Jump to content

top kabel

bees
 Share

Recommended Posts

Als het goed is staat emotie voorop in onze hobby. Het zou tenslotte om de muziek moeten gaan (hoewel ik daar bij enkele aan twijfel, m.n.als de audiofiel verantwoorde Jazzzz cd's weer te voorschijn komen  :ph34r: ). Maar de ratio doet even goed mee om de beste manier van muziekreproduktie te vinden. Wat dat betreft heb ik de zaken misschien alleen maar meer afgebakend dan bijvoorbeeld bij jou het geval is. De stereo doet gewoon 'n werk en de opname en ik zorgen voor de emotie in het geheel ;)

Dus wat dat betreft sluit ik me geheel aan bij Beunky die het mooi verwoord in 'eindeloze getune met kabels en zo'. B)

Als iedereen alleen met muziek bezig zou zijn geweest hadden we nu alleen nog oude bakkelieten buizenradio's. Niet dat die niet mooi zijn, maar ik denk dat uit een moderne installatie een beter geluid komt.

Helaas is het zo dat je om de optimale geluidskwaliteit te kunnen beoordelen je naar muziek MOET luisteren.... :rolleyes:

En dat vindt ik nou zo'n probleem... het zou verboden moeten worden. :huh:

Alleen maar setjes opstellen, je buurman uitnodigen vragen of het beter klinkt dan gisteren, en weer alles veranderen... Heerlijk. :rolleyes:

Het doet me denken aan Wim (muziekliefhebber), die moet Caravans opleveren voor z'n werk, maar verafschuwd die dingen.... :lol:

:)

Daar geloof ik helemaal niets van. Het zijn ten slotte de mensen met liefde voor muziek die de ontwikkelingen in gang gezet en gedragen hebben. Daar zaten gelukkig ook de nodige technici bij. Later zijn mensen die niet die liefde voor muziek als drijfveer hadden zich er mee gaan bemoeien. Andere drijfveren leidt tot andere resultaten. De wereldvreemde malloot Peter walker tegenover de gelikte Siltech boys. Wie zou de meeste liefde voor muziek gehad hebben? Wie zou de grootste bijdrage hebben geleverd aan de kwaliteitein van de huidige weergave ketens?

De perodukten van Peter walker klinken goed en hebben altijd goed geklonken. De produkten van Siltech of andere gelijksoortige kabelfabrikanten klinken alleen goed als er sprake is van een 'match'.

Hebben jullie trouwens de nieuwe aankondiging van de Siltech-nichten op de sinds kort forumloze website gezien?

Ik kan me voorstellen dat je veel plezier in je hobby hebt (audio apparatuur aanschaffen) en een leuke hobby mag (veel) geld kosten. Maar terugkijkend, vind je nu echt dat deze bedragen voor stukjes koper/zilverdraad gerechtvaardigd zijn?

Wat is waarde ? Veel geld ?

Ik wil het beste geluid dat ik me kan veroorloven.

Dat is mijn hobby, een bezigheid, een doel in het leven.

Ik heb geen auto, geen plasmascherm, geen dolbysurround,

geen dure kleding, een dure mountainbike....die laatste hoort er niet bij eigenlijk.

Als mijn set beter gaat klinken ben ik gelukkiger.

Dus is de investering gerechtvaardigd.

Dat laatste begin ik me ook steeds vaker af te vragen. ;):)

Ik ben iemand die zelf wat kabels heeft gemaakt, en daar tevreden mee is.

Niet duur, en toch tevreden.....

En verschil.... dat is er zeker wel, daar zijn gelovige en ongelovige het overeens (meestal).

Ik ken mensen die luidsprekers verkopen (PIPI en PEPE) en liever geen kabels, dit gaat tenslotte allemaal van het budget af.... :rolleyes:

Ook maken versterkers dan plotseling niet zoveel meer uit..... :rolleyes:

De produkten van Peter walker klinken goed en hebben altijd goed geklonken. De produkten van Siltech of andere gelijksoortige kabelfabrikanten klinken alleen goed als er sprake is van een 'match'.

Pure onzin , ook de producten van Peter Walker(Quad) moeten "matchen" met de rest van de set

De produkten van Peter walker klinken goed en hebben altijd goed geklonken. De produkten van Siltech of andere gelijksoortige kabelfabrikanten klinken alleen goed als er sprake is van een 'match'.

