spido Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Onlangs brak, bij intern transport, een fraai geprofileerde siersteen die als onderstel voor een loeizwaar (85 kilo) luidsprekertje van ca. 45 liter fungeerde. Precies zo'n zelfde siersteen bleek niet meer verkrijgbaar te zijn. En trouwens - m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 He Spido, da's wel origineel. je mot er maar net effe opkomen. Heb je wellicht foto's van hoe je PP's er nu uitzien op de nieuwe stands ? Volgens mij bestonden er in de 70's ook enkele stands die die 'schoolstoel' look hadden. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 september 2004 Author Report Share Posted 10 september 2004 Beste Alco. Met de ijzerzaag of de haakse slijper ben ik niet erg handig, maar toch wel vaardiger dan met de computer. Ik zou geen idee hebben hoe ik een digitaal fotootje hier kan plaatsen... Maar het ziet er heel simpel en onopvallend uit: een staande pijp (in dit geval heeft die een vierkante doorsnede: er zijn ook ronde), met aan de onderzijde een kruispoot zoals je die bij schoolstoelen of bureaustoelen ziet. Dit alles in smaakvol bahama-beige uitgevoerd, wat prachtig harmoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Hoe is't eigenlijk met die Soundstone 20? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Onlangs brak, bij intern transport, een fraai geprofileerde siersteen die als onderstel voor een loeizwaar (85 kilo) luidsprekertje van ca. 45 liter fungeerde.Precies zo'n zelfde siersteen bleek niet meer verkrijgbaar te zijn. En trouwens - m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Aangezien ik bij 'n machinefabriek werk, en daar regelmatig met zwaar ijzer wordt gewerkt, mijn statieven voor de DM2a's: Een plaat MDF op de vloer, daar een iets kleinere bovenop, dan twee UNP 280 profielen afgezaagd op ca 200 mm, weer 'n plaat mdf, dan weer een iets grotere. De heleboel met constructielijm in elkaar lijmen en met zwarte latexverf schilderen. Zwaar, degelijk, stabiel en trillingsdempend. En ca 36 cm hoog.... Ze staan bij mij nu ca 4 jaar, aan de verf is niks te zien. Kennelijk werkt Latex heel goed als metaallak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 september 2004 Author Report Share Posted 10 september 2004 Beste Erik, Ja! Precies dezelfde! Hoe is 't toch mogelijk, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Misschien wil Klaas ook wel zo'n paar onderstellen. Past mooi bij de schoolbank, welke gebruikt wordt om wat apparatuur op te stellen. Btw Laat Klaas ook weten dat zijn site ook werkt onder Mozilla Firefox, een browser die zich, in tegenstelling tot IE, precies aan de W3C HTML guidelines houdt, zodat die (best wel aanstootgevende) waarschuwing beter geplaatst kan worden bij de (afnemende groep) IE surfers. tip http://www.mozilla.org/products/firefox/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 september 2004 Author Report Share Posted 10 september 2004 Beste Duck-Twacy, Dat wil ik Klaas best vertellen, maar daar snapt de oude baas niks van. Hij heeft nog minder sjoege van computers dan ik, en dat wil wat zeggen. Die site van hem is gemaakt door zijn zoon, en die heeft het te druk met z'n studie om het speksteen d'r op te zetten, geloof ik... P.S. Misschien vind je het interessant om te weten welk profiel de bezoekers van zijn site hebben? Browsers: Internet Explorer 6.x... 90,5% Mozilla 1.x.... 7,1% Internet Explorer 5.x... 2,4% Besturingssystemen: Windows XP... 73,8% Windows 2000... 14,3% Windows ME... 9,5% Mac OS... 2,4% Verrast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Nee hoor tis nog een lange weg http://www.tweakers.net/nieuws/33261/?highlight=firefox Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Beste Hans, Mijn ervaring met latexverf op ijzer is heel anders! Latex is een waterverf, en onbehandeld ijzer gaat er flink van roesten: al tijdens de droogperiode, en later ook nog Dat zijn jouw ervaringen, ik heb de steunen gelijk op m'n convectorput gezet om te drogen. Ik heb trouwens gewoon over de walshuid heen geschilderd. Het valt mij ook mee dat het nog zo mooi is. Het was toen maar 'n tijdelijke oplossing om op zolder en op "niveau" naar m'n oude speakers te kunnen luisteren. Zwarte latexverf verricht trouwens wonderen. Deze is erg mat, hierdoor worden alle oneffenheden netje gecamoufleerd. Mijn zoon heeft het ook lang op zijn diskospullen gebruikt. Een beschadiging schilder je n.l. zo weer over. Ik weet het (vooral voor Erik)... het is niet jouw manier, maar niet iedereen heeft een spuitcabine tot z'n beschikking. En om die profielen glad te krijgen valt ook niet mee. Ik vind 't eigenlijk wel artistiek verantwoord zo.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 september 2004 Author Report Share Posted 11 september 2004 (...) Een plaat MDF op de vloer, daar een iets kleinere bovenop, dan twee UNP 280 profielen afgezaagd op ca 200 mm, weer 'n plaat mdf, dan weer een iets grotere. De heleboel met constructielijm in elkaar lijmen (...) Niet gevlochten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 september 2004 Report Share Posted 12 september 2004 (...) Een plaat MDF op de vloer, daar een iets kleinere bovenop, dan twee UNP 280 profielen afgezaagd op ca 200 mm, weer 'n plaat mdf, dan weer een iets grotere. De heleboel met constructielijm in elkaar lijmen (...) Niet gevlochten? das best wel lastig met UNP280.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkjan_O Posted 15 september 2004 Report Share Posted 15 september 2004 geinig idee Spido! ik heb met een stuk PP buis een stel nette standaards gemaakt: plaatje multiplex onder & mdf boven, alles bijeen houden door er een draadeind doorheen te doen en moertje boven&onder. afgewerkt met het zelfde doek als op de speakers: Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 september 2004 Author Report Share Posted 15 september 2004 Hallo Henk-Jan, Heel creatief! En fraai ook. Stevigheid is natuurlijk de eerste eis. Dat was met de constructie van Hans ongetwijfeld ook dik voor elkaar. Was het nog nodig om die buizen te vullen met zand of zo? Ik kan me voorstellen dat de luchtkolom in de buizen anders wat meeneuriet, met bepaalde tonen. Of is dat niet het geval? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkjan_O Posted 16 september 2004 Report Share Posted 16 september 2004 Was het nog nodig om die buizen te vullen met zand of zo? Ik kan me voorstellen dat de luchtkolom in de buizen anders wat meeneuriet, met bepaalde tonen. Of is dat niet het geval? voor de stabiliteit heb ik de zwarte kastjes met t filter gevuld met zand, de buizen zijn niet helemaal dicht, dus dat heb ik (nog) niet gedaan. mij is gelukkig nix opgevallen over meeneurieen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts