Jump to content

top kabel

bees
 Share

Recommended Posts

Beste Kabelaars,

Even een bezoekje gebracht aan de site van Hans Baan.

Eerst las ik het stuk over "Verbindingen":

Veel Hifi-installaties bestaan uit goede tot zeer goede apparatuur en luidsprekers. Daarbij is natuurlijk van essentieel belang, dat de verbindingen tussen de diverse apparaten geen verstoring geven in de overdracht van het audiosignaal. Na uitgebreid onderzoek is gebleken dat juist de kleine electrische signalen moeilijker te transporteren zijn dan de grotere. Echter juist die kleine signalen bepalen de detaillering en dus de sfeer waarin de geluidsbron zich op het moment van opname bevond. Door een niet optimale kristalstruktuur en/of door verontreiniging in het metaal worden de kleine signalen vervormd of helemaal niet weergegeven.

E

:D Hallo Spido,

Lijkt me slim om eerst te proberen te weten te komen wat voor soort kabels bij de live of studio opname gebruikt zijn voor onze muziek die we op schijf of band hebben,dus voor iedere opname die we beluisteren een andere set kabels op onze apparatuur ? :lol:;)

Jerry,

zoals jij weet worden in studio's altijd gebalanceerde kabels op gebalanceerde apparatuur gebruikt.

Hier is het effect van materialen en constructie van interlinks veel kleiner, omdat een groot probleem (het aanleggen van een goede aarde tussen je apparaten) hiermee is opgelost. Als je dan ook nog actieve luidsprekers gebruikt heb je ook geen luidsprekerkabels nodig.

Verder zou je het topic Impact eens door moeten lezen.... Vaak blijkt n.l. dat bij live muziek toch een veel grotere impact ontstaat dan bij reproductie. Dit ondanks de vaak veel slechtere apparatuur.

Ik denk dat onze hobby vooral bestaat uit het zo goed mogelijk weergeven van wat in de studio eigelijk al verpruts is.... :(

Waarom gebruiken we dan niet allemaal gebalanceerde verbindingen?

De meeste versterkers hebben die niet. Dit waarschijnlijk omdat het veel duurder is. De truck zit n.l. niet alleen in de kabels, maar ook in de electronica.

Afgelopen week nog eens geprobeerd om een paar gebalanceerde kabels te vervangen door cinch-XLR kabels. Dit was duidelijk geen succes. Waar het precies aan lag hebben we niet uitgezocht, maar Chris gaf de schuld aan de eenzijdige cinch aansluiting.

Deze was op de ML voortrap kennelijk veel minder uitgerust dan de gebalanceerde.

:)

:) Hans,

Je neemt me de woorden uit de mond.Dit is wat ik probeer duidelijk te maken,dus

in de opname wereld zitten meestal geen superspeciale kabels tussen de diverse apparatuur,omdat de verschillen vaak zo klein zijn (geoxydeerde kabels daargelaten).Wel verschillende microfoons voor verschillende geluidsbronnen,en dit geeft wel enorm verschil ! (op dezelfde microfoonkabel).Thuis de

luidsprekers :D:D. Ik heb voor de gein ooit op een elkektrische gitaar een zelfgemaakte zilverkabel met phono-jacks aangesloten,en we konden echt geen verschil horen met de gewone spiraalkabel.Gevoelsmatig weigerde ik om dit te geloven,want thuis op m'n set was er overduidelijk met deze zelfde soort kabel wel verschil te horen met een "gewone"kabel.Dus je zou bijna denken dat hoe dynamischer je installatie klinkt,hoe kleiner de verschillen worden tussen kabels?

Misschien.In ieder geval is bij hi-fi gebalanceerde aansluitingen met een goede elektronische differentiaalversterkerschakeling uitgerust meestal "dynamischer"dan single.

En zoals je al zegt,we blijven hobbyen totdat we de juiste "match"gevonden hebben,en aangezien dit voor iedereen verschillend is,moeten we dus zelf de kabels uitproberen,ondanks de soms overdreven theorie hierachter. :)

ik had dus gevraagd aan MIT waarom hun kabels beter zijn dan die van de concurrent. krijg je dus zo'n vaag antwoord terug...:)

Hello,

I am not quite sure if you are asking to compare MIT to other cables or to compare your older T3s to the current AVT line. Generally, our goal has always been to deliver power in phase to the load. Just cable can not do that because the ideal phase angle is different for every different lenght and that there is inescapable faults in most cable designs. We use networks at the end of the path in order to standardize the output phase angle. That design goal will never change. With AVT, we benefit from new measurement abilities, new generation of parts and new efficiency of manufacturing that results in improved performance for much less money.

I hope all that helped,

Pete

ik had dus gevraagd aan MIT waarom hun kabels beter zijn dan die van de concurrent. krijg je dus zo'n vaag antwoord terug...:)

Hello,

I am not quite sure if you are asking to compare MIT to other cables or to compare your older T3s to the current AVT line.  Generally, our goal has always been to deliver power in phase to the load.  Just cable can not do that because the ideal phase angle is different for every different lenght and that there is inescapable faults in most cable designs.  We use networks at the end of the path in order to standardize the output phase angle.  That design goal will never change.  With AVT, we benefit from new measurement abilities, new generation of parts and new efficiency of manufacturing that results in improved performance for much less money.

I hope all that helped,

Pete

Een vraag met een wedervraag beantwoorden is feitelijk niet anders dan om de hete brij heen draaien. Met andere woorden, bang zijn dat de ander je doorziet. ;)

Hello,

I am not quite sure if you are asking to compare MIT to other cables or to compare your older T3s to the current AVT line.  Generally, our goal has always been to deliver power in phase to the load.  Just cable can not do that because the ideal phase angle is different for every different lenght and that there is inescapable faults in most cable designs.  We use networks at the end of the path in order to standardize the output phase angle.  That design goal will never change.  With AVT, we benefit from new measurement abilities, new generation of parts and new efficiency of manufacturing that results in improved performance for much less money.

I hope all that helped,

Pete

Een vraag met een wedervraag beantwoorden is feitelijk niet anders dan om de hete brij heen draaien. Met andere woorden, bang zijn dat de ander je doorziet. ;)

Waar zie jij hier een vraag (in de MIT reaktie)? Ja..., ik doorzie jou wel! ;)

"ik vind een netto winst van 40 tot 60%

erg weinig bij het verkopen van kabels met zulke prijzen"

interdaad dat is niet veel.

De winkelier wil er een boterham aan overhouden :rolleyes: , de importeur/distribiteur idem :rolleyes: en de eerste in de rij...de fabrikant moet ook zijn personeel betalen......dus die veertig procent is wellicht aan de karige kant <_<

Hallo dames en heren, we hebben het hier niet over de totale winst per kabel, we hebben het slechts over de winst voor de fabrikant! Daar komt de marge voor de importeur/distributeur nog bij op. Vervolgens komt daar nog de marge voor de dealer bij op. De veertig procent is de winst, pure winst, niets anders dan keiharde winst, voor de fabrikant...

En voor nettowinst is dat knetter veel...

"Hallo dames en heren, we hebben het hier niet over de totale winst per kabel, we hebben het slechts over de winst voor de fabrikant! Daar komt de marge voor de importeur/distributeur nog bij op. Vervolgens komt daar nog de marge voor de dealer bij op. De veertig procent is de winst, pure winst, niets anders dan keiharde winst, voor de fabrikant..."

geweldig naief en simpel bekeken.

"Hallo dames en heren, we hebben het hier niet over de totale winst per kabel, we hebben het slechts over de winst voor de fabrikant! Daar komt de marge voor de importeur/distributeur nog bij op. Vervolgens komt daar nog de marge voor de dealer bij op. De veertig procent is de winst, pure winst, niets anders dan keiharde winst, voor de fabrikant..."

geweldig naief en simpel bekeken.

Inderdaad geweldig naief en simpel bekeken. Maar niet door Beunky.