Jump to content

C 37 lak

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Met de C37 werd de buhne dieper en kreeg je meer diepte in het geluidsbeeld. De "standaard" gaf het wat meer upfront en breder weer. Het klonk iig anders. Beter wil ik dus duidelijk niet zeggen. Het is waar je van houdt. Ik heb de mijne (standaaard) er nog steeds tussen en die bevalt mij prima (gewenning

He Richard,

dat was ik nu ook net van plan. :D:lol:

Wat dacht je van Force SW. Zeer dun op ieder chip strijken van uw audioketen, vooral in de CD-speler een groot effect. Door bundeling van de energie komt er een krachtigere laserstraal, waardoor de aftasting en rekenvaardigheden van de processor een nauwgezettere verbeelding geven van de werkelijkheid, waardoor tijd en ruimte meer op een lijn komen te liggen hetgeen voor een duidelijkere betere pinpoint, stereobeeld en klankkleur zorgt. Verder zijn de interferenties van de bla blabla etc. Lijkt me wel iets.... en wie weet koopt de Emperor het ook nog. :P

Groetjes,

Obi Wan

Met de C37 werd de buhne dieper en kreeg je meer diepte in het geluidsbeeld. De "standaard" gaf het wat meer upfront en breder weer. Het klonk iig anders. Beter wil ik dus duidelijk niet zeggen. Het is waar je van houdt. Ik heb de mijne (standaaard) er nog steeds tussen en die bevalt mij prima (gewenning

Sodejuu, zeg me alsjeblieft dat je zit te geinen...

Meneer Altmann heeft het kunstje gewoon afgekeken. Op de vorige pagina had ik al een linkje naar een discussie over deze wonderolie geplaatst.

;)

Ik wist niet dat Altmann dat ergens van had afgekeken. Ik heb altijd gedacht dat ie zelf met die zooi op de proppen is gekomen.

Maar het is idd geen geintje. Als je het op die site besteld, krijg je zo'n druppel en een half wattenstaafje thuis gestuurd. Ik heb het zelf NIET geprobeerd, kan dus ook geen oordeel geven, maar volgens mij zijn er genoeg die het wel geprbeerd hebben. Ik heb zo'n idee dat dit onder het motto "Als het maar duur genoeg is, trappen die ganzen er wel in" verkocht wordt.

Vreemd genoeg (nou ja :rolleyes::D ) vind je nergens op het web ook maar enige ervaringen over deze tattie. :blink::huh:

Waar ik eigenlijk op doelde was:

C37 doed wel wat met het geluid (serieus). Vorig jaar was Stefan op bezoek bij mij en hij had een met C37 gelakte Silverbullit bij zich. Ik speel zelf ook met een Silverbullit, dus het vergelijk was snel gemaakt. Met de C37 werd de buhne dieper en kreeg je meer diepte in het geluidsbeeld. De "standaard" gaf het wat meer upfront en breder weer. Het klonk iig anders. Beter wil ik dus duidelijk niet zeggen. Het is waar je van houdt. Ik heb de mijne (standaaard) er nog steeds tussen en die bevalt mij prima (gewenning  :confused:  :D )

De silverbullit is toch een RCA plug voor een interlink of hebben we het ergens anders over? Hoorde jullie verschil tussen een plug met en een plug zonder lak? :blink: Volgens mij moet je dat willen horen.

Hi Diyfreak,

ik denk hetzelfde....natuurlijk wil je het horen, immers Sodemjuu heeft er voor betaald....en redelijk wat en dan wil je resultaat....en zoja als er vrschil was, hoe zijn dan de vergelijken tot stand gekomen, exact dezelfde kabel? :D:lol:

Laat me niet nog meer lachen, maar een beetje vioolvernis smeren op het plastic van de bullitplug zorgt ervoor dat de stage breder en dieper wordt...pffft :lol::lol::lol::D:D:D

Sorry, maar inderdaad wat wil je horen....overtones gegenereerd door de chips van de CD-speler.....hihihi leuk, maar ik vraag me af welke chip weet wat het is.

Ach, leuk als mensen snel geld kunnen verdienen,

Toch een idee, misschien uiensoep indikken en verkopen als wondermiddel.... :D:D:D

Groetjes,

Obi Wan

Volgens mij lezen jullie alleen wat jullie willen lezen :blink: . Zoals reeds eerder gezegd was Stefan bij mij op bezoek en die had de Silverbullit (lezen) kabel bij zich die met C37 behandeld was. Ik zelf gebruik de gewone, met damar varnish van Thalens (75ml voor

Neem me niet kwalijk, ik had beter moeten lezen :( . Je hoorde een verschil tussen een interlink met C37 en een interlink met andere lak. Niet het verschil tussen eentje met en zonder C37. Dat is natuurlijk totaal anders :) ... dus... :D ...pfrrtssjsjs :lol::lol::lol:

Als jij gelukkig wordt van lak op je pluggen is dat prima. Ik denk dat je het verschil moet willen horen.

Neem me niet kwalijk, ik had beter moeten lezen :( . Je hoorde een verschil tussen een interlink met C37 en een interlink met andere lak. Niet het verschil tussen eentje met en zonder C37. Dat is natuurlijk totaal anders :) ... dus... :D ...pfrrtssjsjs :lol::lol::lol:

Als jij gelukkig wordt van lak op je pluggen is dat prima. Ik denk dat je het verschil moet willen horen.

Ik zal volgende keer gelijk het hele verhaal vertellen :P;)

De SW Silverbullit KABEL is een kabel opgebouwd uit ontlaten (= verhit en langzaam aflaten koelen om de mechanische spanning eruit te halen) en gelakt puur zilverdraad van 0,25mm dikte, dat om een PTFE (teflon) koord van 8mm doorsnee wordt gewikkeld en vervolgens met PTFE tape (dichttape voor de CV) wordt beschermd (zie link vorige post). Daarna komen de ONGELAKTE pluggen eraan. De pluggen zijn dus niet gelakt, maar het zilver wel, omdat het ander gaat sulfideren ("roesten" dmv SO (=zwaveloxide (uit de lucht)), zwart wordt).

Er werd door allen een duidelijk verschil gehoord. Allen zijn in dit geval Stefan, Audiopaul en ondergetekende.

Ondanks dat die een verwarrend verhaaltje is hoop ik dat het nu duidelijk is :blink::rolleyes::D;)

Hi Diyfreak,

ik denk hetzelfde....natuurlijk wil je het horen, immers Sodemjuu heeft er voor betaald....en redelijk wat en dan wil je resultaat....en zoja als er vrschil was, hoe zijn dan de vergelijken tot stand gekomen, exact dezelfde kabel? :D:lol:

Laat me niet nog meer lachen, maar een beetje vioolvernis smeren op het plastic van de bullitplug zorgt ervoor dat de stage breder en dieper wordt...pffft :lol::lol::lol::D:D:D

Sorry, maar inderdaad wat wil je horen....overtones gegenereerd door de chips van de CD-speler.....hihihi leuk, maar ik vraag me af welke chip weet wat het is.

Toch een idee, misschien uiensoep indikken en verkopen als wondermiddel.... :D:D:D

Groetjes,

Obi Wan

zeg oliedom, er zijn ook mensen die willen het niet horen.

dit zijn vaak mensen die met de grote mannen mee willen praten,maar eigenlijk nog niet weten waar het over gaat.

en als ze ooit nog eens je pan lichten,vraag dan of ze je tekortkoming met die uiensoep willen aanvullen.

Ik ben een keer bij Stefan op bezoek geweest en heb toen ook verschillen waargenomen tussen twee op het eerste oog identieke interlinks waarvan er 1 met c37 was behandeld. ECHTER: als je goed naar de interlinks keek (handgemaakt) bleek dat er ook in de machanische opbouw kleine verschillen zaten. De spiraalsgewijs gewikkelde draden (om een teflon(?) kern) zaten op de 2 interlinks niet exact identiek gewikkeld qua onderlinge afstand en ook fluctueerde de afstand enigzins over de lengte van de interlink. Het zou dus heel goed kunnen dat de klankverschillen hierdoor zijn veroorzaakt en niet door de c37 lak.

Wil je uitspraken kunnen doen over de invloed van c37 dan zou je dus (bv.) minimaal een paar machinaal gewikkelde kabels moeten inzetten met een zeer hoge wikkelnauwkeurigheid.

Wil je uitspraken kunnen doen over de invloed van c37 dan zou je dus (bv.) minimaal een paar machinaal gewikkelde kabels moeten inzetten met een zeer hoge wikkelnauwkeurigheid.

Helaas zal de fabrikant, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, niet zo inschikkelijk zijn om

Hi Diyfreak,

ik denk hetzelfde....natuurlijk wil je het horen, immers Sodemjuu heeft er voor betaald....en redelijk wat en dan wil je resultaat....en zoja als er vrschil was, hoe zijn dan de vergelijken tot stand gekomen, exact dezelfde kabel?  :D  :lol:

Laat me niet nog meer lachen, maar een beetje vioolvernis smeren op het plastic van de bullitplug zorgt ervoor dat de stage breder en dieper wordt...pffft :lol:  :lol:  :lol:  :D  :D  :D

Toch een idee, misschien uiensoep indikken en verkopen  als wondermiddel.... :D  :D  :D

Groetjes,

Obi Wan

zeg oliedom, er zijn ook mensen die willen het niet horen.

dit zijn vaak mensen die met de grote mannen mee willen praten,maar eigenlijk nog niet weten waar het over gaat.

en als ze ooit nog eens je pan lichten,vraag dan of ze je tekortkoming met die uiensoep willen aanvullen.

