Jump to content

Gerbrand toch ....

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

:) Ik hoor net van m'n vriendin dat ie in Eindhoven woont. Klopt dat Ome Henk ? :unsure: Dat is niet zo ver van mij vandaan.

Beste SOTA Jerry,

Hier een citaatje uit de tekst op website

http://www.soerjadi.com/NE/index2.html

Heeft u al een exclusief Salonconcert bij Wibi Soerjadi thuis op het landgoed Wulperhorst te Zeist bezocht?

Kijk snel naar het overzicht voor deze intieme en romantische concerten

door hier te klikken. U kunt direct online kaarten reserveren!

Als je een sterke maag hebt, kun je natuurlijk ook de site zelf bezoeken...

Ik heb deze luidsprekers in Veldhoven gehoord en ik moet zeggen: op de track waar ik altijd luidsprekers mee beoordeel vond ik ze toch erg goed. Ik had altijd gedacht dat het door het wat afwijkende ontwerp niet goed kon klinken en toch moest ik toegeven dat ik ze nogal goed vond.

Net als die dure Jamo's die er toen ook stonden. Misschien mankeer ik wat aan me oren. Want die Verities uit Canada vond ik weer niet zo goed.

En wat met die Magnepans aan de hand was weet ik nog steeds niet. Leek nergens naar.

Maar die aardige man die de Quads demonstreerde daarvan vond ik dat hij zijn zaakjes weer wel prima op orde had. Heel goed. Ouwe hervonden Beatles-opnamen. Wie weet het nog?

En ik heb die Elipson 1303- dingen altijd erg goed gevonden. Wee mij....

Weer zo'n 2 of 3 jaar geleden allemaal.....

Jan.

Ik heb deze luidsprekers in Veldhoven gehoord en ik moet zeggen: op de track waar ik altijd luidsprekers mee beoordeel vond ik ze toch erg goed. Ik had altijd gedacht dat het door het wat afwijkende ontwerp niet goed kon klinken en toch moest ik toegeven dat ik ze nogal goed vond.

Net als die dure Jamo's die er toen ook stonden. Misschien mankeer ik wat aan me oren. Want die Verities uit Canada vond ik weer niet zo goed.

En wat met die Magnepans aan de hand was weet ik nog steeds niet. Leek nergens naar.

Maar die aardige man die de Quads demonstreerde daarvan vond ik dat hij zijn zaakjes weer wel prima op orde had. Heel goed. Ouwe hervonden Beatles-opnamen. Wie weet het nog?

Jan.

Rare smaak.... :rolleyes:

Jan.

Ik heb ook van die oren :rolleyes:

Nah Headshell wat let je.

De heer Vaas in Domburg heeft nog een prima set 1303 s staan in polyester [licht grijs] ik meen bouwjaar 98,met de soft dome tweater ,en de super service van deze Heer

groet ElSon

ps Ik heb inmiddels alle papierwerk [service & ownersmanual] van m'n Sony PS6750 platenspeler gevonden en ontvangen [oude HiFi topic] uit Duitsland.

Ik ben nu effe blut [cd speler gekocht] ,maar als de middelen weer daar zijn gaat de zoektocht naar een nieuw element voort.

Precies. Die man uit Domburg. Je zag niemand binnenkomen in dat kleine kamertje, maar ik vond ze een potje mooi...

Het is een klassiek ontwerp. Maar ze kunnen echt nog mee, Uniek aaneengeschakeld systeem van helmholz- resonatoren. Erg goeie dingen. Prachtige tekening van instrumentaal timbre, vond ik.

Maar ik ben al erg tevreden met mijn zwaar gemodificeerde Mission 761- kasten: gesloten DHZ- kasten, inwendig dramatisch geschoord en met inhoud van 50 liter. Stammen uit mijn speakerperiode.

Jan

Hallo Jan [headshell],

van een klein kamertje is niets meer over .Het is nu gewoon een prima grote luisterruimte

De Missions 761 moeten erg goed klinken .Kan bijna niet anders,want er worden de zelfde middentoners gebruikt als bij de Elipsons 1303 Jubilee en Elipsons Futura, namelijk "Missions" ;)

groet Elson

Wie is die Wiwi toch?

Is dat een serieuze vraag naar Wibi,

of mis ik iets? :)

Nee,

Maar als hij zijn huis er vol mee heeft staan, kan die zich beter Pipi noemen.

Waar gaat dit eigenlijk over :confused:

Zijn er nog concurenten van de rattenvanger die min of meer volgens hetzelfde principe werken (ik kan me een ander merk van vroeger herinneren. vrij hoog smal en kleine woofertjes, had meerdere typen..)?

Zijn er nog concurenten van de rattenvanger die min of meer volgens hetzelfde principe werken (ik kan me een ander merk van vroeger herinneren. vrij hoog smal en kleine woofertjes, had meerdere typen..)?

Sony heeft ooit ook eens een pijpspeaker op de markt gehad in de vorm van een gevouwen labyrinth. Klonk voor die tijd niet echt slecht maar zeker geen High End.

;)

(...) Zijn er nog concurenten van de rattenvanger die min of meer volgens hetzelfde principe werken (ik kan me een ander merk van vroeger herinneren. vrij hoog smal en kleine woofertjes, had meerdere typen..)?

Toen KF met Gerbrand in contact raakte (1981), bouwde deze laatste pijpsysteempjes met daarin twee Sonics woofertjes en een pi