jelle Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Hallo. Ik ben op zoek naar een goede 5.1 set. Mijn budget is ongeveer 600 euro. Nu ben ik verschillende zaken afgegaan en naar wat sets geluisterd. Maar telkens is het te duur. Ik wil dus een versterker + boxen. Cd speler en dvd speler heb ik al. Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die shops weten in de buurt van deurne/helmond/eindhoven. Waar ik terecht kan. En dan wel klaar ben met mijn budget. Het mag ook als het gewoon niet haalbaar is om met mijn budget een beetje 5.1 set samen te stellen. En stereo set worden zodat ik eventuweel later kan upgraden. Mijn eisen zijn het moet goed klinken,een tijdje mee gaan zodat ik als ik op mij zelf ga wonen geen nieuwe set hoef te kopen. Als jullie mij kunnen helpen bedankt. Jelle Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Hallo.Ik ben op zoek naar een goede 5.1 set. Mijn budget is ongeveer 600 euro. Nu ben ik verschillende zaken afgegaan en naar wat sets geluisterd. Maar telkens is het te duur. Ik wil dus een versterker + boxen. Cd speler en dvd speler heb ik al. Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die shops weten in de buurt van deurne/helmond/eindhoven. Waar ik terecht kan. En dan wel klaar ben met mijn budget. Het mag ook als het gewoon niet haalbaar is om met mijn budget een beetje 5.1 set samen te stellen. En stereo set worden zodat ik eventuweel later kan upgraden. Mijn eisen zijn het moet goed klinken,een tijdje mee gaan zodat ik als ik op mij zelf ga wonen geen nieuwe set hoef te kopen. Als jullie mij kunnen helpen bedankt. Jelle Stap zaterdag op de trein. Rij naar Amsterdam,ga eens bij RAF langs. Met een beetje geluk hou je nog geld over ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelle Posted 2 september 2004 Author Report Share Posted 2 september 2004 Daar bij RAF hebben zij ook een site. Om alvast een beetje te kijken. Want kaartje amsterdam centraal gaat mij al 32 euro kosten. En dan als ik iets koop hoe wil ik het dan meenemen. Of stuuren zei ook op. Alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 vroeger zeiden ze "jelle zal wel zien" maar ff serieus kijk maar is op onderstaande zites http://www4.vergelijk.nl/ http://www.kieskeurig.nl/ daar kun je zoekn op type en budget en dan komen de winkels vanzelf te voorschijn succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Daar bij RAF hebben zij ook een site.Om alvast een beetje te kijken. Nou nou, een beetje eigen initiatief hoor. Probeer google eens, met bv. de woorden raf en amsterdam.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Daar bij RAF hebben zij ook een site. Tja...ze hebben een site ...daarmee is ook alles gezegd RAF Link to comment Share on other sites More sharing options...
micromax Posted 3 september 2004 Report Share Posted 3 september 2004 Jelle, Wat versta je onder een goede 5.1 set, moet deze ook goed stereo weergeven? Wil je normale luidsprekers (dus geen sattelietsysteem)? Als dit het geval is, wordt het inderdaad heel moeilijk, of als je alleen nieuwe apparatuur wil zelfs bijna onmogelijk om deze apparatuur voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 3 september 2004 Report Share Posted 3 september 2004 kijk eens 2de hands.... geef nie teveel uit aan je receiver...douw dat liever in je speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelle Posted 3 september 2004 Author Report Share Posted 3 september 2004 Ik vind het helemaal niet erg als het ook stereo is. Het gaat mij vooral om een degelijke set aan te schaffen waar ik zeker een paar jaartje s mee vooruit kan. En geluidskwaliteid vind ik ook belangrijk. Mijn dvd speler is van het merk denon. Het typen weet ik niet. Het liefst heb ik wat grotere speakers omdat ik een vrij grote kamer heb en het er dan veel mooier uitzien als van die kleine boekenplank speakertjes en satalietjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Hallo.Ik ben op zoek naar een goede 5.1 set. Mijn budget is ongeveer 600 euro. Mijn eisen zijn het moet goed klinken. Jelle Beste Jelle, ff doorsparen om teleurstellingen te vermijden Beter niet gekocht dan achteraf met spijt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Jelle, Wat we nog niet weten is of je al een stereo set hebt waar je, misschien tijdelijk, toch wat spullen van kunt gebruiken en we weten niet of je voornamelijk naar muziek (DVD's) wilt gaan luisteren of dat je meer een film fanaat bent. Muziek stelt in het algemeen zwaardere eisen aan de kwaliteit van de componenten, maar ik weet niet waar jij de lat legt en wanneer je tevreden bent. Als je tevreden bent met een subwoofer met (ingebouwde) versterker en 5 minispeakers kom je met je budget een heel eind. Als je een aparte receiver wilt en los je speakers uitzoeken dan haal je dat momenteel denk ik niet of in ieder geval heb je dan zeeeer beperkte keus. Natuurlijk is het mogelijk om alles in 1 keer goed te kopen, maar als je dit forum een beetje doorleest zul je zien dat als de hobby je eenmaal te pakken heeft dat er dan steeds wel iets te verbeteren valt. Hifinatics updaten dus regelmatig hun spullen. Als je dus niet het laatste van het laatste zoekt kun je op de tweedehands markt goed slagen. Ik zou dus niet te ver naar voren kijken maar tegelijkertijd geen geld uitgeven aan spullen die het toch "net" niet zijn. Ik ben het eens met Ruud, dan kun je beter doorsparen. Hifi spullen in het instap segment zijn nl. niet bijzonder waardevast, en met name op gebied van receivers vindt nog volop ontwikkeling plaats. Dus eerst zou ik m'n plan maken voor ik op de trein naar A'dam zou stappen ;D Net als micromax zou ik waarschijnlijk in eerste instantie een paar leuke speakers en een tweedehandse versterker kopen. En als je een mooie receiver hebt gevonden dan kun je een paar (tijdelijke) surround speakers gemakkelijk scoren bij de kringloop, en soms staat er nog beter spul ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts