Hans van Liempd Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 Zoals de oude garde hier wel weet is er door dit forum een Infinity clasic club (ICC) ontstaan. De ICC is op dit moment een clubje van 7 Infinity classic eigenaren (-essen). Infinity classic speakers zijn eigenlijk de speakers die door Arnie Nudell zijn ontwikkeld, en de daarna nog ontwikkelde High end speakers. Erg officieel is het allemaal niet. Meer vrijblijvend zeg maar. We hebben nu 4 bijeenkomsten gehad. Hiervan zijn de verslagen bij recenties te lezen. Vandaag hebben we een bijeenkomst bij CoenR en IvonneR achter de rug. In de volgende inzending kom ik hier op terug. Heb je ook Infinity Classics en wil je ook je set laten horen, meld je hier aan, dan zal er zeker een antwoord komen. Ook zijn hier de verrichtingen van de ICC vanaf nu te lezen. Anders worden er telkens op andere plaatsen topics geopend, en maakt het hearforum niet overzichtelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 augustus 2004 Author Report Share Posted 28 augustus 2004 Hier dus mijn verslag van de bijeenkomst bij CoenR en IvonneR. Zoveelste Henk en LeonS stonden om 12:30 bij mij op de stoep waarna we gezamelijk naar de hier boven genoemde leden reden. Aangekomen bleken we toch nog de eersten te zijn, maar Dutch volgde vrij snel. Waar SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 Laat ik ook eens mijn steentje bijdragen Allereerst een plaatje, met de Infinity Omega duidelijk in beeld: Na mijn huishoudelijke werkzaamheden, de (aangename) vertraging door een Braziliaanse slagwerkgroep met een paar mooi meiden voorop in het winkelcentrum, een braderie in Reeuwijk (langs de weg waar ik langs moest) en nog wat obstakels arriveerde ik eindelijk bij Coen en Yvonne in het zonnige zuiden. De drankjes en versnaperingen waren prima geregeld, alleen daarom zou je al aan zo'n clubje deelnemen Bij deze hartelijk dank voor jullie inzet en tijd, ik merkte wel aan de blikken op de horloges, dat er nog meer te doen was Mijn indruk van de set wijkt niet zo veel af van die van Hans, hoog, midden en plaatsing zijn top zoals ik van Infinity gewend ben, maar het laag lijkt toch wat akoestische probleempjes te veroorzaken. Aan de versterking zal het niet liggen, de 'dikke' ML335 heeft alles prima onder controle en weet een behoorlijke punch te leveren Ik denk dat de Omega's beter nog iets vrijer kunnen staan, al betekent dat wel consessies aan de beschikbare ruimte in de kamer, waar ook gewoond moet worden Dat ze niet zo diep gaan ligt volgens mij niet aan de speakers zelf, want elders heb ik ze weldegelijk zo diep horen gaan als bijv. de Kappa 9's. Toen we een aantal muziekdvd's afspeelden bleek waar nog behoorlijk wat winst valt te behalen en dat is bij de HTreceiver. Wanneer de voorkanalen via de Proceed pre werden gevoerd, was de helderheid en presentatie aanzienlijk beter, waarmee je ook wel veilig kunt stellen dat de achterkanalen en de middenspeaker beter zouden presteren met een betere receiver of een processor met losse eindtrappen. Mijn aandacht gaat ook naar de HT kant, omdat ik daar nu de ruimte voor heb. We draaiden een paar van mijn dvd's van o.a. Genesis (drumduet), Stomp met Out Loud en nog een paar andere dvd's. Dutch had een dvddoosje bij zich van Peter Gabriel, alleen de dvd zat er niet in, dat kan gebeuren We hebben in mijn bijzijn nog een elpee gedraaid van Pinkfloyd, deze klonk best mooi, verder zeg ik er maar niets over Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutch9911 Posted 29 augustus 2004 Report Share Posted 29 augustus 2004 Ietsjes later dan de rest arriveerde ik bij Coen en Yvonne op de stoep. Na wat koetjes en kalfjes over kabels en elementen begonnen we aan de luistersessie. Een veelvuldigheid van muzieksoorten doorkruisten de ruimte, maar klassiek en jazz vormden deze maal de boventoon. High-end: Wat mij direct opviel was de neutraliteit van deze luidspreker t.o.v. alle voorgaande luistersessies. Pieken in het geluidsspectrum waren bijna niet te ondekken, zeker in vergelijk met de felheid die sommige andere Infinity Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 29 augustus 2004 Report Share Posted 29 augustus 2004 Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 augustus 2004 Author Report Share Posted 29 augustus 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 29 augustus 2004 Report Share Posted 29 augustus 2004 Leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 augustus 2004 Report Share Posted 29 augustus 2004 Leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 30 augustus 2004 Report Share Posted 30 augustus 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 30 augustus 2004 Report Share Posted 30 augustus 2004 Het stemgeluid, en de weergave van instrumenten was buiten kijf, gewoon fantastisch. Een dergelijke realistische en natuurgetrouwe weergave van deze elementen heb ik zelden gehoord. Gewoon om kippevel van te krijgen. Thanks Dutch Kippevel is ook voor ons de reden waar het allemaal om te doen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 augustus 2004 Author Report Share Posted 31 augustus 2004 Hebben Henk, Leon en Dutch niks te melden....???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 31 augustus 2004 Report Share Posted 31 augustus 2004 Ik kan me wederom grotendeels aansluiten bij de vorige recensenten. Heeft zo zijn voordelen als je weinig tijd hebt Er staat bij C & Y een imposante set opgesteld en er is duidelijk aandacht besteed aan opstelling van zowel de apparatuur als de speakers. Het geluid was open en plaatsing van instrumenten duidelijk (zijn we zo gewend van Infinity's, nietwaar). Verder een rustig geluidsbeeld, nooit te schel, meestal een klein beetje ingetogen, maar zeker niet storend, kwestie van smaak. Er zat wel duidelijk een dip in het onderste bereik, met name bassdrum en basgitaar blijven nogal op de achtergrond. Dit zal denk ik inderdaad voornamelijk aan de akoestiek liggen. Wat nu, en ook bij eerdere sessies opviel, is de soms belabberde geluidskwaliteit van moderne CD's. Ik meen dat de Counting Crows gedraaid werd, welke echt nergens naar klinkt. Het DVD gedeelte geeft een geweldige beleving met zo'n beamer. maar het geluid laat nog zeer te wensen over. Maar goed, we kwamen voor stereo en dat is ook een beleving. Kortom een erg mooie set met vele pluspunten en een kleine min. Coen en Yvonne, nogmaals bedankt voor de leuke middag en op naar de volgende "meeting". P.S. Ik ben de maand september op vakantie, dus mochten er dan bijeenkomsten gepland worden, moet ik even verstek laten gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutch9911 Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 Hebben Henk, Leon en Dutch niks te melden....???? Beste Hans, Als je even naar boven scrolt dan staat daar toch echt mijn recensie!!! Groet, Dutch9911 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 september 2004 Author Report Share Posted 3 september 2004 Hebben Henk, Leon en Dutch niks te melden....???? Beste Hans, Als je even naar boven scrolt dan staat daar toch echt mijn recensie!!! Groet, Dutch9911 Sorry, ik had hem wel gelezen, maar na er enkele dagen niet meer aan gedacht. Dan geldt de opmerking alleen nog voor LeonS.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutch9911 Posted 3 september 2004 Report Share Posted 3 september 2004 Beste ICC Leden, De aanvraag naar de Hifi-zaak in Brussel is eruit. Eens kijken wat de respons gaat worden. Hieronder vinden jullie de homepage van de zaak terug: http://www.newmusic.be/NewFiles/nmfr.html Scroll maar eens naar het midden van de pagina, wie goed kijkt kan de bas-zuilen van de IRS-V reeds zien. Zo te zien hebben ze tevens genoeg andere leuke apparatuur. Ik zag trouwens ook dat ze een Infinity IRS-Beta hebben staan, maar het leek mij een beetje teveel van het goede om een dubbele luistersessie aan te vragen. Indien de respons positief is kunnen we wellicht een voor ons allen geschikte datum prikken. Wat mij betreft kunnen we bij mij bij elkaar komen en na een koffie'tje vertrekken richting Brussel. Carpoolen lijkt me een goede optie gezien het verkeer en parkeren in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 3 september 2004 Report Share Posted 