Hans van Liempd Posted 8 september 2004 Report Share Posted 8 september 2004 Laat ik dan even aanhalen dat er minstens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 8 september 2004 Report Share Posted 8 september 2004 Mijn TAN 80 versterkers doen het nog uitstekend Edwin.Net nog even een dvd beluisterd van Fleetwood Mac die van heel goede geluiskwaliteit is en ja ik geniet nog steeds en ik houd ze dus. Ze hebben het 2 Waren dat niet de potmeters Don, die heel erg verliepen in de loop der tijd icm met weertanden die van waarden veranderden door de hoge ongevingstemperatuur. tenminste, ik kan me nog zoiets herinneren. Nog een paar jaartjes en dan zijn de elco's aan vervanging toe. ze zijn nu 14 jaar oud, dus nog een jaartje of 4 en dan wordt het weer tijd. Je moet proberen om die versterkers zo lang mogelijk aan de praat te houden. Dat je later tegen je zoon zegt van: Kijk jongen, zo worden ze niet meer gebouwd. Deze versterkers speelden al, toen jij nog geboren moest worden. Dat is tegenwoordig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 9 september 2004 Report Share Posted 9 september 2004 Met mijn gehoor is helemaal niets mis En naar welke speakers luister je 30 Hz tot 18 kHz hoor ik prima nando Daar is geen kwaliteit aan af te meten Ik luister naar muziek via een duo Quad esl-63... Tuurlijk is aan het technische gedeelte van je gehoor kwaliteit aan af te meten, het geeft aan dat er technisch niets mis is. Hoe je verder met dat geluid omgaat is een andere zaak, maar waarnemen is niet het probleem. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 9 september 2004 Report Share Posted 9 september 2004 Edwin, ik vind dat je erg zwaar tilt aan de commerciele documentatie van fabrikanten. Ik kom gewoon tot de conclusie komen dat klasse A op zichzelf niet het ultieme antwoord is op de vraag naar een goedklinkende versterker voor een bepaald budget. ... Hans (van Liempd), Wat is jouw link met Array Audio? Groet, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Hans, ik weet niet of je dat ook bedoelde maar de MF x-a200 is geen klasse A versterker. Volgens mij ontlopen de xa200 en de array elkaar niet zoveel. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Edwin, ik vind dat je erg zwaar tilt aan de commerciele documentatie van fabrikanten. Ik kom gewoon tot de conclusie komen dat klasse A op zichzelf niet het ultieme antwoord is op de vraag naar een goedklinkende versterker voor een bepaald budget. ... Hans (van Liempd), Wat is jouw link met Array Audio? Groet, Hans Mijn broer is de ontwerper van de versterkers...., ik heb het logo ontworpen, en heb me bezig gehouden met de kabels (dit uit hobby). Verder heb ik wat Arrat aparaten in gebruik. Commercieel ben ik echter niet bij Array betrokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Hans, ik weet niet of je dat ook bedoelde maar de MF x-a200 is geen klasse A versterker. Volgens mij ontlopen de xa200 en de array elkaar niet zoveel. nando Heeft de MF dan ook 64 eindtransistoren..???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Gisteravond een Marantz pm8000 beluisterd in klasse ab en klasse a. Er was toch echt wel een verschil hoorbaar in het voordeel van de klasse a stand. De eigenaar van de pm8000, die nooit echt de moeite had genomen eens goed te vergelijken, deelde dezelfde mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Hans, ik weet niet of je dat ook bedoelde maar de MF x-a200 is geen klasse A versterker. Volgens mij ontlopen de xa200 en de array elkaar niet zoveel. nando Heeft de MF dan ook 64 eindtransistoren..???? Sorry dat bedoelde ik niet, mijn zin was eigenlijk niet af. Ik bedoelde qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel. Nu hadden jullie wel te maken met een flink gemodificeerde x-a200 (die ik niet heb) dus die is wel wat duurder dan de mijne. Nee, de x-a200 heeft iets van 8 eindtransformatoren per kanaal, voor zover ik kan zien wat een eindtor is. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Gisteravond een Marantz pm8000 beluisterd in klasse ab en klasse a. Er was toch echt wel een verschil hoorbaar in het voordeel van de klasse a stand. De eigenaar van de pm8000, die nooit echt de moeite had genomen eens goed te vergelijken, deelde dezelfde mening. Vanzelfsprekend Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Gisteravond een Marantz pm8000 beluisterd in klasse ab en klasse a. Er was toch echt wel een verschil hoorbaar in het voordeel van de klasse a stand. De eigenaar van de pm8000, die nooit echt de moeite had genomen eens goed te vergelijken, deelde dezelfde mening. Niet vanzelfsprekend Edwin precies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Gisteravond een Marantz pm8000 beluisterd in klasse ab en klasse a. Er was toch echt wel een verschil hoorbaar in het voordeel van de klasse a stand. De eigenaar van de pm8000, die nooit echt de moeite had genomen eens goed te vergelijken, deelde dezelfde mening. Niet vanzelfsprekend Edwin precies Hier, speciaal een link voor jullie. http://www.beterhoren.nl/ocp/gehoorapparaat.html Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 He daar werkt mij oom edit: HELE GOEDE WINKEL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 He daar werkt mij oom edit: HELE GOEDE WINKEL Dat is toevallig. Zeg maar tegen je oom dat hij het nog h Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 He daar werkt mij oom edit: HELE GOEDE WINKEL WAT ZEG JE??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 He daar werkt mij oom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 He daar werkt mij oom edit: HELE GOEDE WINKEL WAT ZEG JE??? Dat je een bril nodig hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 He daar werkt mij oom Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 Zou het aan de luidsprekers kunnen liggen dat je geen verschillen hoort tussen klasse A en B? Overigens hoorde ik van een collega dat hij ook zo'n knop had op zijn Marantz maar dat hij het verschil heel misschien hoorde. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 september 2004 Author Report Share Posted 15 september 2004 (...) Na het weekeinde zal er nog meer over worden geschreven. Beste Audiofreak, Nou, vertel eens...? (Het zou overigens interessant kunnen zijn eens wetenschappelijk te onderzoeken welke types mensen kiezen voor welke types luidsprekers. Vermoedelijk vindt het ene type mens een bepaald aspect van de weergave het belangrijkst, en hecht een ander type weer meer waarde aan een ander aspect. Dat zou kunnen verklaren waarom de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 (...) Na het weekeinde zal er nog meer over worden geschreven. Beste Audiofreak, Nou, vertel eens...? (Het zou overigens interessant kunnen zijn eens wetenschappelijk te onderzoeken welke types mensen kiezen voor welke types luidsprekers. Vermoedelijk vindt het ene type mens een bepaald aspect van de weergave het belangrijkst, en hecht een ander type weer meer waarde aan een ander aspect. Dat zou kunnen verklaren waarom de Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 september 2004 Author Report Share Posted 24 september 2004 Dank je, Audiofreak! Een aantal van je wensen t.a.v. de PM-80 zijn kennelijk bij de fabrikant al eerder aangeland, want op de PM-80 mk II SE zitten dubbel uitgevoerde (bi-wiring), grote kabelklemmen. Het chassis is zwaar verkoperd, enz. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit! Onlangs gebruikte ik mijn set in een grote, harde zaal. Daar werd AB te "vet" in het laag. Maar een paar medeluisteraars gaven, na vergelijking, toch de voorkeur aan die stand. Ze vonden de soundstage dieper en de klank van stemmen natuurlijker. 't Blijft moeilijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 ... en bij het direct aansluiten klonk het voor geen meter. Klopt ook ,want deze netkabel moet minstens een 100 uur inspelen om de schelheid weg te krijgen. Persoonlijk denk ik dat er wel een maand voor uitgetrokken dient te worden kwa inspelen netkabel. Ja, ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 27 september 2004 Report Share Posted 27 september 2004 Audiofrerak, heb jij / hebben jullie ook een poging gedaan om de verschillen in een blind test te beluisteren en te beschrijven? Is natuurlijk lastig met zo'n klik-klak knopje, maar toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts