cgm Posted 7 september 2004 Report Share Posted 7 september 2004 .....oftwel er is geen absoluute klank. wel. Ik dacht al, waar blijft ie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 september 2004 Report Share Posted 7 september 2004 (...) Een simpel stukje koperdraad van 0,4 mm dikte klinkt veel natuurlijker en zuiverder dan welk meegeleverde brug dan ook. (...) Dit heb ik uitgeprobeerd! Een brugje ("jumper") vastgezet in in de bankschroef, naast een stukkie koperdraad. Beide met een Bruel & Kjaer HA-1 audiohamertje aangetikt, en... het brugje klonk veel mooier! Nou ja, ik maak er maar een geintje van, dat begrijp jij wel, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 september 2004 Report Share Posted 7 september 2004 helemaal mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 september 2004 Report Share Posted 7 september 2004 helemaal mee eens. Waarmee, volkomen onzin opruimen, of iemands mening en overtuiging voortkomend uit eigen ervaring en onderzoek omzeep helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 7 september 2004 Report Share Posted 7 september 2004 Beste dropveterstrijders, Er is een hanger te krijgen via Tell sell genaamd "Bio Stabil".. Een mooi sierraad die door magnetische velden verschillende spanningen weg zal halen. Iets voor als je dokter de moed heeft opgegeven. Of het wetenschappelijk klopt en natuurkundig verklaarbaar is? Onderzoek wees uit dat het om onzin ging.. Toch zijn er mensen die zich ernstig beter voelen na het dragen van de Bio Stabil. De mensen die het dragen, trekken zich niets van de kritieken aan. Zij voelen zich beter! En daar gaat het om.. Wat ik dus wil duidelijk maken. Ik ben er van overtuigd dat er verschillen zitten tussen kabels en ook jumpers. Als Proprius zegt verschil te horen, en hij vindt het beter klinken. Wat dan nog? Of het nou werkelijk zo is, of het zit tussen de oren.. Who care's? Proprius heeft in zijn oren een verbetering bereikt! Overigens wordt er meer met de ogen geluisterd dan dat je zou denken! Iemand heeft een stel monoblokken in zijn set staan en er wordt geconcludeerd dat het totaal krachtig met veel controle speelt. Iemand speelt met een buizenversterker en er is sprake van een warm geluid met een slap laag. Of het echt zo is of het speelt tussen de oren? Ga zelf luisteren en iedereen bepaalt voor zichzelf of het een verbetering is, ja of nee.. groet, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 september 2004 Report Share Posted 7 september 2004 Een mooi sierraad die door magnetische velden verschillende spanningen weg zal halen. Iets voor als je dokter de moed heeft opgegeven. Of het wetenschappelijk klopt en natuurkundig verklaarbaar is? Onderzoek wees uit dat het om onzin ging.. Toch zijn er mensen die zich ernstig beter voelen na het dragen van de Bio Stabil. De mensen die het dragen, trekken zich niets van de kritieken aan. Zij voelen zich beter! En daar gaat het om.. Het komt zo op me over alsof zo'n hanger een onschuldig iets zou zijn. Als mensen zich er (tijdelijk) beter door voelen, dan hebben we het waarschijnlijk over het placebo-effect. Echter, zo'n hanger is een hele dure suikerpil, waarmee mensen gewoon in de maling worden genomen. Er wordt grof verdiend aan de ellende van een ander. Ik heb er eens heel kritisch naar gekeken, en ze gaan net niet zo ver om te claimen dat je er gezonder van wordt, maar de suggestie wordt wel gewekt. Ze balanceren op het randje van kwakzalverij. Ik vind dit dus walgelijke praktijken en het zou echt verboden moeten worden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 7 september 2004 Report Share Posted 7 september 2004 Als Proprius zegt verschil te horen, en hij vindt het beter klinken. Wat dan nog? Of het nou werkelijk zo is, of het zit tussen de oren.. Who care's? Proprius heeft in zijn oren een verbetering bereikt! Bedankt dat je me ondersteunt, PD! Maar het verschil tussen een zuivere weergave van een stem (laten we het simpel houden) en een korrelige, heeft niks met smaak of "tussen de oren" te maken. Als men dat verschil al niet eens hoort is Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 september 2004 Report Share Posted 8 september 2004 Zo lang er mensen zijn die zich er Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2004 Report Share Posted 8 september 2004 "Mensen zijn (...) een hoop geld kwijt." Och, er wordt wel eens meer geld dan 119 euro uitgegeven voor een sierraad.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 september 2004 Report Share Posted 8 september 2004 "Mensen zijn (...) een hoop geld kwijt." Och, er wordt wel eens meer geld dan 119 euro uitgegeven voor een sierraad.. Alleen zijn dat ook sierraden, dit is een 'medicijn', althans, zo wordt het verkocht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2004 Report Share Posted 8 september 2004 "Mensen zijn (...) een hoop geld kwijt." Och, er wordt wel eens meer geld dan 119 euro uitgegeven voor een sierraad.. Alleen zijn dat ook sierraden, dit is een 'medicijn', althans, zo wordt het verkocht... maar dit is ook een heeeeel mooi sierraad, henrie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
oordop Posted 12 september 2004 Report Share Posted 12 september 2004 Hoi Ome Henk Had ik toevallig twee dezelfde type kabels.Een stel single-wire ,het andere bi-wire. Het betreft de eenvoudigste Monster MCX 1s.Dus aan de slag. Waar ik aan gewend was, in de bi-wire opstelling, was de rust en openheid? In de single-wire situatie leek er meer vervorming te horen maar je voelde je wel meer betrokken bij de muziek .Het greep je meer naar de str... Het podium leek ook kleiner(tja hoe zeg je dat nou?)De zanger had een minder brede mond en de instrumenten stonden scherper afgetekend in de ruimte. Heb ook nog pseudo dubbel single-wire geprobeerd.De helft van de bi-wire kabel plus de single-wire kabel.Het podium leek toen nog breder te worden als in de bi-wire situatie.Vager beeld leek wel.Had niet mijn voorkeur. Ook een iets duurdere single-wire kabel nog geprobeerd(Translator blue line).Weer hetzelfde effect als met de Monster single-wire.Meer betrokkenheid e.d. Kabel paste verder niet bij mijn set. Aldus mijn bevindingen.Ik weet niet of je er wat aan hebt.Iemand anders zal wel weer andere ervaringen hebben.Het is net waar je op let en waar je aan gewend bent. Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 september 2004 Report Share Posted 12 september 2004 Met een beetje knutselen (buigen) kunnen ze beide op het laag, dat is in principe de meest gebruikelijke werkwijze Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 september 2004 Report Share Posted 12 september 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts