Jump to content

DAC

Manus
 Share

Recommended Posts

Beste allemaal,

Op dit moment gebruik ik (nog) mijn Harman Kardon DVD25 ook om cd's af te spelen. Hij voldoet redelijk naar tevredenheid. Maar voor een upgrade van het geluid ben ik altijd in. Heeft het zin om aan de HK een DAC te hangen. Of kan ik beter een aparte cd-speler kopen?

Groeten,

Manus

Geplaatst door John:

schijnbaar is het erg onwaarschijnlijk dat je HK als loopwerk zal gaan fungeren .. :rolleyes: reactie's ?

Sorry, maar deze snap ik niet confused.gif . Zolang je speler een (of meerdere) digitale uitgang(en) heeft, kun je er een aparte DAC op aansluiten. Of het zin heeft? Ja en nee. De DAC moet beter zijn dan de ingebouwde in je speler en als allerbelangrijkste, de analoge trap van de DAC moet beter zijn. Vaak is dat wel zo, maar hou er rekening mee dat de (digitale) techniek in een razend tempo vernieuwd. Voor je het weet is de DAC alweer oud (gelukkig hoef je niet elke trend te volgen).

Bovendien moet je er zeker van zijn dat het loopwerk van je HK goed moet zijn. Ik heb hier geen ervaring mee. Een goed loopwerk draagt bij in de goeie weergave. Hoe minder fouten gelezen worden, hoe rustiger en gedetailleerder het klankbeeld is. Een instabiel loopwerk geeft veel fouten en dat is zonde om aan een andere DAC aan te sluiten.

Geplaatst door Sodejuu:

[QB]

Sorry, maar deze snap ik niet confused.gif .

manus had nog geen enkele reactie gekregen zag ik vandaar mijn reactie ;) hierop. Normaal springen er een x aantal op zo'n dac maar schijnbaar zijn wij vandaag meer bezig met de eitjes :D

Geplaatst door John:

manus had nog geen enkele reactie gekregen zag ik vandaar mijn reactie ;) hierop. Normaal springen er een x aantal op zo'n dac maar schijnbaar zijn wij vandaag meer bezig met de eitjes :D

BTW: je quoten gaat nog steeds niet lekker. Het is beter om onder de "[/QB]

" te tikken ;)

Geplaatst door Henrie:

Je kunt beter gewoon op de 'quote'-knop drukken. Kan er ook niks mis gaan (mits je niet aan quote zelf komt natuurlijk...

ik zie Henrie dat je het ook onder de knie hebt ;) sorry manus van deze testen in je topic, maar je antwoord op je dac heeft denk ik sodejuu reeds goed beantwoord

cool.gif

Dat denk ik ook John. En het antwoord van Speedy had ik ook verwacht. Kinderachtigheid ten top.

Manus

Geplaatst door Henrie:

Nee hoor. Dat zeg jij alleen omdat je zelf ook HK-apparatuur hebt... ;):D:P

Die Manus verwacht alles, het lijkt wel een God....

Triest hoor....

Andr

Geplaatst door Henrie:

Ehm... die opmerking van mij, was meer tegen jou bedoeld, dan tegen Manus...

Ik doelde ook niet op jou, maar jij quote Manus.

Volgens mij wordt niemand hier wijzer van, back on topic maar.

Mijn 1e opmerking in dit topic was zo vreemd nog niet.

Andr