Jump to content

top kabel

bees
 Share

Recommended Posts

ik heb dus mit t3 gekocht 2e hands...

als upgrade voor mij oelbach meuk van de expert voor 1euro de meter.......

dat vond ik toch al wel een hele vooruitgang....

maar goed:

wat vinden jullie nou een hele fijne speakerkabel...

ik heb dus  mit t3 gekocht 2e hands...

als upgrade voor mij oelbach meuk van de expert voor 1euro de meter.......

dat vond ik toch al wel een hele vooruitgang....

maar goed:

wat vinden jullie nou een hele fijne speakerkabel...

Ik heb jaren met vel plezier een MIT T2 aan mijn LS gehad. Op een gegeven moment "ontgroei" je deze kabel en probeer je eens wat nieuws. En dan gaat er een hele nieuwe wereld voor je open :) Ik heb nu Stefan's "oudje" in mijn set, nl een Audiotruth Forrest. Gewoon een geweldig snoer B)

Ik heb jaren met vel plezier een MIT T2 aan mijn LS gehad.

Die heb ik nog wel te koop, in bi-wire versie.

Over je vraag: elke kabel is top als je er tevreden mee bent! Zoals eerder aangegeven groei je er op een gegeven moment uit, je set wordt beter. De bekabeling zal altijd in verhouding moeten zijn met je set. Te goed is zonde van het geld, te slecht ook.

ik heb eigenlijk nog nooit grote verschillen gehoord in luidspreker kabels

ik heb er een stuk of 6 verschillende geprobeerd

wel in interlinks

net snoeren hebben ook een kleine invloed

ik geloof wel dat er verschillen zijn in luidspreker kabels.

mischien leken de 6 kabels die ik geprobeerd heb wel opelkaar

vr gr Robert

Topkabel? Weet ik niet, heb er te weinig gehoord, maar Fijne Kabel? Ligt aan de set. Enige jaren geleden Martin Logan Aerius speakers gekocht, klonken toch wat bleek via mijn Oehlbach RG 214 Superflex. Het was allemaal veel beter in evenwicht met de MIT MH750 (4-5x duurder, dat wel), vele jaren plezier van gehad! Vorig jaar Quadral Vulkans gekocht, bijna blubber met de MH750, dus nu zit de Oehlbach er weer aan: retestrak laag, goed midden en zeer behoorlijk hoog (hoewel de MIT dat ietsje beter doet)...

Wat bedoel je precies met een kabel "ontgroeien" Sodejuu :huh:

Je had niet gedacht dat er:

1. verschil in kabels bestond,

2. je bewust bent dat er iets beters bestaat.

:unsure:

Punt 1 klopt zowiezo niet. Niet gedacht, maar geweten. Punt 2 is wel waar, maar dat heb ik niet gedacht. De gelegenheid was er om een gedegen upgrade te maken voor een (voor mij) gepast begrag.

Op een gegeven moment wordt je gewaar dat je meer uit je set kan halen. Dat kan met andere apparatuur maar zeker ook met kabels. Je hebt gemerkt dat je set een bepaalde potentie heeft, maar dat je dat er niet helemaal uithaalt. Juist dan komen de kabeltjes om de hoek kijken.

@ Tube 300

Volgende keer als je weer eens komt luisteren, kunnen we de T2 er wel weer eens aanhangen. Het verschil met de Audiotruth is net zo groot als wel of geen reclocker in het loopwerk. Dan kun je je enigszins voor de geest halen wat goeie LS kabels uitmaken, want dat verschil heb je reeds kunnen horen B)

@Uncle Hank

Je aanbod mag er ook wezen, maar dat wordt mij te gortig (ik wil tenslotte een andere arm op de draaitafel ;) ). Bovendien kom ik met die 2x3m niet uit.

ik heb eigenlijk nog nooit grote verschillen gehoord in luidspreker kabels

ik heb er een stuk of 6 verschillende geprobeerd, wel in interlinks.

Goh da's vreemd! Mijn ervaring is net 't tegenover gestelde.

Heb nog 5 verschillende ls-kabels thuis liggen en die klinken allen totaal verschillend.

Ik zou ze er zo blindelings uit kunnen pikken op gehoor.

Wel heb ik 't idee dat met name als 't om ls-kabel gaat duurder lang niet altijd beter betekent.

