Jump to content

Bizar en kleurijk....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Dat ligt er helemaal aan wat je aan het doen bent...

Je drink een glas half leeg en je vult een glas halfvol.

Je bent niks aan het doen. Er staat gewoon een glas.. :rolleyes:

Dat glas is niet zomaar halfgevuld daar is eerst wat ingekomen dus: halfvol geraakt of half leeg als er iemand nog wat uit heeft gehaald.

Beste Jerry,

Je kamer is dus veilig? Nou, des te beter!

Als je inderdaad zulke ernstige verminkingen hebt gezien, kan dat je extra voorzichtig maken.

Of juist onverschilliger...

Mensen denken vaak niet aan hun gezondheid en veiligheid.

Bij noppenfolie denkt bijna niemand aan verstikking.

Bij glaswol houden maar weinig mensen rekening met irritatie aan de luchtwegen.

Bij schuimstof denken niet veel mensen aan vrijkomende gassen en stofophoping.

In het kader van de Zorgzame Samenleving doe ik dat zo nu en dan wel.

P.S. Jelte, als jij eens naar Appelscha gaat, zul je merken dat er in het dorp voldoende bushaltes zijn.

En als je Klaas even laat weten dat je er aan komt, haalt hij je graag op van de halte.

Nee, een bushalte in zijn kamer lijkt hem maar niks...

• 2 weeks later...
Beste Jerry,

Je kamer is dus veilig? Nou, des te beter!

Als je inderdaad zulke ernstige verminkingen hebt gezien, kan dat je extra voorzichtig maken.

Of juist onverschilliger...

Mensen denken vaak niet aan hun gezondheid en veiligheid.

Bij noppenfolie denkt bijna niemand aan verstikking.

Bij glaswol houden maar weinig mensen rekening met irritatie aan de luchtwegen.

Bij schuimstof denken niet veel mensen aan vrijkomende gassen en stofophoping.

In het kader van de Zorgzame Samenleving doe ik dat zo nu en dan wel.

P.S. Jelte, als jij eens naar Appelscha gaat, zul je merken dat er in het dorp voldoende bushaltes zijn.

En als je Klaas even laat weten dat je er aan komt, haalt hij je graag op van de halte.

Nee, een bushalte in zijn kamer lijkt hem maar niks...

Dus als Klaas zijn luidsprekers wil indraaien pakt hij de auto en niet de bus? Foei!

• 2 months later...

Eindelijk effe de tijd om een kort verhaaltje te schrijven....

Ik ben n.l. in Jerry z'n nieuwe luisterkamer geweest en heb me weer verwonderd over de bijzondere prestaties van z'n set.

Wat is er veranderd:

Een ander huis (flat) dus ook een andere ruimte (ca 3,5 x 4,5 m).

Een andersoortige demping, veel gordijnen nu tegenoven veel schuim vroeger.

De "grot" is vervangen door een soort antireflectiescherm achter de bank.

En verder maakt het een veel opgeruimdere indruk, alhoewel e.e.a. toch nog wel wat "op je af komt".

Dan de klank:

Hier is volgens Jerry veel in veranderd, wat mij eigenlijk niet zo opviel. Wel is het laag minder prominent aanwezig, waardoor het voor mij tonaal wat beter klopt. :)

Wel hoor je nog steeds elk detail en elke beweging in de muziek :) . Ook klinkt het hoog en hoog midden wat aan de rauwe kant :huh: .

Jarry had gevraagd of ik de HK mee wilde brengen, deze hebben we dus aangesloten i.p.v. de Marantz CD80. Dit in eerste instantie met dropveters (klonk toch wel heeeeel erg rustig) en later met Jerry eigenbouw interlinks.

In mijn oren klinkt de HK muzikaler als de CD80. Instrumenten klinken meer zoals ik met herinner van live concerten en het hoog is minder scherp. Met de interlink van Jerry is ook de dynamiek op een heel behoorlijk niveau, maar wel wat minder dan met de CD80. Toch verkies ik de HK vanwege de rust in het geluid. Merkwaardig terwijl de HK op mijn set wat stresseriger klinkt dan mijn Philips.

Ook ligt het laagniveau van de HK iets lager dan dat van de CD80.

Al met al is Jerry nog druk aan het sleutelen, en zal het uiteindelijk op een nog hoger niveau gaan klinken. De volgende keer zal ik wat foto's maken en hear plaatsen.

Bijzonder zijn trouwens ook de betonnen luidsprekers die nu bij Jerry in de huiskamer staan. Een soort piedpipers maar dan met zijwoofer. In de exemplaren van Jerry zijn alleen de open bovenkanten dicht gemaakt, en voorzien van een basreflex poort. Hoe dit klinkt.....?? kan ik eigenlijk weinig van zeggen, want ondanks dat ze wel spelen dienen ze nog grondig gerestaureerd te worden. Je kunt konussen n.l. beter niet schilderen. :(

:)

• 1 month later...

Hier wat foto's van Jerry's nieuwe luisterruimte.

luisterkamernieuw.JPG

apparatuur-jerry.JPG

speaker-jerry.JPG

Zoals je ziet ziet e.e.a. er veeeeeel beter uit dan in het andere huis.

De luidspreker kabels waren ook vervangen door mijn gevlochten-verzilverd- koperen-met-teflonkabels. Dit viel om de drommel niet mee.... Het leek wel of het lage middengebied was verdwenen. Nadat de kabels aan waren gesloten zoals ik het gebruikelijk doe (Jerry had voor elke ader een streng genomen) was het al beter maar toch nog steeds erg dun. Jerry denkt eerder dat dit aan de voorversterker ligt. Hier wordt (zoals op de foto''s te zien is) nog volop aan gemod.... ;)

Wel valt het nog steeds op dat er een geweldige dynamiek kan worden weergegeven. Trommelklappen waarvan je denkt dat de vliezen wel 10 cm op en neer moeten om dat weer te geven. Ongeloofelijk. :o

Ik mocht nu trouwens ook zien wat er achter en op de speakers staat. Op de speakers liggen haltergewichten, en tegen de achterkant staat grote stapeln schijven en treinremblokken. 'T is maar goed dat de flat op de eerste verdieping boven de schuurtjes is.... Stel dat het naar beneden komt..... :rolleyes:

Leuk.

Andermans inspanningen afzeiken <_<

Post maar 's een digi van je eigen zitplek.

Zullen we die eens kritisch gaan bekijken.

Och jee hoor kan jij ook al niet tegen een geintje :angry: mijn uitspraak slaat alleen maar op de gekozen stoffen (Zebraprint) niet op de werkzaamheid daarvan. :P Ik vind het best leuk bedacht, alleen de kleuren niet ;)

Marcel

Leuk.

Och jee hoor kan jij ook al niet tegen een geintje :angry: mijn uitspraak slaat alleen maar op de gekozen stoffen (Zebraprint) niet op de werkzaamheid daarvan. :P Ik vind het best leuk bedacht, alleen de kleuren niet ;)

Marcel

Wie kritiek zaait, zal kritiek oogsten.

Tja, en als je daar niet tegen kan...

Leuk.

Marcel

welke kleuren..... :confused:

alles is nu ZWART-WIT.... B)

Leuk.

Marcel

welke kleuren..... :confused:

alles is nu ZWART-WIT.... B)

Tja, daar heb je me te pakken ;) inderdaad geen kleuren :unsure: maar laat ik zeggen dat ik niet zo van Wild printjes hou :lol:

Marcel

Leuk.

Marcel

Wie kwam er nou het eerst met booskijkertjes dan, ik niet ;)

Marcel

Leuk.

Marcel

Marcel

Vluchtgedrag.

Leuk.

Marcel

Marcel

Vluchtgedrag.

:ph34r::lol:;)

Marcel