Jump to content

C 37 lak

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

wateen gezwam..

anyway.. even om on topic te gaan.. ik ga een dezer dagen een nieuwe kabel maken.. dan wel nie tmet C37 lak..maar ik las dat mensen het met thalens damas vernis hebben gedaan.

Deze kon ik niet vinden, en heb daarom maar retoucheervernis genomen. Ik dacht dit omdat dit meestal (waarschijnlijk) in dunne lagen moet en daarom wellicht ook de lak wat dunner is.. en dat is mooi natuurlijk.

als dit niet goed is hoor ik het graag :) (en evt een adresje waar het wel kan kopen.. ik heb nu letterlijk Pipoo vernis :P (wel van thalens overigens)

Sommigen hebben dus echt lak aan kabels :P  :D

lol.. ey.. het gaat erom dat het niet gaat oxideren (of sulferen,.. of hoe ze het ook noemen)

daarvoor die lak juist ;)

En wie heeft ooit bedacht dat een beetje oxide en sulfide slecht zou zijn zolang dat maar niet op de contactvlakken zit ???

:rolleyes:

Jullie zijn toch al 4 pagina's zoet met die lak!!!

Hubertinus

Wil je 'm daarom ook nooit meer een topic over dergelijk spul openen aub. Je weet van te voren al dat derelijke dingen in het belachelijke getrokken worden door sommige lieden, en dat terwijl ze er nooit enige ervaring mee hebben opgedaan.

Ik vind dat een teken van zwakte. Ik zeg niet dat ik bij dat spul sta te juichen, weet echter wel waarover ik praat. Laat de voorstanders er aub gelukkig mee zijn. Kijk eerst eens naar je "innere Schweinehund" alvorens iets in het belachelijke te trekken. Dat zou een hoop commotie kunnen voorkomen.

Daarom de vraag aub nooit meer een dergelijk topic te openen <_<:unsure:

Iedereen is natuurlijk vrij om te geloven wat ie wil, te horen wat ie wil, zijn geld uit te geven aan wat ie wil en tevreden te zijn over wat ie wil. Maar waar ik me wel over verbaas is dat sommigen wel erg lange tenen hebben.

Als je echt van iets overtuigd ben en er tevreden over bent dan kunnen anderen zeggen wat ze willen, het maakt niets uit. Of moet dat C37 spul echt zonodig verkondigd worden? Sorry hoor maar het lijkt wel religie: Als je het licht niet gezien hebt dan loopt het slecht met je af.

Het komt mij voor dat op die kritiek op C39 op soms nogal emotionele wijze wordt gereageerd. Een dergelijke manier van reageren duidt doorgaans op het niet voorhanden hebben van inhoudelijke argumenten.

Het hele verhaal op de site van Endemoser bevat m.i. erg veel duimzuigerij en fantasie. Best, maar het draagt niet erg bij tot geloofwaardigheid.

Degenen die fulmineren tegen vraagtekens bij C39 schromen zelf niet om Bose pakjes te typeren als iets voor infantielen.

Amen ;)

Hubertinus

Wil je 'm daarom ook nooit meer een topic over dergelijk spul openen aub. Je weet van te voren al dat derelijke dingen in het belachelijke getrokken worden door sommige lieden, en dat terwijl ze er nooit enige ervaring mee hebben opgedaan.

Ik vind dat een teken van zwakte. Ik zeg niet dat ik bij dat spul sta te juichen, weet echter wel waarover ik praat. Laat de voorstanders er aub gelukkig mee zijn. Kijk eerst eens naar je "innere Schweinehund" alvorens iets in het belachelijke te trekken. Dat zou een hoop commotie kunnen voorkomen.

Hubertinus

Hubertinus

Hubertinus

B):rolleyes::D:P :

O o Sodom en Gom. spreekt. Vervloekt zijn zij die nooit c37-hostie geprobeerd hebben. Echter Ik twijfel aan het gehoor van Sodejuu (crossed fingers for the dark power?) .... dit is een mening he!!!!!!!. Het verschil tussen CD en SACD schijnt hij niet te horen, maar C37 lak wel......hahahahahhaha :D:D:lol::lol:

Er bestaan goede gehoor apperaten hoor :ph34r::mad2::confused::D

Oja hier was ik om wat smilies (zo heten die dingen toch?) toe te voegen.

Momenteel wordt de f

jezus mensen... zout toch een end op met die rotdiscussie..

fijn dat alles goed gelijd en niet.. en ik denk dat kabelbouwers ook wel weten wat ze moeten gebruiken en waarvoor..

een isolatie laag heeft een di-electrum..een scheidingswaarde totdat de materialen mee gaan gelijden (wat niet de bedoeling is). Nu mijn vraag was of die lak daar ook goed genoeg voor was.. wat ik denk wel zo is, maar graag even een bevestiging op hoor en niet een hele discussie of het nou wel of niet zinvol is.

Of het wel of niet zinvol is heb ik allang voor mijzelf bepaalt.. en ik vind dat als ik eens een normale vraag stel aan de 'kenners' ik graag dan ook normaal antwoord op wilt en niet zo kinderachtig er de hele tijd omheen moet discussieren. Ik noem ook geen namen verder.

