vince m Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 Heren moraalridder en Jahova's getuigen : Kunnen we het bij audio blijven houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 Heren moraalridder en Jahova's getuigen :Kunnen we het bij audio blijven houden. Daar is het forum van hifi.nl toch voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 12 september 2004 Report Share Posted 12 september 2004 In het kader van toepasselijke quotes... ze zijn overigens niet voor specifieke tenen bedoeld In giving advice, seek to help, not please, your friend. Solon (638 BC - 559 BC) Many receive advice, few profit by it. Publilius Syrus (~100 BC) Don't try to solve serious matters in the middle of the night. Philip K. Dick (1928 - 1982) A person is never happy except at the price of some ignorance. Anatole France (1844 - 1924) The ideal engineer is a composite ... He is not a scientist, he is not a mathematician, he is not a sociologist or a writer; but he may use the knowledge and techniques of any or all of these disciplines in solving engineering problems. N. W. Dougherty, 1955 I always admired atheists. I think it takes a lot of faith. Diane Frolov and Andrew Schneider I'm not sure I want popular opinion on my side -- I've noticed those with the most opinions often have the fewest facts. Bethania McKenstry Everything you can imagine is real. Pablo Picasso (1881 - 1973) The recipe for perpetual ignorance is: be satisfied with your opinions and content with your knowledge. Elbert Hubbard (1856 - 1915) Our opinions do not really blossom into fruition until we have expressed them to someone else. Mark Twain (1835 - 1910) Fight for your opinions, but do not believe that they contain the whole truth, or the only truth. Charles A. Dana (1819 - 1897) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 september 2004 Report Share Posted 12 september 2004 ik heb dus mit t3 gekocht 2e hands...als upgrade voor mij oelbach meuk van de expert voor 1euro de meter....... dat vond ik toch al wel een hele vooruitgang.... maar goed: wat vinden jullie nou een hele fijne speakerkabel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince m Posted 12 september 2004 Report Share Posted 12 september 2004 ik heb dus mit t3 gekocht 2e hands...als upgrade voor mij oelbach meuk van de expert voor 1euro de meter....... dat vond ik toch al wel een hele vooruitgang.... maar goed: wat vinden jullie nou een hele fijne speakerkabel... De MIT MH 750 Shotgun is de fijnste kabel die ik gehoord heb in mijn set. Maar ben benieuwd wat een MIT oracle doet in mijn set. (hoop eigenlijk dat het niet zo'n verbetering geeft, als de Oracle interlink over de Golden Cross) Want de prijzen zijn ronduit belachelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 september 2004 Report Share Posted 12 september 2004 Kabelgelovige..... en kabelongelovige, thats the question.Ik ben iemand die zelf wat kabels heeft gemaakt, en daar tevreden mee is. Niet duur, en toch tevreden..... En verschil.... dat is er zeker wel, daar zijn gelovige en ongelovige het overeens (meestal). Ik ken mensen die luidsprekers verkopen (PIPI en PEPE) en liever geen kabels, dit gaat tenslotte allemaal van het budget af.... Ook maken versterkers dan plotseling niet zoveel meer uit..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 Beste Ruud, Wie zijn oren laat hangen naar verkopers van dure kabels, bedriegt zichzelf... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 ik heb dus mit t3 gekocht 2e hands...als upgrade voor mij oelbach meuk van de expert voor 1euro de meter....... dat vond ik toch al wel een hele vooruitgang.... maar goed: wat vinden jullie nou een hele fijne speakerkabel... Hier begon het dus allemaal mee.... Meuk van Oehlbach..... de goedkopere dus. En dat zijn dan weer de kabels die Spido verdedigd. We hebben dus 'n menings verschil, maar dat wisten we al.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 Maar stel, dat de duurdere kabels minder onhebbelijkheden hebben dan de goedkopere kabels, die zijn meestal gemaakt van koper, waar neem ik aan, niet zoveel aandacht word besteed aan de kwaliteit van dat koper, denk aan vervuiling door andere metalen dan koper (het moet tenslotte goedkoop blijven/zijn), zou het dan niet z Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 (...) We hebben dus 'n meningsverschil, maar dat wisten we al.... Beste Hans, Of: een verschil van kennis en inzicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 13 september 2004 Author Report Share Posted 13 september 2004 ok: wat heb ik tot dusver opgepikt en geleerd.... 1. de ene fabrikant gebruikt hele zuivere materialen, de ander niet en ze beweren beide dat het goed is. 2. capaciteit, weerstand en inductie zijn bepalend voor de "kleuring"van de kabel(tenslotte heb je altijd verlies). 3. hoe groter de kamer hoe dikker de kabel?(leg dat eens uit... tenslotte maakt cyrus een paar heeeel dunne kabeltjes voor veel geld...en meerder fabrikanten overigens...) en als ik zo alles een beetje optel is het dus gewoon een heel dure placebo.... en zijn dure speakerkabels dus naar het zelfde landje te verwijzen als de groene stift, rode stikkertjes, en de exotische lakken....... bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 (...) We hebben dus 'n meningsverschil, maar dat wisten we al.... Beste Hans, Of: een verschil van kennis en inzicht? Jij hebt gelijk..... kunnen we het nu weer over de topkabels die gevraagd waren hebben. Er is n.l. niet gevraagd of er verschil was tussen kabels, maar of er ervaringen waren met "fijne" kabels. Jullie ervaringen weten we nou, dus op naar de volgende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whyami Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 (...) We hebben dus 'n meningsverschil, maar dat wisten we al.... Beste Hans, Of: een verschil van kennis en inzicht? Mag ik uit het feit dat jij het niet weet concluderen dat het jou aan beide ontbreekt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 helaas voor de verkopers heb ik een sterke eigen mening van hoe ik wil dat het moet klinken eigenwijs is ook wijs....!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 Beste Ruud, Wie zijn oren laat hangen naar verkopers van dure kabels, bedriegt zichzelf... Spido beste jongen luister eens even naar mij. Toen ik tot voor ongeveer een jaar terug nog speelde met naar mijn mening een goede maar goedkope tweeling l.s. kabel, koper verzilverd, dacht ik ook hmmmm, het is wel goed zo, klinkt lekker. Tot dat ik van een goede kennis het advies kreeg eens een andere kabel te proberen. Ondanks dat ik dit liever niet doe,(velen weten waarom) ga ik nu toch het merk noemen, n.l. de Analysis Plus Oval 9, een vrij dure kabel. Die kennis zorgde er voor dat ik deze kabel op een dag tussen mijn spullen knoopte. Tot op de dag van vandaag ben ik zeer blij dat ik deze kabel nu gebruik. Het verschil was namelijk in alle opzichten een enorme verbetering. Dus voor mij is een "dure" kabel beter dan een goedkope. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 Beste Ruud, Wie zijn oren laat hangen naar verkopers van dure kabels, bedriegt zichzelf... Spido beste jongen luister eens even naar mij. Toen ik tot voor ongeveer een jaar terug nog speelde met naar mijn mening een goede maar goedkope tweeling l.s. kabel, koper verzilverd, dacht ik ook mmmm, het is wel goed zo, klink lekker. Tot dat ik van een goede kennis het advies kreeg eens een andere kabel te proberen. Ondanks dat ik dit liever niet doe,(velen weten waarom) ga ik nu toch het merk noemen, n.l. de Analysis Plus Oval 9, een vrij dure kabel. Die kennis zorgde er voor dat ik deze kabel op een dag tussen mijn spullen knoopte. Tot op de dag van vandaag ben ik zeer blij dat ik deze kabel nu gebruik. Het verschil was namelijk in alle opzichten een enorme verbetering. Dus voor mij is een "dure" kabel beter dan een goedkope. Verspilde moeite Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 (...) Verspilde moeite Nee hoor: hij heeft zichzelf weer overtuigd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 (...) Verspilde moeite Nee hoor: hij heeft zichzelf weer overtuigd! Jou niet spido? Maak dan eens duidelijk waarom ik flauwekul zou zitten te verkondigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 Beste CJ, Dat heb ik al lang gedaan! En Joboton heeft dat ook al lang gedaan! Verwacht nu niet dat we het n Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 Ik kan me herinneren dat een tijd geleden in Hilversum een paar speakerkabels met elkaar zijn vergeleken. Het gaat om de 4mm2 kabels (incl. gecorrodeerde uiteinden) die Spido aanbeveelt en gevlochten kabels afgewerkt met mooie wbt's. Het verschil was groot, er was wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
whyami Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 Alleen - net zoals hier - zij deden weinig moeite de anderen van hun gelijk te overtuigen. Voorgaande 16 posts, 5 van spido, ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als ie moeite gaat doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
whyami Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 KARAKTERISTIEKE IMPEDANTIEZo = 9 Ohm Waren het zelfbouw kabels waarbij de parameters gewijzigd konden worden? Zo ja, enig idee waarom dan is gekozen voor een karakteristieke impedantie van 9 Ohm? Is dan een waarde van rond de 6 Ohm (gangbare luidspreker-impedanties liggen immers tussen 4-8 Ohm) dan niet logischer? Zou gemiddeld gezien een betere aanpassing moeten opleveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 Ik heb al vaak het vergelijk met de gevlochten kabels en andere kabels gedaan, telkens waren vriend en vijand er van overtuigd dat het geluid "open trok" en er dus meer detail was te beluisteren. Wel vond men vaak dat het laag wat minder dominant overkwam. Wat mij specifiek bij deze luistersessie is bijgebleven, was dat er een hoger niveau ontstond bij de gevlochten kabels. Een filter haalt toch meestal wat weg....??? Ik zou het zo kunnen lezen dat het laag iets weggefilterd wordt waardoor het midden en hoog wat prominenter aanwezig zal zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts