Jump to content

Marantz met A-class knoppie

spido
 Share

Recommended Posts

Mijn TAN 80 versterkers doen het nog uitstekend Edwin.

Net nog even een dvd beluisterd van Fleetwood Mac die van heel goede geluiskwaliteit is en ja ik geniet nog steeds en ik houd ze dus.

Ze hebben het 2

Waren dat niet de potmeters Don, die heel erg verliepen in de loop der tijd icm met weertanden die van waarden veranderden door de hoge ongevingstemperatuur. tenminste, ik kan me nog zoiets herinneren.

Nog een paar jaartjes en dan zijn de elco's aan vervanging toe. ze zijn nu 14 jaar oud, dus nog een jaartje of 4 en dan wordt het weer tijd. Je moet proberen om die versterkers zo lang mogelijk aan de praat te houden. Dat je later tegen je zoon zegt van: Kijk jongen, zo worden ze niet meer gebouwd. Deze versterkers speelden al, toen jij nog geboren moest worden. Dat is tegenwoordig h

Met mijn gehoor is helemaal niets mis

En naar welke speakers luister je :unsure:

30 Hz tot 18 kHz hoor ik prima

nando

Daar is geen kwaliteit aan af te meten <_<

Ik luister naar muziek via een duo Quad esl-63...

Tuurlijk is aan het technische gedeelte van je gehoor kwaliteit aan af te meten, het geeft aan dat er technisch niets mis is. Hoe je verder met dat geluid omgaat is een andere zaak, maar waarnemen is niet het probleem.

nando

Edwin,

ik vind dat je erg zwaar tilt aan de commerciele documentatie van fabrikanten. Ik kom gewoon tot de conclusie komen dat klasse A op zichzelf niet het ultieme antwoord is op de vraag naar een goedklinkende versterker voor een bepaald budget.

...

Hans (van Liempd),

Wat is jouw link met Array Audio?

Groet,

Hans

Edwin,

ik vind dat je erg zwaar tilt aan de commerciele documentatie van fabrikanten. Ik kom gewoon tot de conclusie komen dat klasse A op zichzelf niet het ultieme antwoord is op de vraag naar een goedklinkende versterker voor een bepaald budget.

...

Hans (van Liempd),

Wat is jouw link met Array Audio?

Groet,

Hans

Mijn broer is de ontwerper van de versterkers...., ik heb het logo ontworpen, en heb me bezig gehouden met de kabels (dit uit hobby).

Verder heb ik wat Arrat aparaten in gebruik.

Commercieel ben ik echter niet bij Array betrokken.

:)

Hans, ik weet niet of je dat ook bedoelde maar de MF x-a200 is geen klasse A versterker.

Volgens mij ontlopen de xa200 en de array elkaar niet zoveel.

nando

Heeft de MF dan ook 64 eindtransistoren..???? :confused:

Sorry dat bedoelde ik niet, mijn zin was eigenlijk niet af. Ik bedoelde qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel.

Nu hadden jullie wel te maken met een flink gemodificeerde x-a200 (die ik niet heb) dus die is wel wat duurder dan de mijne.

Nee, de x-a200 heeft iets van 8 eindtransformatoren per kanaal, voor zover ik kan zien wat een eindtor is.

nando

Gisteravond een Marantz pm8000 beluisterd in klasse ab en klasse a. Er was toch echt wel een verschil hoorbaar in het voordeel van de klasse a stand. De eigenaar van de pm8000, die nooit echt de moeite had genomen eens goed te vergelijken, deelde dezelfde mening.

Niet vanzelfsprekend ;)

Edwin

precies ;)

Gisteravond een Marantz pm8000 beluisterd in klasse ab en klasse a. Er was toch echt wel een verschil hoorbaar in het voordeel van de klasse a stand. De eigenaar van de pm8000, die nooit echt de moeite had genomen eens goed te vergelijken, deelde dezelfde mening.

Niet vanzelfsprekend ;)

Edwin

precies ;)

Hier, speciaal een link voor jullie. http://www.beterhoren.nl/ocp/gehoorapparaat.html

:D

Edwin

Zou het aan de luidsprekers kunnen liggen dat je geen verschillen hoort tussen klasse A en B?

Overigens hoorde ik van een collega dat hij ook zo'n knop had op zijn Marantz maar dat hij het verschil heel misschien hoorde.

Carl

(...) Na het weekeinde zal er nog meer over worden geschreven.

Beste Audiofreak,

Nou, vertel eens...?

(Het zou overigens interessant kunnen zijn eens wetenschappelijk te onderzoeken welke types mensen kiezen voor welke types luidsprekers.

Vermoedelijk vindt het ene type mens een bepaald aspect van de weergave het belangrijkst, en hecht een ander type weer meer waarde aan een ander aspect.

Dat zou kunnen verklaren waarom de

(...) Na het weekeinde zal er nog meer over worden geschreven.

Beste Audiofreak,

Nou, vertel eens...?

(Het zou overigens interessant kunnen zijn eens wetenschappelijk te onderzoeken welke types mensen kiezen voor welke types luidsprekers.

Vermoedelijk vindt het ene type mens een bepaald aspect van de weergave het belangrijkst, en hecht een ander type weer meer waarde aan een ander aspect.

Dat zou kunnen verklaren waarom de

• 2 weeks later...

Dank je, Audiofreak!

Een aantal van je wensen t.a.v. de PM-80 zijn kennelijk bij de fabrikant al eerder aangeland, want op de PM-80 mk II SE zitten dubbel uitgevoerde (bi-wiring), grote kabelklemmen.

Het chassis is zwaar verkoperd, enz.

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit! Onlangs gebruikte ik mijn set in een grote, harde zaal. Daar werd AB te "vet" in het laag. Maar een paar medeluisteraars gaven, na vergelijking, toch de voorkeur aan die stand. Ze vonden de soundstage dieper en de klank van stemmen natuurlijker.

't Blijft moeilijk...