Jump to content

bi-wire vraagje

bees
 Share

Recommended Posts

stel ik wil mijn b&w 805 speakers gaan biwiren met twee keer twee speaker kabels...

moeten dan de 4 kabels allemaal dezelfde lengte hebben voor een optimaal resultaat?

dus de kabels van het hoog dezelfde lengte als die van het laag?......

ik kan namelijk voor allebei de opties mijzelf wel overtuigen.....

*help*

stel ik wil mijn b&w 805 speakers gaan biwiren met twee keer twee speaker kabels...

moeten dan de 4 kabels allemaal dezelfde lengte hebben voor een optimaal resultaat?

dus de kabels van het hoog dezelfde lengte als die van het laag?......

ik kan namelijk voor allebei de opties mijzelf wel overtuigen.....

*help*

Er zijn al verschillen hoorbaar als je voor hoog en laag verschillende kabels gebruikt, laat staan verschillende lengtes voor hoog en laag. Niet doen dus.

Mijn advies en bevinding met bi-wiren is, gebruik gelijke lengte voor hoog en laag en van hetzelfde type en merk. Een goede kabel is de van den Hul The Teatrack, dit is een speciale bi-wire kabel en is betaalbaar en presteerd goed.

Tweede optie is, single wire aansluiten met een kabel uit een duurdere prijsklasse en een draadbrug tussen hoog/laag zetten.Deze optie werkt bij mijn speakers beter en je kan beter 1 goede kabel single wire aangesloten hebben met een draadbrug dan 2 setjes mindere kabels bi-wire aangesloten.

Het resultaat met bi-wiren vond ik ten alle tijden minder als single wire met draadbrug. Ook de kosten vond ik het zeker niet waard, ook het feit dat je 2 sets kabels op de grond hebt liggen vond ik minder aantrekkelijk.

Kortom plaats eerst een draadbrug van 1,5mm2 koper tussen hoog en laag. Leen dan een paar sets kabels bij je dealer en zet die op het laag. Welke jij dan de beste vind klinken word het. Ik heb een Siltech London MXT met banaanpluggen, single wire aangesloten, draadbrug er tussen van 1,5mm2 koper en dat klinkt echt perfect. De Siltech is een neutrale kabel, wil je meer hoog dan is de Nordost een goede keuze. Wil je bi-wiren proberen dan de van den Hull The Teatrack.

Het is uitproberen maar ik verkies single wiren met draadbrug. Minste kans op storingen, goedkoper en vaak een beter resultaat en daar gaat het toch om.

Succes <_<

hmm was ik al bang voor...:)

ik heb namelijk een stel mit t3 's liggen van 15 ft....

en hier om de hoek staan een paar 12 ft te koop...:)

vandaar:)

en om nou die 15 ft te laten inkorten... nou nee......

mischien maar eens de biwire versie hiervan op de kop tikken...

dank voor uw reactie!