Jump to content

top kabel

bees
 Share

Recommended Posts

(...)

De een is ontevreden over zijn set, terwijl de ander gelukkig is met muziek.

Deze zin moet je lezen, goed lezen, herlezen, op je laten inwerken, doorgronden, vervolgens in sierlijke letters op papier calligraferen,daarna in groten getale vermenigvuldigen en verspreiden onder hen die het spoor zijn bijster geraakt.

Deze zin zou op gedragen toon (helaas Ko van Dijk :( ) iedere ochtend moeten worden gedeclameerd op radio en televisie, en in een niet te verre toekomst worden geschald vanaf de minaret.

Joboton, de Nobelprijs voor filosofie lonkt :D

Maarrr..., als we gaan leven volgens deze regel vervalt de raison d"

Beste Spido,

Ik geloof dat we het voor het ideaal wel eens zijn. Een kabel is inderdaad bedoeld als een neutrale verbinding. Helaas bestaat die kabel die dat doet NIET. Alles wat we gebruiken is slechter dan het ideaal. Echter de een is minder slecht dan de ander. Ik was op zoek naar een kabel die voor een, voor mij, redelijk bedrag zo neutraal mogelijk klonk.

Ik denk die kabel gevonden te hebben in de Analysis plus.

Mijn aanbod om te komen luisteren staat nog steeds.

Groet,

Leobus

Loopt lekker door, dit draadje. Het is niet te doen op elk punt te reageren en wanneer ik alle reacties zo'n beetje bekijk zijn we er wel uit denk ik.

Ik keer even terug naar het oorspronkelijke onderwerp: wat is een topkabel.

Het lijkt me ondoenlijk alle opties uit te proberen. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Maak een selectie waar jij je prettig bij voelt. Dus bepaal wat je echt belangrijk vindt. We zijn het er allemaal wel over eens dat slechte producten nauwelijks meer voorkomen. (Fiieeeuuwfiiieeeuuw, "Aanname" alert!!)

Er is altijd wel een oplossing te vinden binnen je "comfort zone"

Deze selectie kun je baseren op een combinatie van uitspraken in dit draadje, van aanbevelingen van je dealer(s) (waar je de overige componenten vandaan hebt), de "sterrenlijst" van bijv. What Hifi of een ander blad, etc.

Ga experimenteren en neem geen overhaaste beslissingen. En hou vast aan wat je echt belangrijk vindt.

Dit geldt in mijn mening voor alles binnen het hifi/hi-end landschap. Mijn comfort zone heb ik bepaald op een combinatie van een hoorbare verbeteringen in een een aantal klankmatige eigenschappen, gecombineerd met zorgeloze werking, uiterlijk en een bepaald budget.

Ik ben bereid een component te vervangen als aan al mijn voorwaarden wordt voldaan. En gezien het enorme aantal producten zijn er genoeg mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn. En die mij tevreden stemmen.

Overigens, deze manier van denken laat ik ook los op andere zaken. Aanschaf van een nieuwe auto bijvoorbeeld.

En potloden...en balpennen....

Succes en hou ons op de hoogte!

"Ik geloof dat we het voor het ideaal wel eens zijn. Een kabel is inderdaad bedoeld als een neutrale verbinding. Helaas bestaat die kabel die dat doet NIET. Alles wat we gebruiken is slechter dan het ideaal. Echter de een is minder slecht dan de ander. Ik was op zoek naar een kabel die voor een, voor mij, redelijk bedrag zo neutraal mogelijk klonk."

Een geintergreerde versterker kopen jongens, geen kabel meer nodig.

groeten

in feite zijn alle componenten in je set, hele kleine toonregelingetjes.

de kunst is om al die toonregelingstejes zo samen te stellen dat er uiteindelijk een neutral geluid uit de speaker komt.

en dat lukt niemand. :lol:

Ik ken iemand waar jij eens mee zou kunnen praten. Maar dat zul je wel onzin vinden. <_< Ik weet ook niet of hij dat wil, als hij hoort waar dit allemaal over gaat. ;)

3 tegen de rest..... :rolleyes:

Hitler had ook iedereen voor zich, op een enkeling na. Hij bleek het ook bij het verkeerde eind te hebben...

euh...

dat is wel een heel extreem voorbeeld...

;)

"Ik geloof dat we het voor het ideaal wel eens zijn. Een kabel is inderdaad bedoeld als een neutrale verbinding. Helaas bestaat die kabel die dat doet NIET. Alles wat we gebruiken is slechter dan het ideaal. Echter de een is minder slecht dan de ander. Ik was op zoek naar een kabel die voor een, voor mij, redelijk bedrag zo neutraal mogelijk klonk."

Een geintergreerde versterker kopen jongens, geen kabel meer nodig.

groeten

wat is neutraal????????????????

3 tegen de rest..... :rolleyes:

Hitler had ook iedereen voor zich, op een enkeling na. Hij bleek het ook bij het verkeerde eind te hebben...

euh...

dat is wel een heel extreem voorbeeld...

;)

Dat is ook de bedoeling. Dan is het gelijk goed duidelijk wat ik bedoel. Dan bestaan daar in ieder geval GEEN misverstanden over.

de kunst is om al die toonregelingstejes zo samen te stellen dat er uiteindelijk een neutral geluid uit de speaker komt.

Ik ken iemand waar jij eens mee zou kunnen praten. Maar dat zul je wel onzin vinden. <_< Ik weet ook niet of hij dat wil, als hij hoort waar dit allemaal over gaat. ;)

en ,

wie is dat ?? :)

en ,

wie is dat ?? :)

Dat weet ik wel. ;):D

(...) Er is vroeger een plaat geweest waarop allemaal verschillende violen te horen waren. Die klankverschillen waren op elke set hoorbaar, hoewel het op de ene duidelijker was dan de andere. Jammer dat ik die plaat niet heb. Hij schijnt zelfs op CD uitgekomen te zijn, maar ik heb hem niet kunnen vinden. (...)

Beste Joboton,

Een goede vriend van mij heeft hem in de platenkast staan: "The Glory of Cremona" (Brunswick AXA 4521), door Ruffiero Ricci, viool, met Leon Pommers, piano.

Die plaat bedoel je zeker?

De hoestekst luidt: "A musical inquiry into the nature of violin sound, comparing the "voices" of fifteen historic and rare instruments made by Antonio Stradivari, Joseph Guarneri del Ges

(...) Er is vroeger een plaat geweest waarop allemaal verschillende violen te horen waren. Die klankverschillen waren op elke set hoorbaar, hoewel het op de ene duidelijker was dan de andere. Jammer dat ik die plaat niet heb. Hij schijnt zelfs op CD uitgekomen te zijn, maar ik heb hem niet kunnen vinden. (...)

Beste Joboton,

Een goede vriend van mij heeft hem in de platenkast staan: "The Glory of Cremona" (Brunswick AXA 4521), door Ruffiero Ricci, viool, met Leon Pommers, piano.

Die plaat bedoel je zeker?

De hoestekst luidt: "A musical inquiry into the nature of violin sound, comparing the "voices" of fifteen historic and rare instruments made by Antonio Stradivari, Joseph Guarneri del Ges