Jump to content

Misschien iets voor de klassiek kiefhebber?

siep
 Share

Recommended Posts

Iemand bied z'n verzameling klassiek aan misschien iets voor de liefhebber?

HIER

Jaja ik weet het m'n toestenbordje werkt niet 100% meer de K en de L zijn verwisseld :rolleyes:

Edited by siep

Ik heb al 2 kasten vol klassiek/opera, de gang staat vol nog te reinigen klassiek....

Allemaal rommelmarkt/kringloop/uitdragerij of soms direct van de particulier. 50 cent tot 1 euro per stuk. Zelfs Decca SXL vind je af en toe nog wel, maar er zijn zoveel goede klassiek labels die niet verzamelbaar en dus goedkoop zijn: Philips, Harmonia Mundi, Archiv, Erato, Eterna, Melodia, Supraphon, Teldec Das Alte Werk...

Ik geef toe, 20e eeuw ligt moeilijker, ik heb wat Bartok en Strawinsky maar dan houdt het op, voor 2de Weense school (Sch

Ik denk dat ik deze verzameling ken !!! Die is van een Nederlandse LP freek in mijn kennissenkring, die zijn hele leven 1 LP per dag kocht en beluisterde. Hij is ongeveer 2 jaar geleden gestorven en zijn familie heeft de verzameling in

Volgens mij ben ik (heel toevallig) eens bij die man thuis geweest.

Wat ik zie is slechts de helft van wat er in totaal staat.

De ruimte is n.l. ca 11x5 m, een lange en een korte wand staan van de vloer tot aan het plafond vol LP's. De andere lange muur zijn CD's, de korte is raam.

De man is eigenaar van een HIFIwinkel in Bielefelt.

Toen we daar waren (om 'n netfilter voor 'n kennis op te halen) draaide hij met grote von Schweigert's.

Typies geval van verzamelwoede.

:)