robx Posted 9 september 2004 Report Share Posted 9 september 2004 beste lezers, ten eerste: ik heb geen aandelen in Pietje Bell ik heb sinds een aantal dagen zo'n filtertje, zit in mijn Kemp powerstrip. En ik ben er blij mee: het geluid wordt er ontspannener, voller mee. stemmen klinken meer als echte mensen, de geluiden staan meer los van elkaar. en een stuk diepte erbij. voor 25 euro gewoon eens proberen! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 9 september 2004 Report Share Posted 9 september 2004 Een placebo is ook niet duur en werkt altijd En daar is natuurlijk niets mis mee. Als het maar werkt. Groetjes, Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 9 september 2004 Report Share Posted 9 september 2004 Een placebo is ook niet duur en werkt altijd En daar is natuurlijk niets mis mee. Als het maar werkt. Groetjes, Jeroen Leg eens uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 9 september 2004 Report Share Posted 9 september 2004 Ik sluit niet uit dat het Pietje Bell filter echt wat goeds doet. Echter, ik heb het te vaak meegemaakt (ook bij mezelf) dat als je de hele installatie uitzet, component verwisselt, en weer aanzet, dat het altijd anders klinkt. En als je wilde verbeteren, klinkt het ook altijd beter. Controleer zo'n verbetering dan ook altijd door te proberen hem met een schakelaar te overbruggen. Dat kan best in dit geval. Daarmee maak je de tijd dat je de versterker uit moet zetten minimaal. En dan liefst iemand anders laten luisteren die niet weet wat je aan het doen bent. Dan weet je pas echt of er een verbetering dan wel verslechtering plaatsvindt, of dat er gewoon niets gebeurt... Groetjes, Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 september 2004 Report Share Posted 9 september 2004 Er w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 september 2004 Report Share Posted 9 september 2004 Ik sluit niet uit dat het Pietje Bell filter echt wat goeds doet. Echter, ik heb het te vaak meegemaakt (ook bij mezelf) dat als je de hele installatie uitzet, component verwisselt, en weer aanzet, dat het altijd anders klinkt. En als je wilde verbeteren, klinkt het ook altijd beter. Controleer zo'n verbetering dan ook altijd door te proberen hem met een schakelaar te overbruggen. Dat kan best in dit geval. Daarmee maak je de tijd dat je de versterker uit moet zetten minimaal. En dan liefst iemand anders laten luisteren die niet weet wat je aan het doen bent. Dan weet je pas echt of er een verbetering dan wel verslechtering plaatsvindt, of dat er gewoon niets gebeurt... Groetjes, Jeroen Je kunt dat filter toch gewoon tijdens het spelen uit het stekkerblok rukken? Dan zou je dus meteen verschil moeten kunnen horen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 september 2004 Author Report Share Posted 9 september 2004 je kan m inderdaad tijdens het spelen in en uit pluggen. Ik weet dat versterker uitzetten flinke invloed heeft, al is het niet in positieve zin. Wanneer ik dingen aan en uit ga zetten duurt het minstens dagen tot het weer op klank is. ik kan inmiddels wel luisteren, en dit luistert goed. groet omdat er al een topic over is, heb ik m geprobeerd: je moet er pas wat over zeggen (goed of niet) als je het zelf beluisterd hebt. bestellen dus, 25 euri is geen echt risico. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 9 september 2004 Report Share Posted 9 september 2004 Wanneer ik dingen aan en uit ga zetten duurt het minstens dagen tot het weer op klank is. Wat die placebo betreft, je kunt het bijna niet beter verwoorden Discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 9 september 2004 Report Share Posted 9 september 2004 Wie is Pietje en wat doet z'n filter precies? Schakeling? Groet, Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Wanneer ik dingen aan en uit ga zetten duurt het minstens dagen tot het weer op klank is. hoi Robx, Mijn ervaring is dat een versterker het minst gevoelig is voor aan en uitzetten. Na een korte tijd is deze weer op klank. Met name je CD speler duurt langer voordat die op klank is als je hem uit en aan zet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Wie is Pietje en wat doet z'n filter precies? Schakeling? Groet, Hans. Zie het topic in recensies.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Wanneer ik dingen aan en uit ga zetten duurt het minstens dagen tot het weer op klank is. hoi Robx, Mijn ervaring is dat een versterker het minst gevoelig is voor aan en uitzetten. Na een korte tijd is deze weer op klank. Met name je CD speler duurt langer voordat die op klank is als je hem uit en aan zet. Make up your mind Dat uitzetten met een etmalen-lang effect is toch wel het ultieme argument om alle vormen van objectivisme uit te bannen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Wie is Pietje en wat doet z'n filter precies? Schakeling? Groet, Hans. Zie het topic in recensies.. Ach zo, geheim filtertje zo te zien. 21 blz lezen trek ik niet Ik wist trouwens niet dat hier ook ruimte was voor commerciele avonturen. Bestellingen van 500 stuks iets is geen hobby meer lijkt me. Wat kosten die dingen eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Wie is Pietje en wat doet z'n filter precies? Schakeling? Groet, Hans. Zie het topic in recensies.. Ach zo, geheim filtertje zo te zien. 21 blz lezen trek ik niet Ik wist trouwens niet dat hier ook ruimte was voor commerciele avonturen. Bestellingen van 500 stuks iets is geen hobby meer lijkt me. Wat kosten die dingen eigenlijk? 500 stuks? waar haal je deze onzin vandaan,of wil jij die bestelling plaatsen. kritiek leveren is makkelijk,maar het is handiger als je weet waar je over praat. filter is 22,50 aan onderdelen voor 2,50 zet ik het in elkaar. hobby? ja. ik vind het n.l. leuk om mensen voor weinig geld, wat extra luister genot te kunnen leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Wie is Pietje en wat doet z'n filter precies? Schakeling? Groet, Hans. Zie het topic in recensies.. Ach zo, geheim filtertje zo te zien. 21 blz lezen trek ik niet Ik wist trouwens niet dat hier ook ruimte was voor commerciele avonturen. Bestellingen van 500 stuks iets is geen hobby meer lijkt me. Wat kosten die dingen eigenlijk? 500 stuks? waar haal je deze onzin vandaan,of wil jij die bestelling plaatsen. kritiek leveren is makkelijk,maar het is handiger als je weet waar je over praat. filter is 22,50 aan onderdelen voor 2,50 zet ik het in elkaar. hobby? ja. ik vind het n.l. leuk om mensen voor weinig geld, wat extra luister genot te kunnen leveren. Ik praat geen onzin... Bovendien vind ik je reactie een beetje vreemd: ik lees helemaal nergens enige vorm van kritiek op je filters, aners dan dat commerciele bedoelingen geen plaats hebben op een audio forum, laat staan het hoekje zelfbouw. Ergens(?) las ik een post van jou waarin je zegt 500stuks van iets besteld te hebben en waarin je zegt dat je de 100ste filter verkocht hebt. Ik kan die post ff niet vinden, maar misschien heb ik nu je geheugen weer voldoende opgepoetst? Tenzij ik zelf in de war ben, maar ik geloof van niet. Ik heb ik ieder geval deze teruggevonden, waarin 140stuks vermeld staan: Zakenlijk daar heb je de juiste 'toon' geraakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 september 2004 Author Report Share Posted 10 september 2004 heren, leg mij eens uit waarom ik moet gaan aan- en uitzetten terwijl je dat filtertje gewoon zelf in en uit je stekkerblok kan pluggen. en de hele rest met rust laat. lijkt