Alle mensen hier die zich in deze discussie bemoeien weten vast het nu of het onnut van dit... en daarom is het nutteloos om elkaar te gaan 'bekeren' als het ware.

Beste heer kenobi

Ik heb al veelvuldig aangehaald dat ik het spul niet gebruik en ook niet van plan ben het te gaan gebruiken. Ik zeg enkel dat ik het belachelijk vind de adepten af te vallen. Ieder zijn meug, dus hou het aub fatsoenlijk.

Wat SACD betreft (maar daar gaat deze discussie niet over). Wijs me eens aan waar ik heb beweerd dat SACD niet beter klinkt dan CD? Het enige dat ik altijd beweer is, dat er niemand op zit te wachten. Het kleine groepje audiofielen die verknocht zijn aan SACD (en of DVD-A) is te klein om een draagvlak voor dit medium te vormen. Het zal dus altijd een nis-produkt blijven.

Ik heb wel beweerd dat er binnen het CD-formaat nog een boel mogelijkheden zijn blijven liggen die nog gebruikt kunnen worden. Dat zou niks meer kosten dan wat het nu kost en dan zou ook een CD veel dichter bij een SACD (of DVD-A) komen. Maar ook dat wordt niet gedaan, omdat de grote groep consumenten, die hun spullen meestal bij Nixon's, Shit, Megakool e.d. kopen, muziek gebruiken als behang en niet letten op de kwaliteit ervan. Vandaar dat daar ook geen echt draagvlak voor is en de muziekuitgeverij er zo ook wel vanaf komt.

Wat mijn gehoor bertreft, dat zou wel beter kunnen, maar ik vraag me af wat dat jou aan gaat? Ik trek niemand in het belachelijke (zover ik weet) en zal me (hopelijk) ook niet tot dat niveau (proberen te) verlagen. Ik probeer iedereen met respect van een fatsoenlijk antwoord te voorzien, maar ik weet niet of sommigen dat respect nog verdienen. :(

Alle mensen hier die zich in deze discussie bemoeien weten vast het nu of het onnut van dit... en daarom is het nutteloos om elkaar te gaan 'bekeren' als het ware.

Kabels isoleeer je primair om te voorkomen dat de aders tegen elkaar aan komen en kortsluiting veroorzaken. Waarmee je dat doet maakt niet zoveel uit als het spul maar niet elektrisch geleidt. Dielektrische eigenschappen gaan een rol spelen bij hogere frequenties iig bij de lengtes waar we het als audiofielen over hebben.

Alles wat ik nu toe hier lees over vermeende eigenschappen van isolatie met betrekking op "hoe het klinkt" zoals veliezen, capaciteiten, inducties enz. enz. berusten op hypothesen en zijn verder niet anders verifieerbaar dan met je oren. En aangezien iedereen weer een ander stel oren heeft waarvan het signaal ook nog eens door een totaal niet te definieren soort processing gaat, zul je ook van iedereen een ander soort antwoord krijgen. In die antwoorden zit een grote mate van onzekerheid.

@Sodejuu,

Waar het hier om begon met het commentaar op C37, is dat sommige lieden handig gebruik maken van de onzekerheid van ons gehoor c.q. interpretatievermogen en een soort heilig spulletje op de markt brengen tegen absurd hoge prijzen.

;)

Deze kon ik niet vinden, en heb daarom maar retoucheervernis genomen. Ik dacht dit omdat dit meestal (waarschijnlijk) in dunne lagen moet en daarom wellicht ook de lak wat dunner is.. en dat is mooi natuurlijk.

als dit niet goed is hoor ik het graag :) (en evt een adresje waar het wel kan kopen.. ik heb nu letterlijk Pipoo vernis :P (wel van thalens overigens)

Damar is een natuurhars, een retoucheervernis is meestal op basis van een kunsthars.

Zelf heb ik een flesje damarvernis van het merk Scheveningen. Waar ik het gekocht heb weet ik niet meer, het kan bij Veenstra in Drachten of Flokstra in Groningen zijn geweest. Trouwens ook niet echt goedkoop, fl 15,25 voor 100 ml.

Nou nou, <...>

Gitaarwerk, dan blader je gewoon verder <_<

Obiwan, je drijft door.

Sodejuu, ik zou liever gezien hebben dat je het woord tegenspreken koos i.p.v. aanvallen, er lijkt al genoeg polarisatie te zijn. En hoe komt het dat de mensen met kritiek last heeft van gedachtenkronkels als de heren die het dure wonderdrankje produceren hele websites uit hun duim zuigen om de 'werking'te 'verklaren'.

Maar waar ik me wel over verbaas is dat sommigen wel erg lange tenen hebben.

Idem...

Kunnen we nu weer leuk verder spelen?

14.gif

DIY_freak, et was niet aan aan jou bedoeld als je dat soms wilde aanhalen.

Anyway.. het is gewoon onnodig om overal zo een stennis over te schoppen terwijl iemand gewoon informatie wilt krijgen.. uiteraard mag je als je denkt dat je het er niet mee eens bent toch wel aanhalen, maar zoals obi wan dat doet vind ik een beetje te ver gaan. Ik vind dat gewoon de hele forumsfeer verpersten.

@Prjotr, ik zal het in mijn gedachte houden! tks

@Richard 1, ik zal eens kijken.. ik kon het in ieder geval niet vinden..

VARNISHES

Retouching Varnish 004

Purpose: Temporary protection of oil paintings and revival of discoloured (mat) patches

Composition: Cyclohexanone resin, white spirit

Qualities: -  To be used as a temporary protective coat on finger-dry paint and/or for reviving discoloured (mat) patches; apply in thin layers (with a spray can, for example)

-  Dries in a few hours and does not yellow

-  This varnish does not affect the drying time of the paint if applied in thin layers

-  Removable with mild solvents

-  Can be thinned with white spirit

N.B. It is very important to apply as little varnish as possible to paint layers which are not entirely dry. A surplus of the solvent in the varnish affects the paint and damages the paint film.

Packaging:

Spraycan 400 ml and bottle 75 ml, 250 ml, 500 ml and 1000 ml.

@sodejuu, jup..heb 5 euro voor een flesje van 75ml betaald... hierboven specificaties :)

Hubertinus

Hallo hallo,

het is maar een spel, en met de nodige Smiles draaft men (ik dus haha) af en toe lekker door.

MAar over de Zwijnhonden staat toch echt ergens eerder geschreven hoor.

B)

En juist die topics over rare drankjes en elixers zijn leuk voor een forum. Wat is er leuker dan de "kleren van de keizer" in audio-wereld aan de kaak te stellen.

:D

Stel C37 was gratis verkrijgbaar om uit te proberen, en de volgende 10 liter kreeg men voor 5 euro (kun je bv je tuinset mee vernissen) dan is het nog eens een ideetje om lekker te smeren op je installatie. Zoiets als "just keep swimming" in C37-lak.

@ diy-freak....leuke smiley van het touwtjespringen. Waar haal je die?

Groetjes,

Obi Wan

PS ik zal op de tere kinderzieltjes letten

Voor de verduidelijking, met "Innere Schweinehund" wordt "je slechte IK" bedoeld. Dus je mindere kant. iedereen heeft die, maar probeer die hond aub van het forum te houden ;)

Toch merk ik weer dat er zeer selectief gelezen wordt en alleen dat selectief gelezen stukje wordt dan uit zijn verband gehaald en weegt dan zwaar. Lees aub de complete context en pluk er geen stukjes uit. op die manier kan ook een hoop ergernis vermeden worden.

Zo heb ik eerder ook al gezegd dat ik die lak te duur vind, maar ook dat er nog extremere zaakjes aangeboden worden. Als jij iets overpriced vindt, wil dat echter nog niet zeggen dat het produkt niet deugt :rolleyes:

@Gitaarwerk

Dammar Varnish is iets anders dan Retouching Varnish. In hoeverre dit invloed heeft weet ik niet. Dit zijn iig de 2 types die Talens heeft op "Dammar gebied":

Dammar Varnish Glossy 081

Purpose: Traditional final varnish. Gives paintings a uniform gloss and protection

Composition: Dammar resin, turpentine

Qualities: - Final varnish. Dries in a few hours

- May show signs of ageing after some time such as yellowing and craquelures

- Gives a high gloss

- Inhibits the ageing process of lower layers of oil colours

- Removable with mild solvents and can be thinned with turpentine

- Apply when paint film has completely dried (6 to 12 months depending on the paint film thickness)

- The gloss can be adjusted by mixing with Dammar Varnish Mat 082

Packaging:

Bottle 75 ml and 250 ml.

Dammar Varnish Mat 082

Purpose: Traditional final varnish. Gives paintings a uniform eggshell gloss and protection

Composition: Dammar resin, turpentine, matting agents (silicas)

Qualities: - Final varnish. Dries in a few hours

- May show signs of ageing after some time such as yellowing and craquelures

- Gives oil colours a mat finish

- Inhibits the ageing process of underlying oil paint

- Removable with mild solvents; can be thinned with turpentine

- Apply when paint film has completely dried (6 to 12 months depending on the paint film thickness)

- The gloss can be adjusted by mixing with Dammar Varnish Glossy 081

Packaging:

Bottle 75 ml and 250 ml.

De prijs zal wel op hetzelfde niveau liggen

Ik zou voor de hoogglansversie gaan, in de matte versie zitten fijne zanddeeltjes.

Ik kan me voorstellen dat je met retoucheervernis geen afsluitende laag aanbrengt, het is immers de bedoeling dat de olie eronder nog kan drogen. Dit gebeurt bij een olieverfschilderij door het binden van de oliemoleculen met zuurstof uit de lucht, de vernislaag moet hiervoor poreus zijn.

Een damarvernis sluit juist luchtdicht af, zodat de onderliggende olielagen worden beschermd tegen verdere oxidatie. Een olieverfschilderij mag daarom pas gevernist worden als hij voor 100% droog is, dit drogingsproces kan wel een jaar duren. Om het schilderij in de tussentijd te beschermen en een gelijkmatige glans te geven wordt retoucheervernis aangebracht.