The Koosjer connection Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Geachte forum-leden, Ik zie hier heel vaak heel veel nieuw werk van onbekende artiesten vermeld. Dat wil zeggen,albums die buiten de z.g.n vaste paden vallen,en minder bekend zullen zijn bij de massa. Hoe laten jullie je beinvloeden bij je aankopen van cd's/lp's? Welke info bronnen gebruik je daarvoor en is er dan ook makkelijk aan te komen. Ik bv maak gebruik van o.a dit forum waar ik van een flink aantal leden zo ongeveer wel kan inschatten hoe hun smaak is m.b.t muziek,en maak ik gebruik van de nieuws-brieven van Amg music en Bol.com. Dat is waar ik over kan beschikken in mijn situatie hier waar dergelijke info niet voorkomt in de mate waar je in Holland over kunt beschikken. Eens was ik ook lid van OOR,maar toen die hun prijs voor mij met een viervoud opschroefde moest ik afhaken. Dat was erg jammer want dat was een uitstekende bron van info m.b.t hiet nieuwe werk. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Geachte forum-leden, Ik zie hier heel vaak heel veel nieuw werk van onbekende artiesten vermeld. Dat wil zeggen,albums die buiten de z.g.n vaste paden vallen,en minder bekend zullen zijn bij de massa. Hoe laten jullie je beinvloeden bij je aankopen van cd's/lp's? Welke info bronnen gebruik je daarvoor en is er dan ook makkelijk aan te komen. Ik bv maak gebruik van o.a dit forum waar ik van een flink aantal leden zo ongeveer wel kan inschatten hoe hun smaak is m.b.t muziek,en maak ik gebruik van de nieuws-brieven van Amg music en Bol.com. Dat is waar ik over kan beschikken in mijn situatie hier waar dergelijke info niet voorkomt in de mate waar je in Holland over kunt beschikken. Eens was ik ook lid van OOR,maar toen die hun prijs voor mij met een viervoud opschroefde moest ik afhaken. Dat was erg jammer want dat was een uitstekende bron van info m.b.t hiet nieuwe werk. --Hans. Misschien heb je hier iets aan ? http://www.allrecordlabels.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 2 september 2004 Author Report Share Posted 2 september 2004 Het is in ieder geval genoeg leesvoer om ens rustig door te lezen..... En wie weet zal het ook mij verder helpen --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Geachte forum-leden, Ik zie hier heel vaak heel veel nieuw werk van onbekende artiesten vermeld. Dat wil zeggen,albums die buiten de z.g.n vaste paden vallen,en minder bekend zullen zijn bij de massa. Hoe laten jullie je beinvloeden bij je aankopen van cd's/lp's? Welke info bronnen gebruik je daarvoor en is er dan ook makkelijk aan te komen. --Hans. Gewoon systematisch alles luisteren in jouw muziek richting (In mijn geval jazz/fusion) en veel lenen bij de CDR en in de winkels rond neuzen, bovendien lees ik op veel forums de muziektopics, kijken wat andere leden van muziek bespreken. En ik probeer in contakt te komen met andere liefhebbers om muziek te ruilen, die ik dan vervolgens zelf koop. Een van mijn vaste leveranciers is Sayonara, maar ook op internet zelf valt veel spannende muziek te vinden, en te beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Ik werk via de tracklisting van verzamel/mix cds alle artiesten af via Emule. En als iets echt goed is dan koop ik zijn materiaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Welke info bronnen gebruik je daarvoor en is er dan ook makkelijk aan te komen. Bron. En wat die verkrijgbaarheid betreft.., soms binnen 2 weken. Soms na `n paar jaar . Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 2 september 2004 Author Report Share Posted 2 september 2004 Ik heb hier,na 2 jaar speuren,slechts 2 winkels kunnen vinden die eventueel kunnen bestellen en soms weten waar ik het over heb. Daarom heb ik een klein note-boekje bij me met alle titels die ik wel eens nader wil beluisteren,en wanneer iemand mij vraagt " kan ik je helpen ? " dan geef ik het boekje en wacht op de uitdrukkingen op hun kleine gezichtjes van de verbazing Maar,ik kwam dus reeds 2 winkels tegen waarbij daadwerkelijk iemand wist waar ik het over had... Eentje handeld meer in de jaren '60 tot '90 stuff en heeft een ruime sortering rete goeie ouwe meuk,maar daar ben je niet altijd naar opzoek.. Maarrrrr...daar krijg je 'n koppie bio-thee Muziekbladen zijn er niet.....de bieb heeft geen audio afd.......en verder zit het land vol met de obscure zaakjes met copietjes van al wat er uit komt......Buma-Stemra of zoiets bestaat hier gewoon niet Dus heb ik niet zo erg veel optie's....... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifier Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Beste Hans, Voor nieuwe cd's en bands maak ik vaak gebruik van: Platomania Velvet Glitterhouse Records Kinda Muzik Lucky Dice Music Order Planet Muziek etc. Wil ik wat van de cd beluisteren gebruik ik emule om wat te downloaden. Is het wat dan bestel ik de cd bij NLstore (over het algemeen de goedkoopste en ze hebben ook erg veel) Ik hoop dat je er wat aan hebt Groeten, Harry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 september 2004 Report Share Posted 3 september 2004 Ik heb hier,na 2 jaar speuren,slechts 2 winkels kunnen vinden die eventueel kunnen bestellen en soms weten waar ik het over heb. Daarom heb ik een klein note-boekje bij me met alle titels die ik wel eens nader wil beluisteren,en wanneer iemand mij vraagt " kan ik je helpen ? " dan geef ik het boekje en wacht op de uitdrukkingen op hun kleine gezichtjes van de verbazing Maar,ik kwam dus reeds 2 winkels tegen waarbij daadwerkelijk iemand wist waar ik het over had... Eentje handeld meer in de jaren '60 tot '90 stuff en heeft een ruime sortering rete goeie ouwe meuk,maar daar ben je niet altijd naar opzoek.. Maarrrrr...daar krijg je 'n koppie bio-thee Muziekbladen zijn er niet.....de bieb heeft geen audio afd.......en verder zit het land vol met de obscure zaakjes met copietjes van al wat er uit komt......Buma-Stemra of zoiets bestaat hier gewoon niet Dus heb ik niet zo erg veel optie's....... --Hans. Hier : http://www.dustygroove.com/books.htm Betrouwbaar en een grote keuze , ook voor label boeken. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 3 september 2004 Author Report Share Posted 3 september 2004 Dank U....dank U...... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 3 september 2004 Report Share Posted 3 september 2004 Ligt er naturrlijk helemaal aan wat je zoekt maar voor beat, trash, garage, surf, punk, powerpop, en sixties re-issues: Soundflat www. soundflat.de Niet duur en lekker snel hoewel ze niet alles kunnen leveren. Vaak gaat het namelijk om hele kleine oplagen die dan wel wereldwijd verkocht worden. 95% van de catalogus kende ik niet maar na wat speurwerk blijken er ontzettend veel juweeltjes tussen te zitten. Zijn er hier trouwens mensen actief op dit forum die van dat soort muziek houden of ben ik weer een eenling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 3 september 2004 Author Report Share Posted 3 september 2004 ......Ligt er naturrlijk helemaal aan wat je zoekt maar voor beat, trash, garage, surf, punk, powerpop, en sixties re-issues: Soundflat www. soundflat.de Niet duur en lekker snel hoewel ze niet alles kunnen leveren. Vaak gaat het namelijk om hele kleine oplagen die dan wel wereldwijd verkocht worden. 95% van de catalogus kende ik niet maar na wat speurwerk blijken er ontzettend veel juweeltjes tussen te zitten. Zijn er hier trouwens mensen actief op dit forum die van dat soort muziek houden of ben ik weer een eenling? ....... We zijn nooit te oud om te leren... En ook een eenling maakt dit forum tot een interessant geheel --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 Hier nog wat links: CD WOW! PLAY Mobile Fidelity Sound Simply Vinyl SaphirHifi Idd pluk ik eerst wat samples van het net via Kazaa, Morpheus en consorten en beluister ze. Ook de rubriek van Ome Henk vind ik een goede leidraad. Met regelmaat zitten er dingen tussen die ik mooi vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 beat, trash, garage, surf, punk, powerpop, en sixties re-issues: Zijn er hier trouwens mensen actief op dit forum die van dat soort muziek houden of ben ik weer een eenling? Beste Gripen. Nee hoor je bent niet de enige De door jou genoemde stijlen, kun je mij voor wakker maken Evenals o.a new wave, industrial,indierock Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 Leuk, Vrijdag kreeg ik nog een pakje van de postbode met daarin: The Maharajas - H-Minor (was ik al een tijdje naar op zoek) The Solarflares - That Was Then And So Is This Dat was weer genieten. En 17/11 opnieuw want dan spelen de Maharajas in Vera Groningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts