Jump to content

Stroom van meterkast naar Hifi

JeroenKV
 Share

Recommended Posts

Ja, geen afgeschermde nemen misschien..

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat afscherming funest was voor het geluid van een set met een wat langere kabel, dus ik zou niet zonder meer voor afscherming kiezen.

Ja, geen afgeschermde nemen misschien..

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat afscherming funest was voor het geluid van een set met een wat langere kabel, dus ik zou niet zonder meer voor afscherming kiezen.

Dat is leuk! Heb n.l. mee gemaakt dat het geluid er heel erg van opknapte.

En wel de zelf gevlochten versie (installatie draad monofilament) waar elders op het forum momenteel over gediscussieerd wordt.

.... Deze wil ik nu van de meterkast onder de grond naar een stekkerdoos bij mijn set trekken. Lijkt mij een zeer solide verbetering!!

Dan altijd afgeschermde kabel gebruiken! Het is bijzonder onveilig hiervoor een niet afgeschermde kabel te gebruiken.

Of je moet ze onder de grond in een mantelbuis leggen, maar dan is afscherming eigenlijk nog noodzakelijk.

.... Deze wil ik nu van de meterkast onder de grond naar een stekkerdoos bij mijn set trekken. Lijkt mij een zeer solide verbetering!!

Dan altijd afgeschermde kabel gebruiken! Het is bijzonder onveilig hiervoor een niet afgeschermde kabel te gebruiken.

Of je moet ze onder de grond in een mantelbuis leggen, maar dan is afscherming eigenlijk nog noodzakelijk.

Als je een grondkabel in de tuin ingraaft wel ja.

Als de draad onder de vloer doorloopt is het niet echt noodzakelijk voor veiligheid.

Zelf zou ik netjes pvc pijp monteren onder de vloer door.

Twee keer blauw (2,5mm^2) en twee keer bruin ieder parallel en een aardraad.

5 draden valt nog wel door 19mm pvc pijp heen te trekken.

Wou je dat zelf aansluiten? :rolleyes:

Je bedoelt dat je een beter een vaman de meterkast kan laten aanpakken?

Btw waarom goedkoop als het ook duur kan?

http://www.nl.pirelli.com/nl_NL/cables_sys...f/PROTOFLEX.pdf

Bv Protoflex 4 * 4 mm^2 a euro 5.31 per meter (ex neem ik aan)

http://www.eszet.nl/electro/prijslijsten/SZPL04.pdf

Kabel bromt in de speaker..... geen goede optie!!! :(

Hoe zijn die LAPP kabels van de Conrad?? Zou ik via een loze leiding kunnen trekken. <_<

Het kan eigelijk niet aan het type kabel liggen wanneer de versterker gaat brommen. Eerder lijkt dat er een aardingsprobleem is ontstaan.

Beter is helemaal niet af te schermen. Voldoende dikke aders is al een hele verbetering, Zeker als er verder geen apparaten op die groep zitten.

Ik zou wel altijd voor masieve draden kiezen. Een VMVK is daar heel goed voor te gebruiken.

Of wat FrankD voorstelt om twee aders voor 0 en fase te gebruiken, en de boel in een 5/8" of 3/4" buis te trekken.

:)