Pure onzin , ook de producten van Peter Walker(Quad) moeten "matchen" met de rest van de set

Dat hebben we gehoord met de Audio notes..... :rolleyes:

Wordt er nog genoten van de muziek? Want dat lijkt me het uiteindelijke doel van de apparatuur, je te laten genieten van de muziek. En dat is wat ik nogal eens mis bij dat eindeloze getune met kabels en zo. Er wordt niet meer geluisterd naar de muziek, maar naar het geluid...

Spreek je uit ervaring Beuky? :huh:

Yep. Helaas wel...

Een zeer kortstondige periode, maar ik ben blij dat ik dat niet meer heb.

"Wordt er nog genoten van de muziek?"

jazeker ik ga bijna wekelijks naar een concert en dan wel naar een klassieke concert.

groeten

En ik geniet dagelijks van mijn cd's en af en toe ga ik naar een concert, maar dat komt omdat ik liever niet alleen ga en ik niemand (nou ja, mijn pa vind het wel mooi, maar die kan/wil niet altijd) heb die mee wil.

De logische conclusie uit jouw post is overigens dat je dus alleen van live-concerten geniet en niet van de muziek die uit jouw set komt. Ik weet niet of je dat wel bedoeld...

Helaas is het zo dat je om de optimale geluidskwaliteit te kunnen beoordelen je naar muziek MOET luisteren.... :rolleyes:

En dat vindt ik nou zo'n probleem... het zou verboden moeten worden. :huh: 

Dat probleem heb ik jaren geleden opgelost.

Gewoon cd's met ultrasone testsignalen draaien.

Wel de voordeur dicht doen, anders word he gestoord door

al die meehuilende honden.

:D

Wordt er nog genoten van de muziek? Want dat lijkt me het uiteindelijke doel van de apparatuur, je te laten genieten van de muziek. En dat is wat ik nogal eens mis bij dat eindeloze getune met kabels en zo. Er wordt niet meer geluisterd naar de muziek, maar naar het geluid...

Spreek je uit ervaring Beuky? :huh:

Yep. Helaas wel...

Een zeer kortstondige periode, maar ik ben blij dat ik dat niet meer heb.

Bij mij heeft dat eindeloze getune met kabels steeds beter uitgepakt.

(een enkele misstap in het verleden daargelaten).

Ik weet waar ik mee bezig ben, neem ook de tijd en de moeite ervoor.

Bij gebleken ongeschiktheid wordt een produkt retour gedaan.

Bij geschiktheid vergeleken met andere geschikte produkten.

Dan word er een keuze gemaakt.

Het argument : Je wilt graag dat iets beter klinkt, daarom klinkt het beter

lap ik aan mijn laars.

Ik ben bezig een mooi systeem te bouwen, niet de buren de ogen uit te steken.

Er blijft naar muziek geluisterd worden, en ook enthousiast gereageerd als

er middels betere kabels meer muziek te beluisteren valt.

Zij Confucius niet: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Was het niet:

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet ook op 'n ander niet..... :rolleyes:

Wat je daar me aanricht als je raak schiet. Dat wil je niet zien. :blink:

Zij Confucius niet: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Was het niet:

Of:

beter een kabel aan je set, dan tien om je nek.... :rolleyes:

Was het niet:

Of:

beter een kabel aan je set, dan tien om je nek.... :rolleyes:

Ligt er helemaal aan w

Was het niet:

De kogel ging luid,

het ene oor in,

en het andere oor weer uit...

Was het niet:

De kogel ging luid,

het ene oor in,

Nee hoor op de juiste manier geschoten, hoort de ontvanger hem niet eens. ;)

Was het niet:

De kogel ging luid,

het ene oor in,

Nee hoor op de juiste manier geschoten, hoort de ontvanger hem niet eens. ;)

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Van Confucius vind ik het volgende citaat wel aardig voor dit forum:

"Wil je weten of een land goed geregeerd wordt, en of het goed van zeden is? Luister dan naar de muziek ervan..."

Tegen degene die Confucius een vervelende man vond:

"Er zijn weinig dingen waar men zich zo aan ergert, als aan een goed voorbeeld." (Mark Twain)

"Niemand is zo vervelend als degene die precies zo denkt als jij zelf." (Spido)

En tegen degene die dacht dat "Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" aan de bijbel is ontleend, wil ik zeggen dat de bijbel een stuk verder gaat.

Volgens het Nederlandse spreekwoord zou het al voldoende zijn als je passief blijft: als je de beide handen op de rug houdt, bij wijze van spreken.

De bijbel (Matt. 7:12) spoort echter aan tot activiteit: "Behandel de mensen zoals u door hen behandeld wilt worden."