Ik heb nu een hele goedkope (4,50 p.m.), knullig ogende, dunne kabel die nog dunner is dan schemerlampsnoer, en toch klinkt die kabel in mijn set tot nu toe 't beste.

Heb 't vergeleken met: Kimber (die blauw/zwart getwiste), Van den Hul Clearwater, VDH CS122, Cable talk 3.1 (ook erg goed!) en Transparent 'The Wave'

De CS122 en de in dit rijtje duurste kabel, de Transparent, vond ik 't minst goed klinken. (te soft/afgekapt hoog, weinig detail, rommelig laag)

Wil nog weleens meer kabels uitproberen, maar meer just for fun, om te vergelijken, dan dat ik echt 't idee heb dat m'n huidige kabel niet goed genoeg is.

Groeten,

Alco

Ik heb je aanbieding gezien. Je hebt blijkbaar een klap geld uitgegeven voor iets wat op den duur toch niet bleek te bevallen. :unsure:

Trek geen verkeerde conclusies C J :rolleyes:

Leg eens uit als je wilt. <_<

Ik heb je aanbieding gezien. Je hebt blijkbaar een klap geld uitgegeven voor iets wat op den duur toch niet bleek te bevallen. :unsure:

Trek geen verkeerde conclusies C J :rolleyes:

Leg eens uit als je wilt. <_<

Zie de reactie van Sodejuu hierboven ;)

Ok, ik begrijp het. Dure verandering trouwens. :confused: Is er soms vaarwater vlak voor jouw deur? :D

de Transparent, vond ik 't minst goed klinken. (te soft/afgekapt hoog, weinig detail, rommelig laag)

Groeten,

Alco

Welke Transparent is dat ( type ) ?

Zelf gebruik ik het ook luidspreker-kabel van Transparent en wel de Transparent MusicWave Ultra Bi-cable 8ft. en ben daar ZEER tevreden over.

Groeten, Marc ...

Het gaat om 'the Wave', Marc.

De goedkoopste dus, lichtgrijze ronde kabel zonder die filterblokken.

(was 365,- Gulden voor een setje met vaste pluggen, van 2x 2,5 meter)

(volgens sommige winkels zijn die blokken niet bevordelijk voor de klank)

Groeten,

Alco

Het gaat om 'the Wave', Marc.

De goedkoopste dus, lichtgrijze ronde kabel zonder die filterblokken.

(was 365,- Gulden voor een setje met vaste pluggen, van 2x 2,5 meter)

(volgens sommige winkels zijn die blokken niet bevordelijk voor de klank)

Groeten,

Alco

Heb zelf ook een aantal verschillende merken geprobeerd ( AudioQuest, VDH, Transparent MusicWave Plus ), maar de Ultra die ik er nu op heb springt er klankmatig boven allemaal uit, in positieve zin dan.

Het slechtste vond ik VDH, zo verschrikkelijk scherp en schel in het hoog, laag was ongecontroleerd en dun.

Maar alles hangt af van de combinatie met de hardware, dus om te blijven speculeren over wat goed en slecht is lijkt me overbodig.

Greatzzzz, Marc ...

Maar alles hangt af van de combinatie met de hardware, dus om te blijven speculeren over wat goed en slecht is lijkt me overbodig.

Zit wat in... zo gebruiken veel buizenliefhebbers verzilverde ls-kabel, terwijl dat bij veel transistor amps nog weleens een scherp hoog wil geven.

De VdH CS122 is 't tegenover gestelde van scherp, wat ik op zich wel vreemd vond, aangezien dat ook een verzilverde kabel is.

De Clearwater is wel behoorlijk fel inderdaad, en ook wat dunnetjes in 't laag.

De Transparent Ultra kost volgens mij ook wel 'n veelvoudige van die 'the wave'.

Mvg,

Alco

:D mijn ervaring is dat de duurdere kabels MEER detail en schoner geluid geven.

ook betere plaatsing.

bullshit. <_<

:D

Da's helemaal geen onzin! Joop, ik heb nog een kabel liggen, een dropveter die ik over heb. Voor 5000 euro mag je hem hebben. :D

Wat maakt het uit wat zo'n kastje van MIT doet? Wat maakt het uit dat die spoeltjes geen drol kosten? MIT creeert daar een eigen klank mee.

Ik hou van de MIT klank, als MIT daar kastjes voor nodig heeft, so be it!

Je koopt een bepaald merk om de klank. Niet wat erbij komt als kastjes, batterijen etc.