me zo dat dan alleen het effect van dat ding hoor en beter te werk ga dan nodeloos uit en aan zetten erbij. waarom help ik de objectiviteit om zeep als ik niet zinloos aan-en uitschakelaars zit in te drukken? Bovendien: ik heb het geprobeerd, en het bevalt me. Betere methode dan kritiek leveren en niet proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Des te beter als je niets hoeft aan en uit te zetten. Dat maakt de objectieve vergelijking met en zonder alleen maar gemakkelijker. Wat bedoel je met ik heb het geprobeerd? Dat je iemand anders hebt laten luisteren en dat die stelselmatig een voorkeur gaf aan het filter erin terwijl diegene niet wist of het er wel of niet in zat? Of stop je het er gewoon in en, omdat dit natuurlijk volgens jou weer dagen kost om op klank te komen, geef je na een paar dagen het oordeel dat het geluid beter is geworden. Dat laatste is dus precies wat ik bedoel met placebo effect. Je wilt dat je de 25 euro goed besteed hebt, dus je wilt ook de verbetering horen (net als met graag beter willen worden als je ziek bent). Ook al is het ''maar'' 25 euro, terwijl veel mensen te beroerd zijn om dit aan een mooie CD of DVD uit te geven en liever een illegale kopie maken (niet dat ik dat van jouw wil zeggen, alleen maar om aan te geven dat ook 25 euro zoveel geld is dat je dat nuttig wilt besteden). Groetjes, Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Dat is dus 3500 EUR omzet. Met alle respect (want ik ken je verder niet), dat kun je toch niet met droge ogen een hobby noemen?! Als het allemaal hobby is, heb je lijkt me ook geen moeite om te vertellen wat er in het doosje zit? Hans. Beste, Eur 3500,- omzet, inderdaad met Eur 3150,-- aan materiaalkosten. Je hoeft geen hogere wiskunde te hebben gestudeerd om dan uit te kunnen rekenen dat ik aan 140 stuks EUR 350,- heb "overgehouden" Ik denk dat er weinig mensen in Nederland te vinden zullen zijn die voor dit bedrag hun bed uit komen. Het is blijkbaar erg moeilijk voor mensen om te geloven dat er nog zoiets als liefdewerk oud papier bestaat. Misschien ben ik van een te oude generatie. Jammer dat je er zo over denkt. Ik laat het hier bij, graag of helemaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 laat toch lekker. Mensen zeuren nou eenmaal graag: Als het regent willen ze de zon en als de zon schijnt mag het weer regenen want dat is goed voor de plantjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 september 2004 Author Report Share Posted 10 september 2004 beste jeroen, dit klinkt meteen goed, ik heb niet gezegd dat dit dagen duurde. moeilijk om te accepteren blijkbaar? 25 euro is niet genoeg me gedwongen te voelen het mooi te vinden, ik heb zat dingen geprobeerd die duurder waren en niks deden. en dit is goed te horen. bovendien vertrouw ik alleen mijn eigen oren, dus probeer ik het zelf. te veel recensies gezien die onterecht dingen ophemelden. leg je vooroordelen weg, zo mis je dingen die weldegelijk kunnen werken. zonde. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 laat toch lekker. Mensen zeuren nou eenmaal graag: Als het regent willen ze de zon en als de zon schijnt mag het weer regenen want dat is goed voor de plantjes Zeur niet zo over zeurders.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Dat is dus 3500 EUR omzet. Met alle respect (want ik ken je verder niet), dat kun je toch niet met droge ogen een hobby noemen?! Als het allemaal hobby is, heb je lijkt me ook geen moeite om te vertellen wat er in het doosje zit? Hans. Beste, Eur 3500,- omzet, inderdaad met Eur 3150,-- aan materiaalkosten. Je hoeft geen hogere wiskunde te hebben gestudeerd om dan uit te kunnen rekenen dat ik aan 140 stuks EUR 350,- heb "overgehouden" Ik denk dat er weinig mensen in Nederland te vinden zullen zijn die voor dit bedrag hun bed uit komen. Het is blijkbaar erg moeilijk voor mensen om te geloven dat er nog zoiets als liefdewerk oud papier bestaat. Misschien ben ik van een te oude generatie. Jammer dat je er zo over denkt. Ik laat het hier bij, graag of helemaal niet. Ik vind het maar vreemd. Als je echt mensen wilt helpen, zet je een schemaatje op het internet. Daar help je jezelf ook mee, want als de marge inderdaad zo laag ligt als je zegt, dan ben je dus het soldeerwerk aan het doen wat heel makkelijk door de enthousiast hobbyist gedaan kan worden. Time will tell... Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 =DIY_Freak,10 Sep 2004, 16:14:57] Dat is dus 3500 EUR omzet. Met alle respect (want ik ken je verder niet), dat kun je toch niet met droge ogen een hobby noemen?! Als het allemaal hobby is, heb je lijkt me ook geen moeite om te vertellen wat er in het doosje zit? Hoe kom je er bij dat dat filter 22.50 zou kosten aan onderdelen en dat je zelf dan maar 2.50 er aan over houd Kosten plaatje Prijzen per stuk, per 100 tal zakken de prijzen Varistor S14K275 0.53 weerstand kool 330K 0.12 PME271m x2/RIFA /275 0.047uF 2.10 PME271m x2/RIFA /275 0.047uF 2.10 PME271m x2/RIFA /275 0.22 uF 2.85 PME271m x2/RIFA /275 0.22 uF 2.85 Stekkerbehuizing 4.90 Totaal aan onderdelen 15.45 x 140 =2163 140 x 25 =3500 - 2163 = 1337 Kijk daar komen de mensen wel voor hun bed uit P.Bell je moet maar eens verder zoeken wil je wat verdienen je koopt te duur in zeker als het om die grote aantallen gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 =DIY_Freak,10 Sep 2004, 16:14:57] Dat is dus 3500 EUR omzet. Met alle respect (want ik ken je verder niet), dat kun je toch niet met droge ogen een hobby noemen?! Als het allemaal hobby is, heb je lijkt me ook geen moeite om te vertellen wat er in het doosje zit? Hoe kom je er bij dat dat filter 22.50 zou kosten aan onderdelen en dat je zelf dan maar 2.50 er aan over houd Kosten plaatje Prijzen per stuk, per 100 tal zakken de prijzen Varistor S14K275 0.53 weerstand kool 330K 0.12 PME271m x2/RIFA /275 0.047uF 2.10 PME271m x2/RIFA /275 0.047uF 2.10 PME271m x2/RIFA /275 0.22 uF 2.85 PME271m x2/RIFA /275 0.22 uF 2.85 Stekkerbehuizing 4.90 Totaal aan onderdelen 15.45 x 140 =2163 140 x 25 =3500 - 2163 = 1337 Kijk daar komen de mensen wel voor hun bed uit P.Bell je moet maar eens verder zoeken wil je wat verdienen je koopt te duur in zeker als het om die grote aantallen gaat Op internet naar lage prijzen zoeken is niet zo moeilijk, een zaak vinden die je ook echt de RIFA's levert. Je krijgt in NL in alle gevallen de plastic vervangers na weken wachten en die mag jij proberen (zou het niet doen). en nog steeds snap ik je probleem niet, de eerste serie vroeg ik 27,50 voor, vanaf het moment dat ik goedkopere onderdelen vond ben ik meteen gezakt naar 25 euro,zodra het nog goedkoper lukt.....ik ben de beroertste niet, ben al weer bijna door de spullen heen,dus wie weet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 beste jeroen, dit klinkt meteen goed, ik heb niet gezegd dat dit dagen duurde. moeilijk om te accepteren blijkbaar? 25 euro is niet genoeg me gedwongen te voelen het mooi te vinden, ik heb zat dingen geprobeerd die duurder waren en niks deden. en dit is goed te horen. bovendien vertrouw ik alleen mijn eigen oren, dus probeer ik het zelf. te veel recensies gezien die onterecht dingen ophemelden. leg je vooroordelen weg, zo mis je dingen die weldegelijk kunnen werken. zonde. groet Jammer dat je me van vooroordelen beticht, terwijl je nog steeds niet aangeeft dat je de luistertest op een goede objectieve manier hebt gedaan. groetjes, Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts