Bunny Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 Hallo, Nu mijn broer (eindelijk) van zijn onkyo'tje af is en eindelijke iets beter heeft gekocht (een reVox B250S) wilt hij ook iets doen aan zijn luidsprekers. Hij heeft nu de B&W DM17 limited en een GLS50 subwoofer van canton. Hij wilt graag een verbetering krijgen (wat nogal logisch is volgens mij) maar heeft geen plaats voor vloerstaanders. Nu is de vraag wat moet er vervangen worden? Ik had gedacht aan een nieuwe subwoofer (een Audio Physic of zo) en de DM17's houden. Wat zijn nu jullie sugesties? Vriendelijke groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caratje Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 Hoi Bunny, Wat voor type luisteraar is je broer? Ik vind dat een sub bij 'normale' muziek niet veel moet hoeven doen... Oh, als je sataliet speakers zou hebben (gratis bij een pakmelk ofzo???) dan kun je het beste de daarbij passende wonderdoos gebruiken, maar volgens de kenners spreek je dan niet over een sub, omdat hij naast de 'boem' ook de midden/lage tonen voor zijn rekening ZOU MOETEN nemen. Kortom ga voor twee betere speakers (ken de B&W helemaal niet) als je broer van 'echte' muziek houdt en een sub als het meer moet dreunen bij house en actie films. Voor de lage tonen geldt trouwens dat volume vaak wel gedeeltelijk hand in hand gaan met kwaliteit. Sorry, maar zo werkt de fysica nu eenmaal... Maar als hij de sub wil houden kun je wellicht kijken naar iets wat 'vol' is in het laag maar niet zo extreem laag gaat, want daar kun je de sub dan nog altijd voor mis/gebruiken. Hmm, da's niet makkelijk te vergelijken (sub mee slepen of geen house draaien tijdens luister sessies???). Ga eens luisteren bij een tent met een goeie selectie speaker en gebruik een vergelijkbare sub (volume is vaak toch separaat instelbaar) om een keuze te maken. Maar misschien zijn zijn B&W's wel helemaal niet slecht als hij niet voor staanders wil gaan... Succes, Joep Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunny Posted 14 september 2004 Author Report Share Posted 14 september 2004 De B&W zijn goede bookshelfs maar missen wel wat in het diep. Mijn broer houdt (net als ik) van die diepe tone in de muziek maar vindt het boemerige niet mooi/muzikaal. Hij heeft geen plaats voor vloerstaanders en moet zijn toevlucht wel zoeken op het gebied van bookshelfs en een subwoofer. Vriendelijke groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts