Jump to content

Bizar en kleurijk....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Beste Muziekfreak,

Ik respecteer je mening,maar we hebben 't wel over m'n ZOLDERkamer die rommelig is, en niet de huiskamer zoals jij aangeeft. Binnenkort verhuis ik,en dan ga ik m'n nieuwe ruimte ooglijker aankleden. Vergeet niet dat ik nu pas weer een paar maanden m'n "hobby" opgepakt hebt.Dus eerst experimenteren,en dan pas definitieve veranderingen akoestisch aanbrengen.Wetten v/d akoestiek veranderen niet.

There's more here than meets the eye. Je moest eens weten.Waf-Faktor ?ZEEEEEER LIEF. EN MOOIE OREN.DIE goed kunnen muziekluisteren,en kritiek leveren.HI-FI kan ook op zolder hoor,'t zit niet tussen m'n oren.

Als Hans niet zelf een topic was begonnen over de invloed van akoestiek op het geluid,was dit allemaal ook niet aktueel geweest, en irritatie bij sommige mensen bespaard gebleven.(Maar hoe 't echt kan klinken zullen sommige mensen jammer waarschijnlijk nooit weten,tenzij je ook openstaat voor "nieuwe Ouwe dingen" te beluisteren).

Aan de mensen die geirriteerd zijn,mensen, mijn oprechte excuses.Laat maar weten als ik de foto's weg moet laten halen beste mensen.

Gr. Jerry.

en ik ben jaloers op je , :D

ik moet mijzelf behelpen met andere akoestische hulpmiddelen die je zeg maar bij de woonwinkel koopt.

gordijnen, lampen, meubels , kamerpanten(ik ben een paar hele grote difussors aan het vetmesten in de vorm van een paar palmen :lol: )

ook mogen mij kinderen heel veel rommel maken, hoe meer rommel hoe beter de akoestiek. ;)

Guest muziekfreak
Beste Muziekfreak,

Ik respecteer je mening,maar we hebben 't wel over m'n ZOLDERkamer die rommelig is, en niet de huiskamer zoals jij aangeeft. Binnenkort verhuis ik,en dan ga ik m'n nieuwe ruimte ooglijker aankleden. Vergeet niet dat ik nu pas weer een paar maanden m'n "hobby" opgepakt hebt.Dus eerst experimenteren,en dan pas definitieve veranderingen akoestisch aanbrengen.Wetten v/d akoestiek veranderen niet.

There's more here than meets the eye. Je moest eens weten.Waf-Faktor ?ZEEEEEER LIEF. EN MOOIE OREN.DIE goed kunnen muziekluisteren,en kritiek leveren.HI-FI kan ook op zolder hoor,'t zit niet tussen m'n oren.

Als Hans niet zelf een topic was begonnen over de invloed van akoestiek op het geluid,was dit allemaal ook niet aktueel geweest, en irritatie bij sommige mensen bespaard gebleven.(Maar hoe 't echt kan klinken zullen sommige mensen jammer waarschijnlijk nooit weten,tenzij je ook openstaat voor "nieuwe Ouwe dingen" te beluisteren).

Aan de mensen die geirriteerd zijn,mensen, mijn oprechte excuses.Laat maar weten als ik de foto's weg moet laten halen beste mensen.

Gr. Jerry.

Wat heeft mijn mening nu weer met irritatie temaken :confused:..voor mijn part zet je er een foto op van je wc..ja ik bedoel iedereen is vrij om dat tedoen en ik heb erook geen last van. Ik zei alleen wat IK ervan vond endus ook zei dat het waarschijnlijk lekker zal klinken [zo gedempt zoldertje heb ik nog nooit gezien op die van thingman na dan] :D

De hele ruimte vullen met lang harig schapenwol werkt ook fantastisch ;)

Ik heb nog wel een paar kilo over.

Alle gekheid op een stokje, best leuk als je een kamer hebt waar je ongeremd kunt experimenteren.

Inderdaad: een leuk luisterhol!

Maar... het zou best wel eens riskant kunnen zijn, zo'n ideaal-gedempte ruimte.

Ophoping van huisstof? Allergische reacties (ademhaling, ogen)? Mijten en/of andere schadelijke beestjes? Afgifte van gassen (weekmakers van schuimplastic en lijm)? Brandgevaar (brandend schuimplastic druipt neer)? Belemmering van vluchtroute bij gevaar?

Ik vraag me af of de ARBO inspectie zo'n ruimte zou toestaan, wanneer je die aan een medewerker als werkplek ter beschikking stelt. 'k Denk 't ni

Ophoping van huisstof? Allergische reacties (ademhaling, ogen)? Mijten en/of andere schadelijke beestjes? Afgifte van gassen (weekmakers van schuimplastic en lijm)? Brandgevaar (brandend schuimplastic druipt neer)? Belemmering van vluchtroute bij gevaar?

Ik vraag me af of de ARBO inspectie zo'n ruimte zou toestaan, wanneer je die aan een medewerker als werkplek ter beschikking stelt. 'k Denk 't ni

't Was maar om een aanwijzing te geven ten aanzien van de veiligheid en gezondheid van deze leefomgeving. Professionele richtlijnen kunnen soms voor amateurs van nut zijn.

Wanneer je bijvoorbeeld een speeltuintje voor je kinderen in je eigen tuin wilt inrichten, is het verstandig om de richtlijnen door te lezen die tegenwoordig gelden voor commerci

Daar heb je gelijk in, Spido. Ik heb op mijn luisterkamer op de bovenste verdieping ook het een en ander aan noppenschuim tegen de muur. Niet tegen het plafond. Maar goed, als dat schuim gaat branden of smelten...Gelukkig is mijn luisterplek zo'n 50 centimeter verwijderd van een raam dat op een platje uitkomt. Als het moet stap ik dus zo naar buiten. Daar is ook een kraan.

Puur toeval weliswaar, maar mooi meegenomen mocht de nood aan de man zijn.

:D Beste Spido,

Bekijk a.u.b. de eerste foto, en zie het plafond. Zie jij ergens noppenschuim?

Ik dacht alleen maar witte gipsplaten (verlaagd plafond)met midden achterin een vierkante opening.(stukje hoekpunt v/h teruggeschoven gatdeksel ) is nog te zien.

En m'n dempingsmateriaal zijn allemaal met spijkers bevestigd ,geen lijm.

En over verminkingen gezien (en geholpen),gesproken(ook gezicht) , je moest eens weten.Denk dat je bewusteloos zou vallen. :( Ben blij dat ik toch een ander vak gekozen hebt.

Gr, Jerry.