Heb heel goede ervaringen met zowel Dammar als C37.

Alleen elk voor specifieke toepassingen.

Echt OLIEDOM is : met deze runderen in discussie treden.

De ene lak voor dit en de andere lak voor dat. Dat is toch g@%&*@ je reinste l*lkoek !!! :mad2: Esoterische geldtrekkerij van de hoogste plank. De scheiding tussen dit en pure oplichterij is flinterdun en dit soort fanta draagt alleen maar bij aan het commerciele succes van black magic.

Bewaar je beledigingen voor een ander! Runderen!? Duizenden euro's per kg, dat is pas rundachtig dom!!! Dan ben ja al zo ver in je Zen Feng Shui Yoga Audio Dromenland dat je kans op herstel van deze doorgeschoten audiofiele aandoening nihil is. De wereld van kwantummechanica zit logischer in elkaar dan jouw ervaringen met C37 en Damar varnish. Doe eens een paar blinde tests... of gaat dat ook al mis omdat het 'systeem' eerst 2 manen moet rusten voor je er een luistersessie op los laat... <_<

:ph34r: Zen 1-2-3... en laat maar lossssss.... B)

Ik vraag me werkelijk af waarom er zo heftig gereageerd wordt als een dergelijk VooDoo topic aan bod komt :blink: Waarom storen zich mensen aan het feit dat anderen er wel in geloven? Laat ze dan toch!

Ik heb idd verschil gehoord, maar mij beviel de "normale" uitvoering beter. Dan ga ik geen geld uitgeven aan zulk spul. Als dat wel het geval was geweest, weet ik dat zo net nog niet.

Als je nog nooit een ervaring hebt gemaakt met eoa goedje, prulletje oid, probeer dan eens wat gematigder te antwoorden ipv alles in het belachelijke te trekken, alleen omdat JIJ er niet in geloofd of het absurd vindt (zonder enige kennismaking ermee).

Ik ben op die manier ook al ettelijke keren op de koffie gekomen (verhaaltje Groene Stift) en ook ik gebruik Q-151 olie om mijn CD's beter te laten klinken. Dat spul is nog duurder dan C-37, nl

Omdat meneer scatman vindt dat je een rund bent als je niet met C37 stunt. Omdat Telefunken vindt dat je oliedom bent om dezelfde reden.

Omdat het pure oplichterij is. Dat verdient een tegen-woord. Het verhaal werd pas naar toen deze heren zich ermee begonnen te bemoeien. Daarmee was meteen de toon gezet. Verhit reageren is echter iets anders als schelden...

Overigens vind ik een coating op cd's alles behalve voodoo. Dat kan, lijkt me, uitstekend helpen bij het foutvrij lezen van cd's. Maar ik ben ervan overtuigd dat een beetje lak op een draadje niet herhaalderlijk geverifieerd kan worden in een blinde test. Laat staan het verschil tussen lak A en lak B. Het fenomeen dat een koper het waar dat hij gekocht heeft verdedigd en goede eigenschappen toedicht is een bekend gegeven in de psychologie en goed gedocumenteerd. De kracht van suggestie is ook enorm. Dat lijken mij veel plausibelere verklaringen voor de positieve eigenschappen van C37 in een toepassing anders dan die op een speakerconus, waar het wel duidelijke effecten heeft. Persoonlijk denk ik dan, koop een andere speakerunit die af fabriek al voldoende gedempt is voor de toepassing, maar ja, zelf prutsen is altijd geinig. ;)

Sodejuu, laten we dit maar gewoon vergeten. Ik zie je graag weer terug in een andere thread! B)

Groet,

Hans.

Waarschijnlijk zorgt het oplosmiddel ook wel voor een afwijking in gedrag.

Oja, ik ben een rund las ik hier, en oliedom, bij deze maar even:

BOE BOE BOE :D:P

Deze geweldige zin komt het het boek van Dick Bruna, getiteld "Boe zegt de koe".

Ik blijf me net als DIY-Freak uiterst vermaken, en heb ondertussen lekker wat geld over om mooie plaatjes te kopen lak.

Boetjes,

Obi Wan alias O.Li Dom (toch :confused::mad2::(:angry::rolleyes:B):P:huh:;)