Jump to content

Harbeth HL-P3ES-2 vs. 47 Labs Lens

Proprius
 Share

Recommended Posts

Ik zal niet in de situatie willen staan dat ik in de winkel sta met een plaat en denk: Leuk plaatje, maar past niet bij me speakers.

Ik snap niet zo goed waar al deze reactie heen willen gaan. Ik heb gezegd dat ik sommige aspecten van de Lens waardeer. Ik heb ook gezegd dat dit geen speaker is waar je veel van moet kunnen verwachten. Ik heb niet gezegd dat het geschikt is voor alle soorten muziek. Ik heb alleen maar mijn ervaringen met deze twee speakers opgeschreven!

Proprius,

de reactie is een beetje laat, maar het komt neer op dat voor mij is dit echt een diskwalificerende (voor de speaker, niet jouw :P ) uitspraak. Ongeacht hoe goed hij is in het middengebied.

Oh, op die manier! Nou ja, bedankt dan maar voor je input.

Zelfs spraakklanken vragen om een goede hoogweergave. Heb je wel een idee wat er voor nodig is om bijvoorbeeld een s van een z te onderscheiden?

Nee, ik weet niet wat er precies voor nodig is om een S van een Z te onderscheiden. Daar staat tegenover dat jij de Lens nog nooit hebt beluisterd.

Dus waar hebben we het over? Ik wil graag ophouden over de zaken die de Lens wel of niet laat horen te bespreken met mensen die het nog nooit hebben gehoord. Ik ga weer luisteren!

Beste Proprius.

Uit jouw beschrijving komt de luidspreker naar voren als een bas-middentoner met redelijke prestaties in het hoog-midden.

Als ik geen verduidelijking of toelichting mag vragen ten aanzien van je beweringen ("recensie"), wat is dan het nut van dit forum? Verkoop je verhalen dan maar liever aan een stereoblaadje: dan kun je minstens een maand nadenken over je antwoord.

Kun je wellicht antwoord geven op deze vraag: Wat is het frequentiebereik van de Lens (

Ok, sorry Spido dat ik het zo heb laten overkomen.

De unit die in de Lens zit is een breedband-unit van 10 centimeter. De specificaties over het frequentiebereik (-3dB) heb ik nog nergens kunnen vinden en ik heb de speaker ook niet doorgemeten of specifiek aan de tand gevoeld (met bijvoorbeeld een test-cd) om dit te weten te komen. Gewoon omdat ik die niet heb.

De luidspeker laat tijdens het weergeven van muziek vooral iets liggen bij de bastonen. Het is dus eigenlijk meer een mid-hoog unit met redelijke prestaties in het laag (voor zijn grootte). Met redelijk bedoel ik dan tot ongeveer 100-120 Hz (is een schatting met het frequentiebereik van de Harbeth in gedachten).

Het vragen van verduidelijking of toelichting is uiteraard toegestaan. Daarom staat het ook op dit forum. Dat ik wat raar reageerde (nu ik het nalees kom ik tot deze conclusie) komt hoogstwaarschijnlijk door de voorgaande reacties die leuk bedoeld zijn maar een negatieve lading hebben. Met humor kan veel, maar het heeft altijd een kern van waarheid in zich, vandaar. Sorry daarvoor.

Impedantie, bedankt! Ik zal het onthouden!

• 1 year later...
Ok, sorry Spido dat ik het zo heb laten overkomen.

De unit die in de Lens zit is een breedband-unit van 10 centimeter. De specificaties over het frequentiebereik (-3dB) heb ik nog nergens kunnen vinden en ik heb de speaker ook niet doorgemeten of specifiek aan de tand gevoeld (met bijvoorbeeld een test-cd) om dit te weten te komen. Gewoon omdat ik die niet heb.

De luidspeker laat tijdens het weergeven van muziek vooral iets liggen bij de bastonen. Het is dus eigenlijk meer een mid-hoog unit met redelijke prestaties in het laag (voor zijn grootte). Met redelijk bedoel ik dan tot ongeveer 100-120 Hz (is een schatting met het frequentiebereik van de Harbeth in gedachten).

Het vragen van verduidelijking of toelichting is uiteraard toegestaan. Daarom staat het ook op dit forum. Dat ik wat raar reageerde (nu ik het nalees kom ik tot deze conclusie) komt hoogstwaarschijnlijk door de voorgaande reacties die leuk bedoeld zijn maar een negatieve lading hebben. Met humor kan veel, maar het heeft altijd een kern van waarheid in zich, vandaar. Sorry daarvoor.

Impedantie, bedankt! Ik zal het onthouden!

Hi Proprius,

Waar heb je de 47 Labs Lens mee gekregen? Ik zoek naar een mooie aanvulling op mijn 2 scanspeak laagunits, actief filteren rond de 150hz. Combineren met een breedbander heeft nog steeds mijn voorkeur......

Bundelt hij trouwens erg in het hoog?

Groet,

Jeroen