Jump to content

Verzekeren audio apparatuur.

Guest KeesW
 Share

Recommended Posts

Ha Kees,

Ik ben er niet voor verzekerd. Kan me niet indenken dat er 2x 75 kilo van me kamer wordt gesleept terwijl ik er bijna naast lig te slapen. Met brand is het natuurlijk iets anders, volgens mij is het om die reden wel verstandig om het wel te laten verzekeren.. :unsure: Zelf heb ik er dus geen ervaring mee! :huh:

groet, PD Hogeterp B)

Ik ben er niet voor verzekerd. Kan me niet indenken dat er 2x 75 kilo van me kamer wordt gesleept terwijl ik er bijna naast lig te slapen.

Maar jij ligt er toch niet altijd naast te slapen. Wat als jij er niet bent?

dan is er wel een knuffelbeer die een oogje in het zeil houd.. :o

Ik ben er niet voor verzekerd. Kan me niet indenken dat er 2x 75 kilo van me kamer wordt gesleept terwijl ik er bijna naast lig te slapen.

Maar jij ligt er toch niet altijd naast te slapen. Wat als jij er niet bent?

dan is er wel een knuffelbeer die een oogje in het zeil houd.. :o

Hehe :)

Bij mij zijn er altijd wel huisgenoten aanwezig, dus er wordt hier nooit ingebroken (ff afkloppen). Ooit zijn hier wel eens 2 banken gejat door dronken mede-campusbewoners (hadden we de buitendeur maar opslot moeten doen... :rolleyes: ). Ze hebben ze voor onze flat op het grasveld in de fik gezet. De volgende ochtend hadden ze blijkbaar toch wat schuldgevoelens, dus hebben ze het eerlijk opgebiecht en 2 'nieuwe', goeie banken voor ons gekocht (of ook gejat, wie zal het zeggen ;) )...

Zoals reeds eerder is aangehaald is het per verzekeringsmaatschappij verschillend. De ene wil de waarde alleen via een dure electronicaverzekering verzekeren, maar er zijn er ook die 'm gewoon als extra bij de inboedel knallen. Bij de ene is dat ook zonder lijstje mogelijk en bij de ander moet je een kompleet overzicht meesturen, liefst met foto.

Gaat niet alleen om de maatschappij,je kan als je het wilt altijd een apparte verzekering nemen.

je komt dan in de pro instrumenten-verzekeringen en die dekken dan wel een hele hoop.

mocht er iemand thuis dan in een dronken bui tegen je speaker aan piesen word het toch vergoed altijd leuk toch. :)

Ik heb zo'n verzekering nou een jaar of 20 en moet zeggen werkt goed,

ooit een vriend die een glas bier in m'n Accuphase liet vallen,werd ongezien vergoed,zelfde met een luxman versterker uit m'n handen laten vallen,kast beschadigd,kreeg een nette waarde vermindering op de rekening.

gewoon bij de AMEV, in mijn geval.

Kees,

Het meeverzekeren van audioapparaat loopt in mijn geval via de inboedelverzekering.

De eisen die de verzekeringmaatschappij stelt aan beveiliging van je woning en uiteindelijk de premie die betaald moet worden wordt is evenredig.

Veiligheidsvoorzieningen tav de woning kan je vrij makkelijk tegen geringe kosten zelf of laten doen, bijv. hang- en sluitwerken van ramen(kozijnen) en deuren.

Indien je woning van alarm is voorzien drukt dat ook nog eens de kosten van de premie.

Een lijst met waarde van de apparatuur, (digitale)foto's en bijbehorende veiligheidsvoorzieningen waren voor mijn verzekeringsmaatschappij voldoende om de apparatuur mee te verzekeren.

De extra kosten die je moet betalen is afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij .

Succes en Gr.

TC

Beste Kees,

Wij hebben onze apparatuur voor nieuwwaarde verzekerd middels een kostbaarheden verzekering (die is ook meteen voor sierraden, schilderijen, computers, etc.) omdat in een normale inboedelverzekering slechts € 5.000,- aan electronica is opgenomen.

Afhankelijk van de waarde van je spullen moet je dan ook de beveiliging van je huis laten aanpassen (helaas). Dit kun je niet zelf doen omdat er een borgcertificaat moet worden afgegeven. In ons geval betekende dit ongeveer hetzelfde als voor een juwelier:

- klasse 4 alarmsysteem met sabotage beveiliging inclusief een continue telefoonverbinding met de meldkamer.

- meerdere speciale sloten op alle deuren en ramen

- eentoerschroeven in alle glaslatten

- hoog hekwerk om het terrein

- verlichting met bewegingsmelders rondom

- rampalen aan de straatzijde (gelukkig mocht ik deze vervangen door grote bomen)

- daarnaast hebben wij zelf nog extra beveiliging geregeld middels ex-politiehonden, camera's, kluizen en enkele andere zaken die om beveilingstechnische redenen niet hier besproken kunnen worden.

Kom je boven een bepaald bedrag uit, dan mag je de apparatuur niet meer in de huiskamer laten staan en moet er een zo genaamde saferoom in je huis gebouwd worden. Dit is een kamer zonder ramen, met speciaal samengestelde muren en een soort kluisdeur waarin je audiorack moet staan. Deze wordt bij het inschakelen van je alarmsysteem automatisch hermetisch vergrendeld. Gelukkig mogen je speakers wel in de huiskamer blijven staan ;)

Kotom: verzekeringsmaatschappijen gaan hier mijns inziens wat ver, maar anders krijg je je spullen vanaf een bepaald bedrag simpelweg niet meer verzekerd. In ieder geval moet je toch al snel een budget van minimaal € 10.000,- uittrekken voor bovenstaande maatregelen ... we leven in een jungle ... :mad2:

Ooh ja, nog even een toevoeging: het maakt voor verzekeringsmaatschappijen veel uit waar je woont. In een zero-tolerance zone in Rotterdam worden wat hogere eisen gestelt, dan wanneer je een boerderijtje hebt in Groningen of Friesland.