3 september 2004 Beste C&Y en andere ICC-leden, Sta me toe ook mijn bevindingen van Coen's set aan het digitale papier toe te vertrouwen. Het valt me op dat veel leden klagen over een tekort aan bass. Welnu, dat vind ik wat vreemd. Hoewel kwantiteit een subjectief begrip is en blijft, meen ik toch te moeten opmerken dat er aan het laag niet veel schort. De balans tussen laag-midden-hoog vind ik zelfs zeer geslaagd; in balans! Omdat ik niet bij de andere clubleden heb geluisterd (en daar dus geen uitspraak over kan doen) vermoed ik toch dat de meeste ICC-leden met een ander akoestisch probleem zitten zonder daarvan zelf bewust te zijn. Of op z'n minst geen probleem mee hebben: een TEVEEL aan bas! Persoonlijk ben ik tamelijk allergisch voor ieder vetrandje in het laag. Ik prefereer dan ook minder, maar schoon laag t.o.v. een teveel of zelfs vet laag. Oude Martin Logan's met hun ingebouwde sub's waren notoire 50Hz-bonkers. Mijn Rel StrataII heb ik om vergelijkbare reden het huis uit gegooid! De speakers van C&Y zijn de kleinste (...) uit die modelreeks. De kamer, de plaatsing (dankzij CARA) en de electronica zorgen ervoor dat er een geluid wordt geboden dat erg goed in verhouding staat! Vandaar ook, dat de meeste leden zo weinig bijzondere eigenschappen hebben op te merken. Spectaculair klinkt het inderdaad niet. Maar dat is nu net de kracht van een GOED gebalanceerde set, nietwaar? Oh ja, dan zijn Rega P25. Een van de leden meent dat die geen partij is voor Coen's Unidisk 1.1. Ahum, maar is deze opmerking niet een beetje misplaatst? Gezien het prijsverschil van beide apparaten (de P25 kost slechts 1/5e van de Linn!) is het niet meer dan vanzelfsprekend dat de P25 achter blijft!?! Ikzelf ken de P25 goed genoeg om te weten dat, als Coen zijn instap Clearaudio MM vervangt door een hoogwaardiger element als bijv. een Benz Glider o.i.d., de Linn qua muzikaliteit in de Rega een behoorlijke concurrent vindt! Met vriendelijke groet, Erjee Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 3 september 2004 Report Share Posted 3 september 2004 Thanks Erjee, Een compliment m.b.t. laagweergave van een fervent vlies-speaker-ridder is in mijn ogen een groot compliment ... thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon S. Posted 3 september 2004 Report Share Posted 3 september 2004 Hoi allemaal, Ik kan me zeer goed vinden in hetgeen voor mij gezegd is over de set van C&Y. En Erjee, die bas kwam er bij heel veel muziek (lees: opnamen) wel goed uit! Slechts bij enkele opnamen bleef de bas wat achter... Verder wordt deze set gekenmerkt door neutraliteit en veel diepte/dynamiek. Ik ben een slechte recensent want ik kan moeilijk mijn bevindingen verwoorden in audiofiele termen. Een minpuntje vond ik toch de plaatweergave, waarschijnlijk is akoestische terugkoppeling hier de grote boosdoener. De P25 zit weliswaar aan de muur, maar bevindt zich wel vlak achter een luidsprekerbox. Al met al een prachtige set waar groots geluid uitkomt, zeer realistisch! C&Y, bedankt voor het hartelijke ontvangst en de gezellige dag! L Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 3 september 2004 Report Share Posted 3 september 2004 Graag gedaan Leon, Dank voor de complimenten! Hopelijk kunnen wij een dezer dagen (lees maanden) ook nog eens bij jouw komen luisteren in een (tegen die tijd) fraai ingerichte luisterruimte in je toekomstige eigen huisje Eerst de verbouwing bij "Speedy" Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Beste C&Y en andere ICC-leden, Sta me toe ook mijn bevindingen van Coen's set aan het digitale papier toe te vertrouwen. Het valt me op dat veel leden klagen over een tekort aan bass. Welnu, dat vind ik wat vreemd. Hoewel kwantiteit een subjectief begrip is en blijft, meen ik toch te moeten opmerken dat er aan het laag niet veel schort. De balans tussen laag-midden-hoog vind ik zelfs zeer geslaagd; in balans! Omdat ik niet bij de andere clubleden heb geluisterd (en daar dus geen uitspraak over kan doen) vermoed ik toch dat de meeste ICC-leden met een ander akoestisch probleem zitten zonder daarvan zelf bewust te zijn. Of op z'n minst geen probleem mee hebben: een TEVEEL aan bas! Persoonlijk ben ik tamelijk allergisch voor ieder vetrandje in het laag. Ik prefereer dan ook minder, maar schoon laag t.o.v. een teveel of zelfs vet laag. Oude Martin Logan's met hun ingebouwde sub's waren notoire 50Hz-bonkers. Mijn Rel StrataII heb ik om vergelijkbare reden het huis uit gegooid! De speakers van C&Y zijn de kleinste (...) uit die modelreeks. De kamer, de plaatsing (dankzij CARA) en de electronica zorgen ervoor dat er een geluid wordt geboden dat erg goed in verhouding staat! Vandaar ook, dat de meeste leden zo weinig bijzondere eigenschappen hebben op te merken. Spectaculair klinkt het inderdaad niet. Maar dat is nu net de kracht van een GOED gebalanceerde set, nietwaar? Oh ja, dan zijn Rega P25. Een van de leden meent dat die geen partij is voor Coen's Unidisk 1.1. Ahum, maar is deze opmerking niet een beetje misplaatst? Gezien het prijsverschil van beide apparaten (de P25 kost slechts 1/5e van de Linn!) is het niet meer dan vanzelfsprekend dat de P25 achter blijft!?! Ikzelf ken de P25 goed genoeg om te weten dat, als Coen zijn instap Clearaudio MM vervangt door een hoogwaardiger element als bijv. een Benz Glider o.i.d., de Linn qua muzikaliteit in de Rega een behoorlijke concurrent vindt! Met vriendelijke groet, Erjee Heeft niets met acoustiek temaken de omegas zijn al vrij rustig kwa weergave [vooral op het laag gebied] zo is er nog een classic die in mijn oren als rustig op het laag bestempeld mag worden dat is de Sigma. De icc'ers zijn sytemen gewend die groter zijn [zie de set van dutch911] en ik las ook dat eral een vergelijking werd gedaan met de kappa 9 [die wel een ongehoord laag heeft] tis maar net wat je gewend bent kwa laag. PS:waarom laat je dit topic niet pinnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 september 2004 Author Report Share Posted 4 september 2004 Mijn mening is dat er geen tekort in het laag was tot zeg 'n 45 Hz, maar daaronder werd het wat minder. Ik denk dat dit ook heel sterk van de plaats in de kamer afhangt. Ik ervoer het in elk geval niet als echt storend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 september 2004 Author Report Share Posted 4 september 2004 Beste ICC Leden, De aanvraag naar de Hifi-zaak in Brussel is eruit. Eens kijken wat de respons gaat worden. Hieronder vinden jullie de homepage van de zaak terug: http://www.newmusic.be/NewFiles/nmfr.html Scroll maar eens naar het midden van de pagina, wie goed kijkt kan de bas-zuilen van de IRS-V reeds zien. Zo te zien hebben ze tevens genoeg andere leuke apparatuur. Ik zag trouwens ook dat ze een Infinity IRS-Beta hebben staan, maar het leek mij een beetje teveel van het goede om een dubbele luistersessie aan te vragen. Indien de respons positief is kunnen we wellicht een voor ons allen geschikte datum prikken. Wat mij betreft kunnen we bij mij bij elkaar komen en na een koffie'tje vertrekken richting Brussel. Carpoolen lijkt me een goede optie gezien het verkeer en parkeren in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutch9911 Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Beste ICC Leden, De aanvraag naar de Hifi-zaak in Brussel is eruit. Eens kijken wat de respons gaat worden. Hieronder vinden jullie de homepage van de zaak terug: http://www.newmusic.be/NewFiles/nmfr.html Scroll maar eens naar het midden van de pagina, wie goed kijkt kan de bas-zuilen van de IRS-V reeds zien. Zo te zien hebben ze tevens genoeg andere leuke apparatuur. Ik zag trouwens ook dat ze een Infinity IRS-Beta hebben staan, maar het leek mij een beetje teveel van het goede om een dubbele luistersessie aan te vragen. Indien de respons positief is kunnen we wellicht een voor ons allen geschikte datum prikken. Wat mij betreft kunnen we bij mij bij elkaar komen en na een koffie'tje vertrekken richting Brussel. Carpoolen lijkt me een goede optie gezien het verkeer en parkeren in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 6 september 2004 Report Share Posted 6 september 2004 Beste Muziekfreak, Je verklaring m.b.t. de laagweergave van de diverse verschillende systemen van Infinity klinkt op zich logisch, echter Hans heeft zijn Kappa 9's al eens op onze set aangesloten in onze huiskamer. Hierbij viel direct op dat deze speaker wat feller is (op diverse frequentievlakken), maar ik had niet de indruk dat er meer laag was. Hierbij blijft het argument van de akoestiek mijns inziens overeind. Misschien kan Hans hier nog eens zijn indruk van de laagweergave m.b.t. zijn speakers in onze kamer bij zetten. Hij is immers naar aanleiding hiervan zijn filters gaan aanpassen om meer richting de weergave van de Omega te komen. Dat akoustiek een werkelijk ongelooflijke invloed op het totale plaatje is ons dit weekend weer eens opgevallen. Voor Audioclub Oost Brabant waren wij op zoek naar een akoestisch betere ruimte voor onze bijeenkomsten en derhalve hebben we dit weekend hetzelfde audiosetje in diverse zaaltjes opgesteld. Ik zweer je dat we werkelijk af en toe het idee hadden naar een andere set te luisteren. Daar waar de tweeters in de ene zaal in je oren beten, het geluid aan de speaker bleef hangen en het laag werd opgeslokt, bleek op een andere locatie het hoog zijdenzacht, het geluidsbeeld volledig los en het laag op kracht aanwezig !!! Ik heb hieraan de conclusie verbonden dat er heel veel kwaliteitsverbetering te halen is door je luisterruimte goed onder de loep te nemen! De eigenaar van de set was eigenlijk zelfs voornemens in een van de zalen te blijven wonen, daar zijn set daar beter klinkt dan thuis ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 september 2004 Author Report Share Posted 6 september 2004 Beste Muziekfreak, Je verklaring m.b.t. de laagweergave van de diverse verschillende systemen van Infinity klinkt op zich logisch, echter Hans heeft zijn Kappa 9's al eens op onze set aangesloten in onze huiskamer. Hierbij viel direct op dat deze speaker wat feller is (op diverse frequentievlakken), maar ik had niet de indruk dat er meer laag was. Hierbij blijft het argument van de akoestiek mijns inziens overeind. Misschien kan Hans hier nog eens zijn indruk van de laagweergave m.b.t. zijn speakers in onze kamer bij zetten. Hij is immers naar aanleiding hiervan zijn filters gaan aanpassen om meer richting de weergave van de Omega te komen. Dat akoustiek een werkelijk ongelooflijke invloed op het totale plaatje is ons dit weekend weer eens opgevallen. Voor Audioclub Oost Brabant waren wij op zoek naar een akoestisch betere ruimte voor onze bijeenkomsten en derhalve hebben we dit weekend hetzelfde audiosetje in diverse zaaltjes opgesteld. Ik zweer je dat we werkelijk af en toe het idee hadden naar een andere set te luisteren. Daar waar de tweeters in de ene zaal in je oren beten, het geluid aan de speaker bleef hangen en het laag werd opgeslokt, bleek op een andere locatie het hoog zijdenzacht, het geluidsbeeld volledig los en het laag op kracht aanwezig !!! Ik heb hieraan de conclusie verbonden dat er heel veel kwaliteitsverbetering te halen is door je luisterruimte goed onder de loep te nemen! De eigenaar van de set was eigenlijk zelfs voornemens in een van de zalen te blijven wonen, daar zijn set daar beter klinkt dan thuis ... Helemaal mee een. De speakers die ik mee heb genomen waren Infinity Renaissance 90. Deze waren toen nog helemaal orgineel. Na het bezoek bij jouw, heb ik gelijk de filters aangepast. M.b.t. het laag is het inderdaad zo dat er op dat vlak weinig verschil was, ik denk dat de oorzaak van het ontbreken van heel diep laag aan de verhoudingen van de kamer liggen. Soms is er met schuiven van speakers nog wel wat winst te halen. Als je dat doet in CARA, dan kun je gelijk zien welke invloed er op je karakteristiek bereikt wordt. De luisterplaats is ook heel belangrijk. Helaas kun je de acoustiek van een kamer beneden de 50 Hz weinig veranderen. Wanneer er teveel laag is kun je soms met basstraps wat bereiken. Voor de rest bepalen je kamerverhoudingen en de plaats van de luidsprekers en luisterplaats de laagproductie. Je kunt ook een versterker met minder controle aansluiten... je krijgt dan ook meer, maar wel slechter laag.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts