s.o.t.a jerry Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Bedankt voor de recensie Hans,en ik ben idd nog bezig met verbeteringen. Hallo Kraus,ik heb geen platenspeler,maar een HK 970 als bron.De basis klankopbouw is subliem,en ik verwacht ook na wat mods in het analoge gedeelte dezelfde resultaten als bij m'n ouwe zwaar gemodde CD-80.(die beslist niet qua laagweergave voor de 970 onderdoet,is nu zelfs iets krachtiger).Maar m'n verwachting v/d 970 in 't laag na mod is positief,gezien de dynamiek in muziekweergave van dit goedkoop spelertje. Ik hoor 't wel via een pm'tje als je tijd hebt om te komen luisteren. . Henk,idd jammer dat we zo ver van elkaar wonen. Je bent ook altijd van harte welkom,net als andere mede-forummers. DH freakie,tot zaterdag ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 maart 2006 Author Report Share Posted 4 maart 2006 Bedankt voor de recensie Hans,en ik ben idd nog bezig met verbeteringen.Hallo Kraus,ik heb geen platenspeler,maar een HK 970 als bron.De basis klankopbouw is subliem,en ik verwacht ook na wat mods in het analoge gedeelte dezelfde resultaten als bij m'n ouwe zwaar gemodde CD-80.(die beslist niet qua laagweergave voor de 970 onderdoet,is nu zelfs iets krachtiger).Maar m'n verwachting v/d 970 in 't laag na mod is positief,gezien de dynamiek in muziekweergave van dit goedkoop spelertje. Ik hoor 't wel via een pm'tje als je tijd hebt om te komen luisteren. . Henk,idd jammer dat we zo ver van elkaar wonen. Je bent ook altijd van harte welkom,net als andere mede-forummers. DH freakie,tot zaterdag ! Zou de sessie al afgelopen zijn....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 4 maart 2006 Report Share Posted 4 maart 2006 Bedankt voor de recensie Hans,en ik ben idd nog bezig met verbeteringen.Hallo Kraus,ik heb geen platenspeler,maar een HK 970 als bron.De basis klankopbouw is subliem,en ik verwacht ook na wat mods in het analoge gedeelte dezelfde resultaten als bij m'n ouwe zwaar gemodde CD-80.(die beslist niet qua laagweergave voor de 970 onderdoet,is nu zelfs iets krachtiger).Maar m'n verwachting v/d 970 in 't laag na mod is positief,gezien de dynamiek in muziekweergave van dit goedkoop spelertje. Ik hoor 't wel via een pm'tje als je tijd hebt om te komen luisteren. . Henk,idd jammer dat we zo ver van elkaar wonen. Je bent ook altijd van harte welkom,net als andere mede-forummers. DH freakie,tot zaterdag ! Ik wil ook zeker eens een keertje komen luisteren als het uitkomt. Hoewel ik naar een conussysteem ben overgestapt blijf ik graag op de hoogte van alles wat maar geluid maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Bedankt voor de recensie Hans,en ik ben idd nog bezig met verbeteringen.Hallo Kraus,ik heb geen platenspeler,maar een HK 970 als bron.De basis klankopbouw is subliem,en ik verwacht ook na wat mods in het analoge gedeelte dezelfde resultaten als bij m'n ouwe zwaar gemodde CD-80.(die beslist niet qua laagweergave voor de 970 onderdoet,is nu zelfs iets krachtiger).Maar m'n verwachting v/d 970 in 't laag na mod is positief,gezien de dynamiek in muziekweergave van dit goedkoop spelertje. Ik hoor 't wel via een pm'tje als je tijd hebt om te komen luisteren. . Henk,idd jammer dat we zo ver van elkaar wonen. Je bent ook altijd van harte welkom,net als andere mede-forummers. DH freakie,tot zaterdag ! Zou de sessie al afgelopen zijn....??? de sessie heeft nog niet plaats gevonden, in overleg met Jerry heb ik het maar even twee weken uitgesteld, gezien het weer en dan van Zwollywood naar Tilburg. dus zaterdag de 18e komt de herkansing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 6 maart 2006 Report Share Posted 6 maart 2006 Ik wil ook zeker eens een keertje komen luisteren als het uitkomt. Hoewel ik naar een conussysteem ben overgestapt blijf ik graag op de hoogte van alles wat maar geluid maakt. Hoi Paul, Stuur maar een pm'tje,dan kunnen we iets afspreken. Beste S.O.T.A, Met veel plezier heb ik alle pagina's gelezen en vindt het zeer bijzonder. Met groet, Hoi Audiofreak, Bedankt voor de interesse.Ik hoor 't wel als je tijd hebt om te komen luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 Jerry, hoe is het met de Acoustat's??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 Hoi Erik, De Acoustats zijn gisteravond in hun "behuizing" geplaatst en ik ben nog a/h luisteren. Eerste indruk : ze lijken in tegenfase te zijn aangesloten.Toch zijn de aansluitingen naar de klemmen van amp naar Acoustats kloppend. Dus de aansluiting van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Eerst nog wat shows aflopen zoals a.s. de DIY DAG in Zutphen en daarna de Lente Doelenshow in Rotjeknor.Met groet, Hey Audiofreak! Wanneer en hoelaat is die diy in Zutphen?? Als het even kan ga ik erheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Hoi Erik,De Acoustats zijn gisteravond in hun "behuizing" geplaatst en ik ben nog a/h luisteren. Eerste indruk : ze lijken in tegenfase te zijn aangesloten.Toch zijn de aansluitingen naar de klemmen van amp naar Acoustats kloppend. Dus de aansluiting van Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Zaterdag bij S.O.T.A. Jerry geweest, en dat was idd. bizar en kleurrijk, maar ik ben wel een goede ervaring rijker. Het heeft net zoals de vorige creaties van Jerry een hoog koptelefoon gehalte, maar wel allemaal ten goede, dat was duidelijk hoorbaar. Ik heb in de huidige opstelling met de acoustats kunnen luisteren aangestuurd met de HK970 cd speler via een Yamaha voorversterker (dit omdat de buizenvv in een mod proces zit) en de Denon 6600. Het is nog niet de optimale opstelling, maar zoiets is nooit klaar. Ik was bij Jerry net voor 2 uur in de middag, en heb er zo ongeveer de hele dag gespendeerd, ik vertrok om 1:15 pas, en om 2:45 weer thuus We hebben geluisterd naar uiteenlopende muziek; Chopin - Ballade 1 (Rubinstein, opname uit 1959) afwisselend rustig en snel piano spelen, de snelle aanslagen hebben echt attaque. Ruis in de opname is genadeloos hoorbaar... ook op 1 andere cd. CD met korte snelle drum en hihat? aanslagen, je schrikt bij elke aanslag een beetje, de drumaanslagen voel je in je maag. de aanslagen komen vanuit de stilte direct op je af, heel indrukwekkend. Dire Straits - Telegraph Road, een rollende donder die je niet van een ESL zou verwachten, eerder van een echte rollende donder buiten tijdens onweer....... Dire Straits - Private Investigations, het gehijg en het brekende glas had ik nooit eerder in de opname gehoord. Koptelefoon gehalte pur sang. Bach - Toccata and Fugue D mineur BWV565 (Ton Koopman, Arp Schnitger orgel, Hamburg) ook hier voelbare bas in je maagstreek, de snelle toonaanslagen van Ton zijn erg goed te volgen, en hebben ook meer attaque dan ik gewend ben. Bach - Pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Bedankt voor de recensie en blij te horen dat je 't gezellig vond, dhfreakie ! De Denons op de foto zijn geen 4400's, maar 6600's. . Leuk om weer iemand van Hear thuis te ontvangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 maart 2006 Report Share Posted 20 maart 2006 hoi jerry, leuk om te zien dat de Acoustats al mooi opgesteld staan. hoe is de klank tov de Audiostatics? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 20 maart 2006 Report Share Posted 20 maart 2006 Hallo Erik, De Acoustats klinken wat terughoudender in het hoog t.o.v de Audiostatics.In het laag en midden zijn de Acoustats wat krachtiger. Ben nog aan het tweaken met de set voor een goeie aanpassing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 Hallo Jerry, In The Old Days werd wel eens een mooie (ribbon of plasma)supertweeter aan electrostaten toegevoegd: meestal gemonteerd voor het midden van het hoog-middenmembraan. ML had ook zoiets (tussen twee ESL 55's in). Is dat iets voor jou? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 Hallo Spido, Ik ken die opstelling, het probleem bij mij is niet zozeer dat hij niet ver genoeg in het hoog doorloopt met genoeg output, maar omdat er maar een sectie hoog weergeeft.Normaal zouden er twee secties met hoogweergave moeten functioneren. Het wordt dus weer openschroeven. Nog bedankt voor de belangstelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 Hallo Spido, Ik ken die opstelling, het probleem bij mij is niet zozeer dat hij niet ver genoeg in het hoog doorloopt met genoeg output, maar omdat er maar een sectie hoog weergeeft.Normaal zouden er twee secties met hoogweergave moeten functioneren. Het wordt dus weer openschroeven. Nog bedankt voor de belangstelling. hoi jerry, normaal is de helft van 1 esl paneel voor het hoog, ik heb die helft wat kleiner gemaakt omdat ik last hed van wat teveel hoog, ik heb dus simpelweg de hoogstrook de helft kleiner gemaakt je zou eigenlijk een rta meting moeten doen , ik zou je graag mijn RTA meter aan willen bieden maar die staat bij Zee dus ik moet eerst nog bij Zee gaan luisteren en dan zou ik hem mee kunnen nemen naar jou . ps: die hoogstrook is makkelijk weer origineel te krijgen hoor. je ziet vanzelf wel waar ik de boel heb veranderd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 augustus 2006 Author Report Share Posted 17 augustus 2006 Telkens wanneer ik bij Jerry kom is de hele zaak weer omgegooid. Sind het begin van dit topic heb ik al in 5 luisterkamers mogen luisteren . Nu is de kamer een verdieping lager dan de zolder en wat gekrompen. Dezelfde hoeveelheid dempingmateriaal staat en hangt daar ook