te koop. Deze heeft 41 stappen en is maar een tikkeltje duurder dan een 24step DACT Ik zie het, zelfs goedkoper denk ik. je moet er nog de BTW bijtellen Oeps! Ik vraag me wel af of ze net zo goed zijn als de DACT. Ik bedoel, als ik toch geld moet uitgeven, dan alleen het beste natuurlijk. Persoonlijk denk ik dat ze beter zijn. Ik heb er zelf helaas nog geen, maar op de afgelopen Doelen wel ff zo'n ding in de handen gehad en eens heel goed bekeken. Het is echt vakwerk, netjes en goed afgewerkt met kwaliteitsweerstanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Goede schakelaars zijn nergens goedkoop behalve in de dump. Dus op naar Quakkelstein, wie weet heeft die wel wat liggen. Heb daar destijds hele mooie 32 standen schakelaars vandaan gehaald met 4 dekken. Oeps! Ik vraag me wel af of ze net zo goed zijn als de DACT. Ik bedoel, als ik toch geld moet uitgeven, dan alleen het beste natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 ... en als ik zie wat zo'n DACT ofzo moet kosten; Is het dat dan wel echt waard???? Ik denk dat de kostprijs van die dingen een fractie zijn van de vraagprijs. Maar mijnheer en mevrouw DACT willen natuurlijk ook ieder jaar op vakantie. Als de DACTjes dan niet met honderdduizenden tegelijk worden verkocht gaat de vraagprijs vanzelf omhoog. Wil je ze ook voor een lage kostprijs, laat er dan 10.000 stuks fabriceren in Taiwan, houdt er Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 augustus 2004 Author Report Share Posted 25 augustus 2004 Ik heb een mailtje gestuurd naar Aquablue. Deze man heeft meerdere opties voor me. Hij heeft goede pots, stappenregelaars, maar ook Lowter trafo's. Die trafo's zijn wat ik lees de ultieme oplossing voor passieve pre-amps. Misschien moet ik eerst maar even gaan beginnen met een goede pot en ingangsselector, en als het echt bevalt naar die trafo's kijken of zo. Als ik duur spul koop, dan wil ik ook wel zeker weten dat ik kan ombouwen naar actief, mocht dat beter bevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 Gewoon de spulletjes nieuw kopen. Als je alles bij elkaar optelt valt het eindbedrag best wel mee t.o.v. het niveau van het eindproduct. Potmeter van Alps of Noble, of een stappenschakelaar van Elma. Verlengassen kan je zelf meken , als het moet per kilometer. Ga naar een ijzerhandel en koop daar aluminium stang van 6 mm doorsnede. Bij conrad krijg je verlengbussen voor een koppeling tussen de as van de pot/stappenschakelaar en as naar de bedienings knop. Ingangs bussen verguld te verkrijgen voor een appel en ei bij deze firma. Behuizingen kan je ook zelf maken als je een beetje handig bent. Deze kan bestaan uit aluminium profielen en plaat van 3 mm dikte of meer. Voorpaneel maak je tevens van aluminium of hout ( gepolijst ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 augustus 2004 Author Report Share Posted 26 augustus 2004 Ik begin met een goede pot, en ingangsselector. De behuizing wordt van Conrad of zo, kost niet veel. Rca-aansluitingen, merkloos verguld. Hiermee ga ik dan een tijd testen. Of ie bevalt of niet, maakt niet uit, altijd handig om erbij te hebben. Hierna een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Ik begin met een goede pot, en ingangsselector. De behuizing wordt van Conrad of zo, kost niet veel. Rca-aansluitingen, merkloos verguld.Hiermee ga ik dan een tijd testen. Of ie bevalt of niet, maakt niet uit, altijd handig om erbij te hebben. Hierna een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Ik begin met een goede pot, en ingangsselector. De behuizing wordt van Conrad of zo, kost niet veel. Rca-aansluitingen, merkloos verguld.Hiermee ga ik dan een tijd testen. Of ie bevalt of niet, maakt niet uit, altijd handig om erbij te hebben. Hierna een Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 augustus 2004 Author Report Share Posted 28 augustus 2004 Ik heb net een goede pot, een ingangskeuze schakelaar en rca-aansluitingen besteld. Nu nog een behuizing en bekabeling. Ik heb nog wat massief zilver liggen, maar misschien eerst maar wat koper. De eerste uitvoering is toch meer een test. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 Ik heb net een goede pot, een ingangskeuze schakelaar en rca-aansluitingen besteld. Nu nog een behuizing en bekabeling. Ik heb nog wat massief zilver liggen, maar misschien eerst maar wat koper. De eerste uitvoering is toch meer een test. Had je niet beter voor een eertste test de passieve pre van Erik kunnen lenen...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 Ik heb net een goede pot, een ingangskeuze schakelaar en rca-aansluitingen besteld. Nu nog een behuizing en bekabeling. Ik heb nog wat massief zilver liggen, maar misschien eerst maar wat koper. De eerste uitvoering is toch meer een test. Had je niet beter voor een eertste test de passieve pre van Erik kunnen lenen...??? Die klonk niet best volgens Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 Ik heb net een goede pot, een ingangskeuze schakelaar en rca-aansluitingen besteld. Nu nog een behuizing en bekabeling. Ik heb nog wat massief zilver liggen, maar misschien eerst maar wat koper. De eerste uitvoering is toch meer een test. Had je niet beter voor een eertste test de passieve pre van Erik kunnen lenen...??? Die klonk niet best volgens Erik Toch was het precies wat CGM nou wil gaan maken. Een Alps potmeter met keuzeschakelaar en zilveren bekabeling. Het zou hem een hoop werk besparen denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 augustus 2004 Author Report Share Posted 28 augustus 2004 Toch was het precies wat CGM nou wil gaan maken. Een Alps potmeter met keuzeschakelaar en zilveren bekabeling. Het zou hem een hoop werk besparen denk ik. Nou vind ik het helemaal niet erg om er werk aan te hebben, dat is onderdeel van mijn hobby. Verder wil ik deze pre zowiezo hebben, ik moet kunnen testen buiten mijn dure set om, dus heb ik niks aan lenen. En ik heb ook begrepen dat het nogal nauw luistert bij een passieve pre hoe hij opgebouwd is, dus of ik precies dezelfde ga bouwen weet ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts