Jump to content

dipje

bees
 Share

Recommended Posts

nu wist ik wel dat de stroomvoorziening in mijn (tijdelijke) huis erg slecht was....

maar als ik de oven aan zet... dan houd ik nog 204 volt over op mijn andere stopcontacten ;-)

had al wel wat spannings dipjes opgemerkt maar dat het zo erg was:)

(nu ff testen met de waterkoker aan)

hahaha van 220 naar 199 volt

vandaar dat onrustige geluidsbeeld..............

ow ja....

ik zal de wasmachine, droger, elektrische oven, magnetron, tv en waterkoker maar niet tegelijk aanzetten....

Ik 'kan' hier wat over zeggen,

maar dat doe ik niet. :P;)

Zo'n 'dipje' verhelp je niet met een wat dikker netsnoer of filter :huh:

Misschien zit er erg oude bedrading in het huis, of is de stoppenkast gaar.

Als je die dip ook in de stoppenkast meet, dan mag je het energiebedrijf wel eens inschakelen :rolleyes:

Andr

De spanning daalt bij een te zware belasting voor de bron. Maar normaal gesproken is het stopcontact als 'bron' normaal gesproken keihard. Het kan een paar voltjes dalen misschien, maar niet zo extreem als dit. Ik zou idd het elektriciteitsbedrijf maar eens waarschuwen. Meer dan 5% afwijking mag namelijk niet. Meer dan 3% is al niet wenselijk...

Anders een dikke UPS voor je set, heb je altijd een mooie 220. Ik kom steeds meer mensen tegen die het proberen en die zijn er allemaal erg goed over te spreken.

Groeten Mark

Dan heb je wel 220V (230) maar of die mooi is, is een geheel ander vraag!

De dingen zijn gemaakt voor (meestal) computer ondersteuning en die zijn niet zo kieskeurig op de schoonheid van de stroom. Dus een gladde sinus moet je niet verwachten van een UPS. ;)

Ik heb al contact gehad met de huiseigenaar...

en die is al bezig een wat dikkere stroomkabel deze kant op te leggen....

gaat nu 3x 2.5 kwadraat deze kant op....

en dat wordt meer...daarmee schijnt het probleem opgelost te zijn....

nou hoop ik dat dat voor februari klaar is....

want dan moet ik weer verhuizen.......

bb

Als het echt aan de bekabeling ligt (lijkt me sterk eigenlijk, typisch audio-forum beredenering: zal wel aan de bekabeling liggen :D ) mag je wel oppassen dat de boel niet gaat smelten als je teveel stroom trekt, dan krijg je brand.

Een vriend van me had vroeger een zolderkamertje dat ie vol had staan met computers en stereo-apparatuur, op die zolder had ie dus oorspronkelijk

geen stroom, dus zelf maar een kabeltje omhoog getrokken. Het kabeltje was veel te dun voor zijn stroomgebruik, en het resultaat was niet dat ie onvoldoende spanning had, maar dat de mantel van de kabel smolt en het huis bijna afbrandde.

groeten, vibtuhi

nou... ik zit momenteel in iets dat oorspronkelijk een recreatie woning is... is al euhm 25 jaar oud ofzo.... en niet echt berekend op allerlei apparaten....

de nieuwe vakantie woningen die hier gebouwd worden krijgen een betere aansluiting... en omdat ze toch bezig waren doet hij deze ook maar....

vind het opzich best een redelijke verklaring....

(ik zet dus de droger en de wasmachine niet tegelijk aan..... laat staan dat ik de elektrische oven er ook nog ff bij doe..... :ph34r: )

Anders een dikke UPS voor je set, heb je altijd een mooie 220. Ik kom steeds meer mensen tegen die het proberen en die zijn er allemaal erg goed over te spreken.

Groeten Mark

De dingen zijn gemaakt voor (meestal) computer ondersteuning en die zijn niet zo kieskeurig op de schoonheid van de stroom. Dus een gladde sinus moet je niet verwachten van een UPS. ;)

Ik zou zeggen; pak eens een goede UPS en probeer het eens, je staat versteld van de resultaten. Er is niets wat je let om na een UPS nog een netfilter te plaatsen. Wat er uit je stopcontact komt is rotter dan wat een UPS afgeeft.

Groeten Mark

ja zo'n ups is wel leuk natuurlijk.... maar die zijn zo duuuuuuuuuuuuuuur!

en bovendien zitten er weer fans in enzo en die maken lawaai.....

Groeten Mark

Ik zou zeggen; pak eens een goede UPS en probeer het eens, je staat versteld van de resultaten. Er is niets wat je let om na een UPS nog een netfilter te plaatsen. Wat er uit je stopcontact komt is rotter dan wat een UPS afgeeft.

Groeten Mark

Uit een UPS komt gewoon niet en nooit genoeg, mocht je versterker of wat er om vragen.

Net als computer filters ze zijn gemaakt om een zo konstant mogelijke stroom te leveren

Groeten Mark

Groeten Mark

Uit een UPS komt gewoon niet en nooit genoeg, mocht je versterker of wat er om vragen.

Net als computer filters ze zijn gemaakt om een zo konstant mogelijke stroom te leveren

???

Constante stroom leveren kan alleen een stroombron.

Alles is spannings gericht en een ups zal proberen de spanning aanwezig te houden.

De goedkope UPS kastjes doen niets zolang het net nog aanwezig is.

Hoewel ze wel de nodige filters hebben.

De dipjes worden pas opgevangen als 't dipje te laag of lang duurt.

Een net stabilisator is heel wat anders dan een UPS

Daar zit dan ook een lelijk prijskaartje aan.

Groeten Mark

Groeten Mark

???

Constante stroom leveren kan alleen een stroombron.

Alles is spannings gericht en een ups zal proberen de spanning aanwezig te houden.

De goedkope UPS kastjes doen niets zolang het net nog aanwezig is.

Hoewel ze wel de nodige filters hebben.

De dipjes worden pas opgevangen als 't dipje te laag of lang duurt.

Een net stabilisator is heel wat anders dan een UPS

Daar zit dan ook een lelijk prijskaartje aan.

Doen niets?

grappig dat je dan heel andere waarden krijgt als je aan de uitgang gaat meten.

Ik zal de meters maar weer eens wegbrengen,zullen wel stuk zijn :P

Eerst proberen, dan piepen.

Groeten Mark

Eerst leren luisteren, dan PC specifieke filters of stroom voorzieninging,ver weg van audio aparaten houden. B)

Een UPS produceert audio gevoelige storing,

dat is al hoorbaar als je hem bij je PC gebruikt,

ofwel je muziek klinkt dus beter zonder UPS aangesloten aan je PC!!!!

hihih ik moet gewoon verhuizen.. is beste oplossing...

ben ik hopelijk meteen van die L-vormige huiskamer af... hoop ik...

eigen groepje maken voor de audio... aardpennetje de grond in en klaar weer....:)

kan natuurlijk ook een 50Kva agregaatje achter in detuin zetten maar denk dat de buren daar niet zo blij mee zijn........ (houd ik ook nog zat over voor een mooie sky-rose..... ;-) )