weer in (en meer ), zodat je de ruimte ervaart als een echte dode kamer. Dat hierdoor het hoog zou verdwijnen is dus de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Althans niet zals Jerry dat gedaan heeft. van alle keren dat ik hier heb geluisterd is dit het absoluut hoogtepunt. Of dit nu ligt aan de demping, of aan de "nieuwe" Sphinx CD-speler of aan de verdwenen preamp. Ik weet het niet.... Maar dit ding staat voor mij als een paal boven water: Zowel tonaal als op het gebied van dynamiek, slaat dit alles wat ik tot nu toe gehoord heb. Ook de plaatsing in breedte, diepte en hoogte is beter dan ooit tevoren. Proficait Jerry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 augustus 2006 Report Share Posted 18 augustus 2006 Welke Sphinx cdspeler is het? Zit je weer in een tent te luisteren of valt het mee? Als het hoog zo duidelijk aanwezig is, dan zou het ook iets teveel kunnen zijn, je zit nogal dicht op de speakers (ESL's) .... Misschien eens een RTA meter (UC) en goede microfoon (ECM8000) erbij houden de volgende keer Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 18 augustus 2006 Report Share Posted 18 augustus 2006 Hallo Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 augustus 2006 Report Share Posted 18 augustus 2006 Hoe zijn de aansluitingen als je geen pre gebruikt De dec2496 heeft 2 balanced outputs en ook spdif (optisch) in + out, het ruis signaal kan via beiden. Mijn dec2496 is een SE versie, deze heeft o.a. een verbeterde voeding en output stage. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 18 augustus 2006 Report Share Posted 18 augustus 2006 Ik kan de vv weer aansluiten als dit nodig is, er zitten gewone cinch aansluitingen op naar de eind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 augustus 2006 Report Share Posted 19 augustus 2006 Ik kan de vv weer aansluiten als dit nodig is, er zitten gewone cinch aansluitingen op naar de eind. Heb je een gebalanceerde ingang op die pre of evt. verloopjes? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 Vandaag bij Jerry langs geweest en gemeten maar daarover straks. We hebben meer geluisterd en gekletst en eigenlijk maar eventjes kort een globale meting gedaan. De bedoeling was om er om een uur of 10 te zijn. Maar omdat men de van Brienenoordbrug zonodig precies vandaag moest oplappen kostte dat een al een uur extra bij Rotterdam. Ok, viel te overzien maar bij Breda hadden ze weer de weg gesloopt en werd je via 1 rijstrook richting Eindhoven gestuurd. Het betekende dat ik pas om kwart over 12 bij Jerry arriveerde en toch wel redelijk moe van dik 2 uur in de file staan aankwam. Gelukkig maakte de hartelijke ontvangst van Jerry en Monique met koffie en appeltaart het weer goed Nu het luisteren. Tja, wat moet ik daar van zeggen? Bizar en kleurrijk? Qua uiterlijk misschien, alhoewel ik behoorlijk wat gewend ben. Qua klankimpressie beslist niet (of eigenlijk juist niet in positieve zin). Jerry heeft zijn luisterruimte supergedempt met veel dikke vellen synthetisch bont en tandenschuim. Zijn elektrostaten zijn in een soort van semi gesloten kasten gemonteerd en je zit er erg dicht op, de luisterafstand tot de panelen is ca. 1 - 1,5m schat ik. Hoe klinkt zoiets nu? Welnu dat is simpel voor mij: Het klinkt vreselijk analytisch, eigenlijk precies zo als achter de mixing console in een goed gedempte studio waar je ook vrij dicht op de speakers zit. Ik heb zelf in een grijs verleden een tijdje als experiment voor klassieke muziek gemonitord met ESL63 in de studio en daar had het nog het meeste weg van, zij het dat de ESL Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 leuke recensie, je zou ooit nog eens bij mij komen luisteren naar de Acoustats geloof ik , maar leuk dat je ze alsnog bij Jerry gehoord hebt. ik ben stiekum nog steeds verliefd op die esl's, maar ja het is kiezen of delen. ps: bij mij thuis ging het tot 40hz (de resonantie frequentie van de Acoustat) maar jerry heeft ze goed ingepakt dus zal ie minder last hebben van akoetsische kortsluiting. ps; zit de demping nog achter op de panelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 augustus 2006 Report Share Posted 26 augustus 2006 je zou ooit nog eens bij mij komen luisteren naar de Acoustats geloof ik , maar leuk dat je ze alsnog bij Jerry gehoord hebt. Hallo Erik, Dat gaat er heus nog wel een keer van komen, maar ik ben niet zo'n rondreizende luisteraar. De afspraak met Jerry dateerde eigenlijk ook al van 2 jaar geleden ps; zit de demping nog achter op de panelen? Volgens Jerry zit wel wat demping achter het paneel, een laag tandenschuim. Maar ik heb het niet zelf bekeken en kan Jerry dat zelf beter vertellen denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts