Jump to content

Nieuw NL audioblad ?

carl
 Share

Recommended Posts

Niks over gehoord. Rekent dat dan hopelijk een keer af met de zo langzamerhand over-zakelijke, vlakke, kille audio- journalistiek waar we hier al zo lang mee zitten? Graag zeg...

Momenteel vind je nooit eens een goed voorlichtende textpassage met technische achtergronden, nooit eens een beetje diepgang. Nooit een wat brutalere benadering en wanneer gaan we eindelijk eens stoppen met napraten van de fabrikanten in die schamele audiobladen van Nederland?

Jan.

.....

Momenteel vind je nooit eens een goed voorlichtende textpassage met technische achtergronden, nooit eens een beetje diepgang. Nooit een wat brutalere benadering en wanneer gaan we eindelijk eens stoppen met napraten van de fabrikanten in die schamele audiobladen van Nederland?

Een dergelijk blad heeft in Nederland geen bestaansrecht; zie daar maar eens adverteerders voor te krijgen. Denk maar eens aan Audio&Techniek van een aantal jaren geleden.

Hallo,

Er is al een tijdje een "nieuw" nederlands hifi blad op de markt waarvan de naam mij is ontgaan maar ik heb de laatste afgelopen zaterdag gelezen. Net als in het Duitse blad is er een "bestenliste" te vinden. Ik heb gehoord dat de recensie's over de betere/duurdere hifi componenten in samenwerking met een bekend duits hifi blad worden geschreven..

groet, PD Hogeterp :rolleyes:

Net als in het Duitse blad is er een "bestenliste" te vinden. Ik heb gehoord dat de recensie's over de betere/duurdere hifi componenten in samenwerking met een bekend duits hifi blad worden geschreven..

groet, PD Hogeterp

Die Duitse bladen zijn in mijn ogen niet veel beter dan de Nederlandse.

Heb nooit die achterlijke punten-indeling begrepen.

Al die getallen ... ik vind het 1 onoverzichtelijke bende.

Waar blijft de kwaliteit van Hifi-News ( UK ), of TAS en Stereophile ( USA ) ?

Marc ...

Misschien bedoel je dit?????

Het Nederlandse hifi- en home theaterlandschap wordt dit jaar opgefleurd met een nieuw tijdschrift: Vi-fi; Tijdschrift over audio, video, muziek & film.

Vi-fi zal niet alleen mooi om te zien en vast te houden zijn (handzaam formaat en aantrekkelijke vormgeving), maar ook duidelijk inhoudelijke verdieping bieden. Onderwerp is alles wat met kwaliteitsweergave van audio en home cinema te maken heeft. Die is niet alleen aan de huiskamer gebonden. Ook voor op de fiets, in de auto en in de trein wil Vi-fi die apparaten selecteren die de meeste waar voor hun geld bieden. Vi-fi doet dit doormiddel van subjectieve luister- en kijkoordelen van experts en meetechnische gegevens te combineren.

Gelet op deze slotzin die ik nog vond zal het wel weer meer van het zelfde zijn, maar misschien is het lezen een enkele editie wel eens de moeite waard.

Vi-fi is een initiatief van Hans Beekhuyzen (ProAudio + Visie) en Henk Peters (eerder werkzaam bij Homestudio en HVT) en zal op de `VAD Hifi & HomeCinema Show 04` te Veldhoven voor het eerst te zien zijn.

Heb eerder het vermoeden dat het een magazine zal worden gelijk OOG en OOR nu bekend onder de naam HET . Dit was vroeger meer een hifimagazine , maar door de komst van alle digitale snufjes en mobile phones en niet te vergeten home cinema en pc ,vond ik het magazine steeds meer achteruit gaan . Zelden werden er nog ware Hifi producten gepresenteerd , mbt hifi voerde de thuisbioscoop met hun alles in een set en dvd de boventoon en gek genoeg werden alle produkten heel hoog geprezen ( waar kennen we dit toch van ? met name Bose was echt een smaakmaker bij hun) . Reden voor mij om toendertijd mijn lidmaatschap op te zeggen met de opmerking dat het met Hifi voor mij niks meer van doen had . Dus ik denk dat ik eens door het blad zal bladeren om te zien of het de moeite waard is ,als het op de markt komt .

MVG Luxman