Hans van Liempd Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 Toch was het precies wat CGM nou wil gaan maken. Een Alps potmeter met keuzeschakelaar en zilveren bekabeling. Het zou hem een hoop werk besparen denk ik. Nou vind ik het helemaal niet erg om er werk aan te hebben, dat is onderdeel van mijn hobby. Verder wil ik deze pre zowiezo hebben, ik moet kunnen testen buiten mijn dure set om, dus heb ik niks aan lenen. En ik heb ook begrepen dat het nogal nauw luistert bij een passieve pre hoe hij opgebouwd is, dus of ik precies dezelfde ga bouwen weet ik niet. Kwis nie daje kwaad werd....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 augustus 2004 Author Report Share Posted 28 augustus 2004 Kwis nie daje kwaad werd....??? Huh? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 QUOTE (Hans van Liempd @ 28 Aug 2004, 23:09:44) Kwis nie daje kwaad werd....??? Huh? Moed Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 augustus 2004 Author Report Share Posted 30 augustus 2004 Nog een vraag: Als ik nu een tape-out zou willen gebruiken op de passieve pre, tap ik die dan gewoon af van de ingangskeuze? Het zou dus parallel komen aan de doorvoer naar de volumemeter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 30 augustus 2004 Report Share Posted 30 augustus 2004 Nog een vraag: Als ik nu een tape-out zou willen gebruiken op de passieve pre, tap ik die dan gewoon af van de ingangskeuze? Het zou dus parallel komen aan de doorvoer naar de volumemeter. Dat wordt dan wel een steeds zwaardere belasting voor de bron; de ingangsimpedantie van de eindversterker, de weerstand van de stappenschakelaar c.q. potmeter en de ingangsimpedantie van het tapedeck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 Ik begin met een goede pot, en ingangsselector. De behuizing wordt van Conrad of zo, kost niet veel. Rca-aansluitingen, merkloos verguld.Hiermee ga ik dan een tijd testen. Of ie bevalt of niet, maakt niet uit, altijd handig om erbij te hebben. Hierna een Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertm2 Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Weet iemand ook wat een kale DACT 12 stappen 6 deks ongeveer kost? m.v.g., Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Weet iemand ook wat een kale DACT 12 stappen 6 deks ongeveer kost? m.v.g., Geert Bedoel je een Elma. DACT leveer ze niet kaal en ze zijn allen 24 staps. Hier heb je de verschillende ELMA variaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 september 2004 Author Report Share Posted 24 september 2004 Zo, dat slechte weer heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 september 2004 Report Share Posted 25 september 2004 Hier nog een stappenoptie, made in Taiwan dat wel http://www.diyaudio.com/forums/showthread....&threadid=40556 Maar Shasha Li komt het persoonlijk brengen (not ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 september 2004 Author Report Share Posted 25 september 2004 Ja leuk apparaat, maar 50 dollar excl. s&h en invoerrechten, dan ga ik net zo lief voor een dact hier, tenzij er een powerbuy zou zijn of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 september 2004 Report Share Posted 26 september 2004 Zo, dat slechte weer heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 september 2004 Author Report Share Posted 26 september 2004 Foto.... Ik wil nog wel een poging doen, maar zoveel valt er niet te zien aan een passieve. Als ik de bovenkant er weer afhaal zal ik er aan denken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 oktober 2004 Author Report Share Posted 17 oktober 2004 Inmiddels ben ik er weer mee gestopt voorlopig. Bij bepaalde opnamen bleek het totaalplaatje niet meer te kloppen, alsof er frequentiegebieden wegvallen of zo. Dit was erg storend, al hoorde ik het niet altijd. Ik moet me maar weer beraden, of ik er mee verder ga in een endere vorm, met buffers of zo, of dat ik iets met buizen ga doen. Eigenlijk wil ik er weinig geld aan uitgeven en eerst wat kant-en-klaars beluisteren op mijn set, anders blijf ik bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Inmiddels ben ik er weer mee gestopt voorlopig. Bij bepaalde opnamen bleek het totaalplaatje niet meer te kloppen, alsof er frequentiegebieden wegvallen of zo. Dit was erg storend, al hoorde ik het niet altijd.Ik moet me maar weer beraden, of ik er mee verder ga in een endere vorm, met buffers of zo, of dat ik iets met buizen ga doen. Eigenlijk wil ik er weinig geld aan uitgeven en eerst wat kant-en-klaars beluisteren op mijn set, anders blijf ik bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 oktober 2004 Author Report Share Posted 17 oktober 2004 Leermomenten en voortschrijdend inzicht Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Inmiddels ben ik er weer mee gestopt voorlopig. Bij bepaalde opnamen bleek het totaalplaatje niet meer te kloppen, alsof er frequentiegebieden wegvallen of zo. Dit was erg storend, al hoorde ik het niet altijd.Ik moet me maar weer beraden, of ik er mee verder ga in een endere vorm, met buffers of zo, of dat ik iets met buizen ga doen. Eigenlijk wil ik er weinig geld aan uitgeven en eerst wat kant-en-klaars beluisteren op mijn set, anders blijf ik bezig. Een van de nadelen van een passieve pre is de hoge en soms veranderende uitgangsimpendantie, 10K is niet echt hoog en gelukkig gekozen. Toch kan de kabel achter de potmeter nog wel invloed hebben. Een buffer lost dit probleem goed op, probeer dit eens, een eenvoudige schakeling zonder poespas, dat werkt het beste. uiterraard kun je ook iets met buizen doen maar dat wordt een stuk duurder. erg fraai is ook om de schakeling met twee Lood accus te voeden van 12V Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 oktober 2004 Author Report Share Posted 31 oktober 2004 Bedankt voor de tip, maar ik ori Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts