Jump to content

LINN LP 12

luxmanL81
 Share

Recommended Posts

bedankt voor alle reacties

ben er niet echt wijzer van geworden al die plus en min reacties

dus heb maar voorlopig afgezien van de koop

en gezegd dat het eigenlijk niet zoon bizonder ding is

( verbaast keek hij mij aan.....)

dus time will tell

en de prijs is nu wel aan het zakken........ Hihihihihi

voorlopig maar verder met DUAL C 506-1 uit 1980

doet het per slot ook nog goed

wat is d eprijs nu dan?:)

en vooral waar.......

*bb die nogsteeds aan het wikken en wegen is of hij nou wel of niet een andere draaitafel zal kopen*

Ik heb eens een Linn Axis met ik meen Akito arm gehoord/gezien in een hifi zaak, OK een vluchtige kennismaking maar ik was niet onder de indruk voor die 700 euri, licht alu plateautje, lawaaiig motortje. Maar goed dat was dan ook een "goedkope" Linn, een "echte" is misschien wel goed. ;) Volgens sommigen ben ik gek (dat klopt :P ) dat ik 350 euro heb betaald voor mijn Thorens TD125mk2/SME3009. Loodzwaar gebouwd, fluisterstil, heerlijk breed verwisselbaar armbord, lekker "tweakbaar". Heel rustige tafel, gedetailleerd, breed en diep stereobeeld. In ritmisch opzicht wel een beetje lui, zeker vergeleken met mijn opgefokte Lenco L78 idler wheel drive van 20 euri :D

Groetjes Freek.

wat is d eprijs nu dan?:)

en vooral waar.......

*bb die nogsteeds aan het wikken en wegen is of hij nou wel of niet een andere draaitafel zal kopen*

h

Ik vind dat je een LP-12 toch wel tekort doet door alleen te vermelden dat het een goed marketing product is ;)

Alleen dat zeggen heeft voor mij een bijzonder negatieve klank ten aanzien van een LP-12.

Verklaar dan nagenoeg alle NAIM liefhebbers ook maar voor gek, want die zijn nog steeds fervent aanhanger van een LP-12.

Ik heb zelf niet zoveel met een LP-12 behalve dat ik hem op shows al een aantal malen goed heb horen klinken. Kan ik helaas niet van alle draaitafels zeggen :(

Ach.

Sommigen :rolleyes: vinden het leuk om tegen heilige huisjes te schoppen. <_<

Bij voorkeur als ze het produkt zelf niet kennen of beluisterd hebben.

Negatieve ervaringen van anderen doen de rest. :(

"Het was nix, het is nix en het kan ook nooit wat worden". <_<

Heel jammer...

De LP-12 is het product van ...  een uitgekiende marketing.

Inderdaad, ja.

Beste Werner,

Je moet mij natuurlijk niet verkeerd/incompleet citeren; Natuurlijk heeft Linn, niet alleen als merk op zich maar ook voor de LP-12, een goede marketing. Ik heb daarbij ook gezegd dat het een kwaliteitsproduct is dat zich steeds weer bewijst op een erg hoog niveau. daarnaast zijn ook hoogwaardige materialen gebruikt en worden de onderdelen met zeer nauwe toleranties gemaakt. Iedereen mag iets van de prijzen vinden maar dit soort kwaliteitsproducten kan nooit echt goedkoop zijn natuurlijk.... <_<

groet,

Ronald

"LP12: erg verfijnd product. Maar ook (waarschijnlijk terecht) prijzig. Alle waar  voor zijn geld."

Heel juist, ook de goedkoopste uitvoering lp12 klinkt  nog steeds beter dan de duurste thorens.

Ook beter dan deze duurste Thorens?

mvg,

Peter

ow ja gister avond na dagje in duitsland te hebben rond gereden mat de cabrio

even bij de linn lp 12 gekeken ( wel interresse blijven tone)

klonk wel goed alleen ,alles beweegt aan die draaitafel als je aan de arm zit gaat zelf het platau in beweging !!! fijn afstellen lijkte me???

die mannetje draait met

Hai Berend,

Ik vind dat we op dit forum niet met termen als "beter"moeten werken want dat zegt helemaal niets. Wat klonk er aan die Fat Bob "beter" dan de LP 12.

Overigens valt me op dat de keren dat ik internationaal geroemde produkten als Quad ESL en LP12 heb gehoord ze inderdaad fantastisch klonken. Ik vond de LP 12 zeer aanstekelijk klinken.

Groet,

Carl

ow ja gister avond na dagje in duitsland te hebben rond gereden mat de cabrio

even bij de linn lp 12 gekeken ( wel interresse blijven tone)

hmmm....

herleid al deze info....

je bedoeld toch nietd eoude volledig gereviseerde lp12 van johan tiel groenesteege of een van zijn vriendjes???????

die had / heeft namelijk zijn oude lp12 te koop staan omdat hij zo'n geile vpi scout gekocht heeft....

*kwijl*