Geerdie Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Ja inderdaad! Doen de ledjes het alweer Ik kom m'n 'oude liefde' wel eens een keertje beluisteren bij je Grappig, bij mij waren er ook een paar ledjes bij de 960 kapot dacht ik dan blijken het gewoon nog ouderwetse lampje met een kleur kousje te zijn Is dat zo?? Zitten daar gewone gloeilampjes in? Ik was in de veronderstelling dat die hele display uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Veel displays uit die tijd hebben een 'back lighting' met lampjes. Die kun je wel vervangen door ledjes, maar die schijnen vooral vooruit en niet rondom. Gevolg is dat de verlichting van het display minder egaal is, maar nog wel goed afleesbaar (mits je felle leds gebruikt). Ik weet trouwens niet of die lampjes nog steeds gebruikt worden voor displays. Denk het niet eigenlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Je weet het niet, je weet het niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Je weet het niet, je weet het niet... Nee, en ik kan het ook niet controleren. De displays in m'n cd-speler en tuner zijn volgens mij niet verlicht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Dat wordt sleutelen. Maar ik ben automonteur geweest dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roel Bink Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ja inderdaad! Doen de ledjes het alweer Ik kom m'n 'oude liefde' wel eens een keertje beluisteren bij je Grappig, bij mij waren er ook een paar ledjes bij de 960 kapot dacht ik dan blijken het gewoon nog ouderwetse lampje met een kleur kousje te zijn Is dat zo?? Zitten daar gewone gloeilampjes in? Ik was in de veronderstelling dat die hele display uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roel Bink Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Veel displays uit die tijd hebben een 'back lighting' met lampjes. Die kun je wel vervangen door ledjes, maar die schijnen vooral vooruit en niet rondom. Gevolg is dat de verlichting van het display minder egaal is, maar nog wel goed afleesbaar (mits je felle leds gebruikt). Ik weet trouwens niet of die lampjes nog steeds gebruikt worden voor displays. Denk het niet eigenlijk... Lampjes worden nog steets in de Marantz PM17-MK gebruikt om de temperatuur meter te verlichten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roel Bink Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Een DAC 960 maakt toch ook gebruik van de DAC TDA 1541A in S1 versie? In de jaren negentig stonden die bekend als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Veel displays uit die tijd hebben een 'back lighting' met lampjes. Die kun je wel vervangen door ledjes, maar die schijnen vooral vooruit en niet rondom. Gevolg is dat de verlichting van het display minder egaal is, maar nog wel goed afleesbaar (mits je felle leds gebruikt). Ik weet trouwens niet of die lampjes nog steeds gebruikt worden voor displays. Denk het niet eigenlijk... Lampjes worden nog steets in de Marantz PM17-MK gebruikt om de temperatuur meter te verlichten Worden nog steeds gebruikt dan dus... Weer wat geleerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Veel displays uit die tijd hebben een 'back lighting' met lampjes. Die kun je wel vervangen door ledjes, maar die schijnen vooral vooruit en niet rondom. Gevolg is dat de verlichting van het display minder egaal is, maar nog wel goed afleesbaar (mits je felle leds gebruikt). Ik weet trouwens niet of die lampjes nog steeds gebruikt worden voor displays. Denk het niet eigenlijk... Lampjes worden nog steets in de Marantz PM17-MK gebruikt om de temperatuur meter te verlichten Cool! Idd goed nieuws. Ik hoop dat ze er niet de hoofdprijs voor vragen, want ik moet ze bijna allemaal vervangen. DAC staat 24/7 aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Een DAC 960 maakt toch ook gebruik van de DAC TDA 1541A in S1 versie? In de jaren negentig stonden die bekend als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ik heb 'm gevonden. Maar volgens mij is er in de praktijk niet zoveel verschil tussen beide types. Alleen de produktie-tolerantie voor de Silver Crown is nauwkeuriger. In de hoogtijdagen van deze dac werd deze nl paarsgewijs (Marantz CD94-II) of twee per kanaal (Cambridge CD3) toegepast. Of dat klankmatig dramatische verschillen opleverde....ik dacht het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts