Jump to content

top kabel

bees
 Share

Recommended Posts

breem heeft toch gelijk , wanneer hij zegt :" iedere goede versterker uit het duurdere segment klinkt eender."?

klinkt een goede versterker uit het duurdere segment slecht , dan is het geen goede versterker. :)

IN PRINCIPE MOET ELKE FABRIKANT IN STAAT ZIJN EEN GOEDE VERSTERKER TE BOUWEN, DIE GEWOON ALLEEN VERSTERKT!!!!

Waarom klinken ze dan allemaal anders....???

Bij het versterkervergelijk heb jij toch ook duidelijke verschillen gehoord.??

Of waren dat allemaal versterkers van bouwers die het niet kunnen....??

:confused:

Beste allemaal,

Effe een dagje het topic niet gelezen en je bent gelijk een uur kwijt om alles weer bij te lezen. Toch enige, misschien wat verlate, opmerkingen:

Beunky; wat maak je je toch druk over geld waar je niets mee van doen hebt. Je geeft het niet uit en je ontvangt het niet. Je haalt wel constant veel(?) verdienende kabelfabrikanten door het slijk. Wat maakt het toch uit als een vermogend mens zijn geld aan - misschien wel veel te- dure kabels wil uitgeven. Waarom zou een fabrikant dan niet dat geld aanpakken?

Ik maak me sterk dat wanneer jij voor hetzelfde werk als je nu doet, twee keer zoveel kunt verdienen, jij dat ook doet.

Dan nog even iets over de opmerkingen dat verschillen in kabels alleen "hoorbaar" zouden zijn met be

Beste Hans

Jij houdt halsstarrig vast aan je eigen criteria. Daar is op zich niets mis mee, maar dat maakt het wel moeilijk om begrip te hebben voor iemand die er anders tegen aan kijkt. Je zult toch niet kunnen ontkennen dat tegenwoordig elke versterker van een bepaalde kwaliteit gewoon goed doet wat 't ie moet doen: muziek goed versterken. En je kunt met elke goede versterker uitstekend naar muziek luisteren. In dat licht gezien heeft Breem gewoon gelijk. Wat niet wegneemt dat er mensen zijn die anders met apparatuur omgaan en er een heel andere waarde in vinden: de audiofielen. Als je nu gewoon realiseert dat apparatuur op hele verschillende gronden geapprecieerd wordt, dan voorkom je dat we denken dat we aan het discusieren zijn, terwijl we in werkelijkheid volkomen langs elkaar heen praten.

breem heeft toch gelijk , wanneer hij zegt :" iedere goede versterker uit het duurdere segment klinkt eender."?

klinkt een goede versterker uit het duurdere segment slecht , dan is het geen goede versterker. :)

IN PRINCIPE MOET ELKE FABRIKANT IN STAAT ZIJN EEN GOEDE VERSTERKER TE BOUWEN, DIE GEWOON ALLEEN VERSTERKT!!!!

tsja hans ,

er was idd verschil.

maar dat komt door de compromissen die de bouwers maken.

maar ik blijf er bij , als een versterker compromisloos gebouwd word, dan trekt ie zich NIETS aan van de speaker die eraan hangt ,

hij stuurt het signaal gewoon versterkt door naar de speaker .

maar tegenwoordig zijn er alleen nog maar van die k*t versterkertjes met een hoop audiofiele bla-bla en geneuzel, en onnodige investering in zilver en goud.

ze moeten eens wat meer vermogen in die bakken stoppen ipv goud en gewoon rechtoe rechtaan modellen bouwen.

een versterker gaat anders klinken omdat ie gaat vervormen omdat ie het niet trekt. <_<

@Erik (dit keer wel de goede ;-)

Nu begin je weer over kabels. Dan voor de 2e keer: ik had het over versterkers en dan met name de mening die op de Breem site staat hierover ("ze klinken eender". Nergens heb ik het over klankmatige verschillen van kabels gehad.

Goed, gaan we weer door.

@CJ: het ging me niet om een CNC machine an sich, maar over de relatie van winstpercentage / nettowinst per werknemer in relatie tot de conclusies van Beunky. Je kan ook "elk jaar herinrichting van het kantoorpand" lezen ter waarde van FTE's x 90% van de nettowinst per werknemer.

(ja, dat komt anders in de jaarrekening te staan, het is maar een voorbeeld...)

Je hebt het er maar druk mee jongen. ;):P:lol::D

@CJ: het ging me niet om een CNC machine an sich, maar over de relatie van winstpercentage / nettowinst per werknemer in relatie tot de conclusies van Beunky. Je kan ook "elk jaar herinrichting van het kantoorpand" lezen ter waarde van FTE's x 90% van de nettowinst per werknemer.

(ja, dat komt anders in de jaarrekening te staan, het is maar een voorbeeld...)

Maar dat gebeurt niet, dat heeft onder andere te maken met een graaicultuur...

Verstandig dat het niet gebeurd, want het geld ben je w

Beste Hans

Jij houdt halsstarrig vast aan je eigen criteria. Daar is op zich niets mis mee, maar dat maakt het wel moeilijk om begrip te hebben voor iemand die er anders tegen aan kijkt. Je zult toch niet kunnen ontkennen dat tegenwoordig elke versterker van een bepaalde kwaliteit gewoon goed doet wat 't ie moet doen: muziek goed versterken. En je kunt met elke goede versterker uitstekend naar muziek luisteren. In dat licht gezien heeft Breem gewoon gelijk. Wat niet wegneemt dat er mensen zijn die anders met apparatuur omgaan en er een heel andere waarde in vinden: de audiofielen. Als je nu gewoon realiseert dat apparatuur op hele verschillende gronden geapprecieerd wordt, dan voorkom je dat we denken dat we aan het discusieren zijn, terwijl we in werkelijkheid volkomen langs elkaar heen praten.

Net zoals jij halstarrig vasthoud aan het verhaal dat alle versterkers goed zijn, en Breem dat alle versterkers zelfs eender klinken....

Blijft boven water staan dat je met elke versterker van muziek kunt genieten.

Maar dat kan zelfs met een draagbaar radiootje.

:)

tsja hans ,

er was idd verschil.

maar ik blijf er bij , als een versterker compromisloos gebouwd word, dan trekt ie zich NIETS aan van de speaker die eraan hangt ,

maar tegenwoordig zijn er alleen nog maar van die k*t versterkertjes met een hoop audiofiele bla-bla en geneuzel,

ze moeten eens wat meer vermogen in die bakken stoppen ipv goud en gewoon rechtoe rechtaan modellen bouwen.

een versterker gaat anders klinken omdat ie gaat vervormen omdat ie het niet trekt. <_<

en onnodige investering in zilver en goud.

bedoel je hier kabeltjes mee Erik? :o:lol:

Beste Hans

Net zoals jij halstarrig vasthoud aan het verhaal dat alle versterkers goed zijn, en Breem dat alle versterkers zelfs eender klinken....

Blijft boven water staan dat je met elke versterker van muziek kunt genieten.

Maar dat kan zelfs met een draagbaar radiootje.

Beste Hans

Mijn opvattingen doen er even niet toe. Ik probeer alleen begrip te kweken voor andere standpunten.

Noem mij eens een versterker van een goed bekend staand merk die niet goed is.

tsja hans ,

er was idd verschil.

maar tegenwoordig zijn er alleen nog maar van die k*t versterkertjes met een hoop audiofiele bla-bla en geneuzel, en onnodige investering in zilver en goud.

Erik, ik zou zeggen probeer eens een compromisloze versterker te bouwen....

Zelfs alle grote zware bakken van Mark Levinson, Krell, Aragon enz. klinken anders.

Dit zijn allemaal versterkers in de "state of the art" klasse gebouwd, maar wel met verschillende inzichten.

Een leverancier gaat voor groot en bombastisch, terwijl de andere gaat voor een zo precies mogelijke reproductie, en die verschillen kun je zelfs meten.....

Met kabels is het net zo.... de ene fabrikant maakt een kabel van wel 6 cm dik, terwijl de ander een draadje heeft van 2 mm dik.

Verschillende inzichten, en dus een verschilende klank.

En nogmaals... je kunt heel goed van muziek genieten met een simpele setje. Net zoals je ook kunt rijden in een Panda. Ik genoot indertijd b.v. geweldig van het rijden in m'n eend. Toch weet ik nou dat het beter kan (in elk geval comfortabeler en sneller).

Om nogmaals het vergelijk met auto's te trekken, een Mercedes en Ferrari zijn heel verschillende auto's. Toch zijn ze allebei duur en rijden compleet anders.

De een houdt van de ene, terwijl de ander van de andere houdt, wat is daar mis mee.

En het voordeel van geld hebben is, dat je kunt kiezen. Zonder geld zul je tevreden moeten zijn met een eenvoudiger set.... En daar is helemaal niks mis mee. Ik zou b.v. ook liever met mooie Wilsons draaien.

Het klinkt bij mij nu weer heel anders dan toen je de laatste keer hier was. En dat alleen door een andere CD-speler, (die ook allemaal eender klinken).

Beste Hans

Mijn opvattingen doen er even niet toe. Ik probeer alleen begrip te kweken voor andere standpunten.

Noem mij eens een versterker van een goed bekend staand merk die niet goed is.

Versterkers die niet goed klinken.... In m'n nieuwe Renault zit zo'n ding.... Hoe is het mogelijk dat ze daar geld voor durven te vragen.... En ik zal het er nog 5 jaar mee moeten doen... :(

Op thuisaudiogebied is het vaak een kwestie van smaak. Zo vindt ik aan het geluid geproduceerd door veel NAD versterkers te donker, met te weinig detail. Ook de Oude Krell van Andr

in feite zijn alle componenten in je set, hele kleine toonregelingetjes.

de kunst is om al die toonregelingstejes zo samen te stellen dat er uiteindelijk een neutral geluid uit de speaker komt.

en dat lukt niemand. :lol:

We doen ons best..... :rolleyes:

in feite zijn alle componenten in je set, hele kleine toonregelingetjes.

de kunst is om al die toonregelingstejes zo samen te stellen dat er uiteindelijk een neutral geluid uit de speaker komt.

en dat lukt niemand. :lol:

En niet alleen toonregelingetjes, ook verdoezelaartjes, verdonkeremaantjes en versmeerdertjes.

We hebben nog werk genoeg... :)

(...)

De een is ontevreden over zijn set, terwijl de ander gelukkig is met muziek.

Deze zin moet je lezen, goed lezen, herlezen, op je laten inwerken, doorgronden, vervolgens in sierlijke letters op papier calligraferen,daarna in groten getale vermenigvuldigen en verspreiden onder hen die het spoor zijn bijster geraakt.

Deze zin zou op gedragen toon (helaas Ko van Dijk :( ) iedere ochtend moeten worden gedeclameerd op radio en televisie, en in een niet te verre toekomst worden geschald vanaf de minaret.

Joboton, de Nobelprijs voor filosofie lonkt :D

Maarrr..., als we gaan leven volgens deze regel vervalt de raison d"