Guest Mark Posted 10 januari 2001 Report Share Posted 10 januari 2001 Ik was eigenlijk op zoek naar een nieuwe cd speler maar toen ik langs Praalder reed zag ik deze versterker staan. Sinds kort lees ik op dit forum en het leek mij handig de vraag hier dan ook te stellen. Ik heb Chario Hiper 2000 boxen, nou vroeg ik mij af of deze versterker een beetje bij die boxen past? En of deze prijs een stuk lager is dan de normale prijs of dat het weinig scheelt. Ook zou ik graag willen weten waar ik meer informatie over dit merk kan vinden, een internetsite hebben ze volgens mij niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 januari 2001 Report Share Posted 10 januari 2001 Hallo Mark. De Duson PA-75 is een erg goede versterker. Zeker voor dat bedrag! (2e hands?) Niuew is ie aanzienlijk duurder. (weet niet precies, maar ergens tussen 2000 en 3000,-) Ik heb jaren geleden een Audio Analyse gehad, waarvan deze Duson PA-75 de opvolger is. Zeer muzikale klasse A versterkers, die er ook nog 'ns erg fraai uitzien met de grote koelribben aan de zijkant. Op zich ken ik je luidsprekers niet, maar aan de versterker zal 't niet liggen. Ik heb zo gauw ook geen website van Duson kunnen vinden. (zal er ongetwijfeld zijn) Succes, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted 10 januari 2001 Report Share Posted 10 januari 2001 Originally posted by Alco:Hallo Mark. Ik heb zo gauw ook geen website van Duson kunnen vinden. (zal er ongetwijfeld zijn) Succes, Alco Mijn zoekresultaten leverden ook (nog) niets op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mark Posted 10 januari 2001 Report Share Posted 10 januari 2001 Ik heb zelf de site ook nog steeds niet gevonden, jammer, maar het is niet anders. Beide in ieder geval bedankt voor jullie zoekactie en reactie. Helaas heeft nog niemand een reactie kunnen geven of mijn boxen bij deze versterker passen. Greetz, Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 januari 2001 Report Share Posted 10 januari 2001 Hallo Mark ..Daar ben ik weer. Hm,vreemd. Ik heb ook nog steeds nix op 't net kunnen vinden over Duson. Maar....Ik heb even in m'n eigen geheugen gespit en herinnerde me dat ik nog een audioblad had liggen met daarin een test van de PA-75 van Duson. (HVT. juli '99) Ik citeer uit deze test: "Een van de eerste opvallende eigenschappen van deze versterker is de rust en het gemak van de weergave. Zowel in 't hoog als in 't laag is de definitie van een goed niveau." "De controle over de luidspreker is uitstekend en ook bij wat moeilijkere luidsprekers blijft het gedrag goed voorspelbaar." Kortom, zolang de speakers een redelijk hoog rendement hebben (vanaf zo'n 88 db) dan zal 't zeer zeker goed combineren. De nieuwprijs van de Duson PA-75 bedraagt 2500,-! (zonder ab) 1495,- is dus een goede prijs. Vermogen is 12 watt in klasse A 75 watt in klasse AB Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes. Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mark Posted 10 januari 2001 Report Share Posted 10 januari 2001 Heej Alco, Bedankt voor je zoekactie in dat blad, met deze gegevens kan ik genoeg! THX! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 januari 2001 Report Share Posted 10 januari 2001 Voor Duson www.lookenlisten.nl Vr.Gr.Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 januari 2001 Report Share Posted 10 januari 2001 Voor Duson, www.lookenlisten.nl Vr gr. Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 januari 2001 Report Share Posted 10 januari 2001 Beste Mark, De kombinatie is zeer zeker aan te bevelen. Chario is zat hoog van rendement en ook al zou dat niet zo zijn dat heeft deze Duson zat sap op zelfs moeilijke luidsprekers aan te sturen. Bovendien is het klankmatig prima omdat de Chario een tikkeltje bruin is in het laag en de Duson maakt dat wat strakker en je hoog zal er ook nog op vooruit gaan omdat het een echte klasse A versterker is tot 10 watt. Het middengebied natuurlijk ook want met jou luidsprekers kun je duidelijk het verschil horen tussen een klasse A en AB. Met Vriendelijke Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mark Posted 11 januari 2001 Report Share Posted 11 januari 2001 Ook bedankt voor jou reactie! Ik denk dat ik de versterker maar ga kopen, ben nog even wezen kijken en het is echt een mooi ding. En de prijs is natuurlijk ook aangenaam, 1495. Het is een demo model zonder doos maar met boekjes en 2 jaar garantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jeroen Leeflang Posted 11 januari 2001 Report Share Posted 11 januari 2001 Even aan Haudio. Ik lees heel veel mensen kleuren en temperturen geven aan geluid. Hoe moet ik dit opvatten. Bruin geluid? Warm cq koud geluid? Moet ik m'n ogen sluiten en het geluid proberen te ervaren als een kleur cq temperatuur? Is hier een maatstaf voor welke ergens na te lezen is? Het klinkt misschien gek, maar ik ben nieuw in deze wereld en weet dat een vrouw warm kan zijn en ijs is koud. Een boomstam (geen berk) en een drol zijn bruin en zo zijn nog meer stomme dingen te noemen. Hoe weet ik hoe iets klinkt??? Groeten Jeroen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 januari 2001 Report Share Posted 11 januari 2001 Beste Jeroen, Dat is niet zo maar 1 2 3 te vertellen hoe dat zit. Bij wijn hebben ze ook allerlei bewoordingen hoe iets smaakt. Bij weergave van Muziek (geluid) ook maar het is natuurlijk heel moeilijk om geluidsklank onder woorden te brengen. Maar goed ik zal een poging doen. Helder geluid kan scherp (agressief) zijn maar ook helder (rustig) zijig maar niet dof want dan sprankelt het niet meer. Het geluidsbeeld kan open zijn dus je hoort echt alle instrumenten apart (afzonderlijk) tewijl het toch bij elkaar past . maar het kan ook gesloten zijn (een brij) alles loopt door elkaar en je kan geen afzonderlijke instumenten onderscheiden. Lucht om de instrumenten betekend dus dat ze echt helemaal los staan maar wel bij het geheel horen. Authoriteit alles is onder controle maar niet dood gecorrigeerd. Donkerbruin het laag loopt wat dicht en is gekleurd (kleuring wil zeggen dat het geluid niet authentiek is maar een andere klank heeft wat niet natuurgetrouw is maar het kan best mooi zijn kwestie van smaak . Warm ,open,zijig, er zit muziek in de muziek(emotie overdracht). Boembas is erg vermoeiend en na een half uur luisteren wordt je luistermoe. Een strakke bas tegenovergestelde van boembas dus een korte droge bas die ook doorzichtig kan zijn. De muziek pakken je bent er lijfelijk bij aanwezig tewijl het niet zo is. Ik denk dat je dit bedoelt en zo zijn er nog wel meer kreten ! Met vriendelijke groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Hallo MArk, Ik hoop voor je dat ik nog op tijd ben,want.... wat zag ik net 5 minuten geleden ?? Bij www.wilbert.nl staat dezelfde versterker voor slechts 1195,- te koop ! Scheelt toch weer effe 300,- ! Good luck, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mark Posted 19 januari 2001 Report Share Posted 19 januari 2001 Bedankt voor je reactie! Ik ben laatst alle audio hifiwinkel sites afgegaan en heb de versterker daar ook gezien. Onlangs stonden er bij RAF ook nog 2 te koop. Ik had die Duson bij Praalder al gekocht maar die vertoonde een technisch mankement, waardoor ik de versterker uiteraard heb teruggebracht. De versterkers zouden zo goedkoop zijn omdat er gestopt wordt met de levering?! Ik ben nu nog aan't kijken of ik deze versterker wil of een zwaardere, de PA-100. Het geluid was namelijk zeer goed op mijn Chario's! Ook moet ik rekening houden met de warmteontwikkeling van deze klasse A versterkers, omdat ik geen speciaal rack heb staat de cdspeler op de versterker, de hitte lijkt me niet goed voor m'n Denon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Elmo Posted 20 januari 2001 Report Share Posted 20 januari 2001 Dag Mark, Leuk eens te horen van iemand met Chario Hiper T speakers. ik bezit de 1000 i.p.v. 2000 en ben ook al een tijdje opzoek naar een andere versterker. Ik ga de Duson beslist ergens beluisteren. Groet, Elmo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ng Posted 21 januari 2001 Report Share Posted 21 januari 2001 he mark, ik weet waar ze in den haag ook duson verkopen, ga er zeker langs! radio krening in de appelstraat den haag, verkopen mooi spul succes ng Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts