Sodejuu Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Sebastiaan:Dus alleen een oneindige klankast lijkt me de oplossing. Maarja niet iedereen heeft nog een ruimte achter zijn muur over. Groeten, Bas De meesten toch wel. Dat noemen ze "buiten" Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 april 2003 Author Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Henrie: Hee... er staat een kamer naast mijn kamer leeg... Nu nog ff een 'spookstudent' vinden die die kamer officieel huurt (ik betaal uiteraard), een paar Magnepans (of een ander merk) en ff een gat in de muur slaan. Oh ja, wat meer geld zou ook niet zo gek zijn... in principe laat een vliesridder zich dan letterlijk kisten . wel een hele grote kist , maar toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Henno Appel:Dus bijv. een Magnepannetje, ingemetseld in bijv. een scheidingsmuur tussen een woon- en een slaapkamer, zou wel eens het Audionirvana kunnen zijn? Absoluut, want zo'n enorm membraam kan emt kleine moeite en kleine slagen een enorme druk geven. Het is de akoestische korsluiting die het laag opheft. Is helaas een natuurwet. Net las met gebalanceerd draaien. Positief en negatief heft elkaar op. Common mode noise rejection. Dat is met een electrostaat niet anders. helaas. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: De meesten toch wel. Dat noemen ze "buiten" 's Zomers is het wel lekker, maar anders zit je kou te lijden als je luistert. Bovendien zit heel de buurt mee te genieten van je openluchtconcert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: in principe laat een vliesridder zich dan letterlijk kisten . wel een hele grote kist , maar toch Maar ik ben geen vliesridder. Ik ben al 'gekist'... Overigens kun je (in mijn geval) het raam of de deur als baspoort gaan gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: De meesten toch wel. Dat noemen ze "buiten" Buiten is niet oneindig, Sodejuu. Wel heeeeeel erg groot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Sebastiaan: Absoluut, want zo'n enorm membraam kan emt kleine moeite en kleine slagen een enorme druk geven. Het is de akoestische korsluiting die het laag opheft. Is helaas een natuurwet. Net las met gebalanceerd draaien. Positief en negatief heft elkaar op. Common mode noise rejection. Dat is met een electrostaat niet anders. helaas. Groeten, Bas Maar waar ik alleen bang voor ben met zo'n groot oppervlak letterlijk tussen je speakers in is dat je diepte in het beeld gaat missen. Zoals we weten is het niet aan te bevelen om een grote kast (al dan niet met TV erop/erin) pal tussen je speakers te plaatsen. Laat staan een complete muur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Henno Appel: 's Zomers is het wel lekker, maar anders zit je kou te lijden als je luistert. Bovendien zit heel de buurt mee te genieten van je openluchtconcert. Dat maakt hier niet zoveel uit. In 1991 zijn hier alle huizen voorzien van geluidsisolatie. Wel zo prettig en je moet wat over hebben voor je hobby. Voordeel is ook dat je dan een betere koeling hebt voor de poweramp(s) die je nodig hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 april 2003 Author Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Henno Appel: Maar waar ik alleen bang voor ben met zo'n groot oppervlak letterlijk tussen je speakers in is dat je diepte in het beeld gaat missen. Zoals we weten is het niet aan te bevelen om een grote kast (al dan niet met TV erop/erin) pal tussen je speakers te plaatsen. Laat staan een complete muur. ik denk van niet . de diepte die je hoort heeft niets te maken of er iets tussen zit . maar het probleem is dat we te vaak met onze ogen luisteren . doe je ogen dicht en je hoort niets meer van de muur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Henrie: Buiten is niet oneindig, Sodejuu. Wel heeeeeel erg groot Voor mij is dat oneindig genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: Voor mij is dat oneindig genoeg Ja hallo, oneindig is niet relatief of zo hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Henrie: Ja hallo, oneindig is niet relatief of zo hoor Oh nee en een oneindig lang elastiek dan Elastiekjes zijn zowiezo oneindig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ik denk van niet . de diepte die je hoort heeft niets te maken of er iets tussen zit . maar het probleem is dat we te vaak met onze ogen luisteren . doe je ogen dicht en je hoort niets meer van de muur Ik dacht dat er ook wel een bepaalde realiteit in zat, zelfs zo dat wil je absoluut de beste weergave mogelijk, dus zonder be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Klopt Henno, Heb ook enige tijd met ESL63's gespeeld en die moesten toch wel een metertje uit de muur voor een optimaal resultaat. Maar wat betreft stereo-imaging is uit vele (groot opgezette) testen gebleken dat het directe geluid, dat is het geluid wat het eerste aankomt en dus direct vanaf de speakers komt, het meest bepalend is. Vandaar dat met dipoolstralers, ondanks al die reflecties, toch een mooie staging mogelijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door Henno Appel:Magnepannetje, ingemetseld in bijv. een scheidingsmuur zou wel eens het Audionirvana kunnen zijn? Nee, want dan ga je de trommelresonantie rond 70Hz horen die Magnepan heeft ingebouwd om met zo'n klein paneel nog een indruk van bas te wekken. En sla niet met de deur als je kwaad wordt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door Henno Appel: Ik dacht dat er ook wel een bepaalde realiteit in zat, zelfs zo dat wil je absoluut de beste weergave mogelijk, dus zonder be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts