RonL Posted 10 oktober 2004 Report Share Posted 10 oktober 2004 Zeg jerry, hoe bevestig jij je demping nou aan de muren? Ik gebruik aan de ene wand wat dubbelzijdig tape (beton muur) maar dat laat na een tijd weer los Vooral tijdens het luisteren Je moet lijm hebben die uiteindelijk zal uitharden. De dubbelzijdige tape blijft oplosmiddelen afgeven die ook het schuimrubber aantasten. Op den duur laat dat dan weer los... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 Ja Nando,Vandaar dat m'n vriendin me weggejaagd heeft naar de zolder.Als ik over wat meer euri's kan beschikken in de toekomst,zal er alleen maar van die donkergrijze tandenschuim en zware gordijnen de boel versieren. Hoe klinken jou Quad ESL's nu ? Het klinkt geweldig alleen soms stoort een resonantie bij wat meer lage tonen muziek. Klassiek is echter helemaal geweldig, vooral 's avonds in het donker! nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 Hallo Jasper, Ik heb 't geluk dat de zijwanden met bakstenen bedekt zijn.Kon ik dus makkelijk in de voegen "spijkertje slaan" om zo 't materiaal op te hangen.In m'n vorige stekkie had ik met gewone bison-kit alles bevestigd op de muren(bijna 1 week lang "high"geweest ).Maar toen ik moest verhuizen kwam de ellende:alles schoonkrabben,inclusief plafond! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Op verzoek van Jerry, hierbij de foto's. Het schuim, De luisterplek, De speakers Mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Manus : Groeten, Jerry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Hallo Jerry, Dit is mijn nieuwe stek. Komt het je een beetje bekend voor? Het ziet er nu nog redelijk netjes uit maar dat is de nieuwigheid. Het gebrek aan laag dat zich voordeed in deze grotere ruimte heb ik opgevangen door het inzetten van de REL sub. De kamerresonantie die vervolgens optrad heb ik kunnen dempen met, jawel , jouw noppenschuim-tent-idee . Ik ben er nog niet helemaal tevreden mee, want de diepteplaatsing van de instrumenten is nog niet naar mijn zin. Maar we knooien wel weer wat aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Te gekke stek Geerdie! Komt idd bekend voor,totdat..... Maar alles komt nog wel goed met je sound,blijven hobbyen ! Gr, Jerry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Pff, gelukkig heb ik al die zooi niet nodig voor een mooi geluid Met een HT is dat ook niet zo praktisch, ik zou niet weten waar ik een projectiescherm zou moeten ophangen bij Jerry Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Ben ook benieuwd hoe 't bij jou gaat klinken Andre.Die HT erbij is idd een aparte beleving met een goeie "sound". Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 oktober 2004 Author Report Share Posted 14 oktober 2004 Gisterenavond eens het frequentiebereik met de decibelmeter en tertstonen gemeten. Werkelijk ongeloofelijk. Jerry heeft 't voor elkaar: Tussen de 31,5 Hz en 12 kHz binnen de 6 dB !!! En eigelijk ook nog maar alleen omdat er rond de 1 kHz een piek zit van 2 of 3 dB, anders zou het nog beter zijn geweest. Jullie lezen het goed, 31,5 Hz met electrostaten.... En boven de 12 kHz... dat ligt aan de meter die hierboven slecht meet. Verder is er nog een verbetering met de vorige keer. Hij heeft n.l. andere eindversterkers (Denon). Dit klinkt echt aanzienlijk beter dan de Marantz. Het laag gaat dieper, en het hoog is veel zuiverder.... Nou gaat hij binnenkort verhuizen, als iemand nog wil gaan luisteren moet hij dus wel snel zijn. In de nieuwe woning zal het allemaal wat netter en profesioneler worden uitgevoerd, maar of dat het dan nog zo klinkt...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 oktober 2004 Author Report Share Posted 14 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Gisterenavond eens het frequentiebereik met de decibelmeter en tertstonen gemeten. Werkelijk ongeloofelijk. Jerry heeft 't voor elkaar: Tussen de 31,5 Hz en 12 kHz binnen de 6 dB !!! En eigelijk ook nog maar alleen omdat er rond de 1 kHz een piek zit van 2 of 3 dB, anders zou het nog beter zijn geweest. Jullie lezen het goed, 31,5 Hz met electrostaten.... En boven de 12 kHz... dat ligt aan de meter die hierboven slecht meet. Verder is er nog een verbetering met de vorige keer. Hij heeft n.l. andere eindversterkers (Denon). Dit klinkt echt aanzienlijk beter dan de Marantz. Het laag gaat dieper, en het hoog is veel zuiverder.... Nou gaat hij binnenkort verhuizen, als iemand nog wil gaan luisteren moet hij dus wel snel zijn. In de nieuwe woning zal het allemaal wat netter en profesioneler worden uitgevoerd, maar of dat het dan nog zo klinkt...??? Huh, zo laag? En wat een prachtige curve. Lijkt me wat dat betreft niet fijn om te verhuizen. Kan-ie weer helemaal opnieuw beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Hoi allemaal,Hans,hartelijk bedankt voor de recensie;over het hoe en waarom van de luisterruimte op zolder en de bizarre aankleding ervan komt puur omdat ik het geluid in de opnamestudio's altijd apart vind klinken,althans die studio's met een goeie akoestiek.Onze (toen helaas failliet gegaan) sota-studio 220 in 1983 was ook goed akoestisch aangekleed,met lichtgroen tapijt opgetrokken langs de zijwanden tot aan het plafond.Dit en met tapijt beklede hoge panelen schuin tegen de zijwanden en een verhoogd podium van 25cm hoog en daarop een 3-persoons zitbank kon ook ervoor zorgen dat de toenmalige Beveridges SW-1 en Perspectief luidsprekers (Gilles Milot) goed tot hun prestaties kwamen. Zoals de meeste van ons al weten,is in de gemiddelde woonkamer 70%-80% van de muziek die wij horen indirekt geluid(reflecties)en dus niet echt bevorderlijk voor alles wat wij graag zouden willen horen uit onze set.Wat ik dus probeer te bereiken is het omgekeerde,nl. 70-80% direct geluid en de rest indirect. En ik weet dat dit absoluut niet kan of mag bij de meeste van ons audiofielen,gezien het esthetisch oogpunt.En te begrijpen.Vandaar dus de uitwijkroute naar de zolder(en geen relatieproblemen ),hier mag ik dus mezelf uitleven.En met weinig geld toch een "kunstwerkje"van de akoestiek maken. In de toekomst zal ik proberen om het wat strakker aan te kleden,en dan kunnen we een fotootje maken.En een ieder is vrij en van harte welkom om te komen luisteren als ze de huidige "bekleding"niet erg vinden. Met Vr.Groeten,Jerry. Waar ik benieuwd naar ben, Jerry: met welk plan ben je begonnen? Ik neem tenminste niet aan dat je in de wilde weg bent gaan plakken. Heb je vooraf ook akoestische metingen verricht in de ruimte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Gisterenavond eens het frequentiebereik met de decibelmeter en tertstonen gemeten. Werkelijk ongeloofelijk. Jerry heeft 't voor elkaar: Tussen de 31,5 Hz en 12 kHz binnen de 6 dB !!! En eigelijk ook nog maar alleen omdat er rond de 1 kHz een piek zit van 2 of 3 dB, anders zou het nog beter zijn geweest. Jullie lezen het goed, 31,5 Hz met electrostaten.... En boven de 12 kHz... dat ligt aan de meter die hierboven slecht meet. Verder is er nog een verbetering met de vorige keer. Hij heeft n.l. andere eindversterkers (Denon). Dit klinkt echt aanzienlijk beter dan de Marantz. Het laag gaat dieper, en het hoog is veel zuiverder.... Nou gaat hij binnenkort verhuizen, als iemand nog wil gaan luisteren moet hij dus wel snel zijn. In de nieuwe woning zal het allemaal wat netter en profesioneler worden uitgevoerd, maar of dat het dan nog zo klinkt...??? eigenlijk geen goede meting, met tertstonen. ivm uitdovingen van bepaalde tonen. je zou het met een pink noise moeten doen hans , heb ik ook gedaan. bij mij zit 50hz +6 40hz0db en 31,5 op -9db ga ik achter in de kamer meten , dan trekt de boel glad , en zit 31,5 hz op -3 db. maar ja daar luister ik meestal niet. ps: ik moet ook nog een keer op bezoek bij jerry, dan zal ik hem meenemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 oktober 2004 Author Report Share Posted 14 oktober 2004 eigenlijk geen goede meting, met tertstonen.ivm uitdovingen van bepaalde tonen. je zou het met een pink noise moeten doen hans , heb ik ook gedaan. bij mij zit 50hz +6 40hz0db en 31,5 op -9db ga ik achter in de kamer meten , dan trekt de boel glad , en zit 31,5 hz op -3 db. maar ja daar luister ik meestal niet. ps: ik moet ook nog een keer op bezoek bij jerry, dan zal ik hem meenemen. Toch even een kleine rechtzetting... Tertstonen bestrijken inderdaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Op verzoek van Jerry, hierbij de foto's. Het schuim, De luisterplek, De speakers Mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Geweldig!! Je bent audiofiel of je bent het niet. Als je akoestiek (op welke maneir dan ook) eenmaal redelijk to goed is, vallen vele kabeltjes etc. in het niets! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Ik heb zelden zoveel bende gezien in een kamer...dat het klinkt geloof ik achterelkaar...maar dit gaat mij toch wel erg ver hoor Allemaal droge rommel hoor. Waarom wordt hier zo veel ophef over gemaakt? Het is 's-mans hobby. Net zoals de jouwe: ruilverkaveling in de eigen woonkamer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Whahaha wil je dit gaan vergelijken met een shitload aan bende lollig erg lollig De humor hier blijft.....droog De een krijgt al een stuip als er een tubetrap in de kamer moet komen....ik denk dat zelfs dat de kamer op deze foto het geluid subliem zal klinken...maarja is dit het nou Lijkt mij dat het waf gehalte ver tezoeken is en dat jezelf ook wel zoiets zal hebben van nou...het zit best lastig zo Maarja idd ieder zijn hobby...ik houd van een nette huiskamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Geweldig!! Je bent audiofiel of je bent het niet. Als je akoestiek (op welke maneir dan ook) eenmaal redelijk to goed is, vallen vele kabeltjes etc. in het niets! Groeten, Bas Geef mij toch maar die kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts