renejdevries Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Er wordt in de audiowereld zoveel gesproken over MKII (of MK2). Ik heb het voor het eerst eens gezien in de benaming van een Marantz cd-speler. Toen dacht ik nog dat het ging om stomweg een typeaanduiding. Maar nee, het wordt achter veel typeaanduidingen bij verschillende merken gebruikt! Wie kan er een goede definitie geven van dit begrip MKII? Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 De mkII is de tweede versie van hetzelfde produkt. Bijvoorbeeld: Marantz brengt een nieuwe CD-speler op de markt, de CD-17 (zoals in een recente posting al ter sprake gekomen). De tweede versie, oftewel de verbeterde versie van hetzelfde type is dan de mkII. Ondertussen bestaat er alweer een mkIII, een verbeterde mkII dus... vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 MKII betekend vaak Mark II oftewel een merk brengt een CD speler uit maar na enige tijd brengen ze wat verandringen aan. Maar omadt het basically het zelfde model blijft plakken ze MKII achter het model nummer. en niet elke verandering is ook een verbetering. Dit betekend MKII in mijn visie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 als je audio veranderd in auto dan hebben de engelse klassiekers Austin Healey enz ook zoon aanduiding Healey 3000 MK I Healey 3000 MK II Healey 3000 MK III en zelfs bij de MX 5 van mazda hebben de engelse het over Mark I .II en III voor de opeenvlogende type wijziging zal ze wel eens vragen waar dat (ge) MARK betekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 27 augustus 2004 Author Report Share Posted 27 augustus 2004 Hartstikke top, Bedankt voor de snelle reacties. Leuk forum wat dat aangaat.... Nu kan ik weer lekker rustig slapen! Groeten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 "Mark", synoniemen discrimination, differentiation, renown, distinction oftewel "onderscheiding" Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Een mark II suggereert een verbetering tov een MK I: kan wel, hoeft niet. Dat geldt zowel uiterlijk als techniek. Het is net als in de autowereld: een nieuw frontje, andere velgen en menige koper wordt al weer zenuwachtig omdat hij niet de laatste versie heeft en die nieuwe vast wel beter zal zijn. Ikzelf heb vaak het idee dat, als er snel een MK2 uitkomt, de eerste versie heel wat kinderziekten moet hebben gehad of de marge te klein was (een MK2 is altijd een mooi argument voor een prijsverhoging). Ik vind dat een merk aan betrouwbaarheid wint door niet iedere twee jaar (of nog erger) een nieuw model uit te brengen: dat geldt ook voor audio. Het is net als met wasmiddelen: "nu nog witter": wie gelooft dat nog?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Van VanDale: Mk 1 afkorting van: mark 2 afkorting van: markka Mark 5 ( vaak Mark; voornamelijk met telwoord ) model type, rangnummer context ( schertsend ) mark one verouderd / voorhistorisch model Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 kwam ik net achter heb een MARK V rubber op een oud tafeltennisbedje............. maar dat blijkt dan gewoon een merknaam te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 mijn neefje heet mark,,..... hoop dat daar geen mk 2 van komt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markje Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 mijn neefje heet mark,,.....hoop dat daar geen mk 2 van komt.... Ik heet ook Mark, mijn pa heeft er zelf voor gezorgd dat er geen mkII van komt (dichtknopen). Gelukkig maar. Groeten Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts