Jump to content

Component opsturen via de post

JSA
 Share

Recommended Posts

Hoi,

ik (koper) heb een leuke pre gevonden, 2e hands particulier, alleen het is een rot eind weg. Nou heb ik gevraagd of opsturen via de post geen probleem is en dat is ook geen probleem. Ik heb foto's gezien van het object etc, juiste model klopt allemaal, AB erbij, handleiding. De verkoper is zelfs bereid de helft van de verzendkosten voor zijn rekening te nemen.

Ik zit alleen met de vraag of het dan 100% te vertrouwen is. Ik denk niet dat het een oplichter is, maar je weet natuurlijk nooit als je www.internetoplichting.nl bekijkt en ziet hoeveel oplichters er rondlopen.

Ik heb zijn naam, 06, woonplaats (adres weet ik niet 100% zeker), echte emailadres (bij een adsl provider).

Geld vooraf overmaken? Rembours? Maar bij rembours kun je nog ge***** worden, aangezien je de doos mag pas openen na dat je getekend hebt. Er kunnen dus voor hetzelfde geld aardappelen inzitten (ik noem maar wat).

Wat voor vragen zou ik kunnen stellen aan de verkoper om te kijken of hij het apparaat echt in zn bezit heeft? En hoe kan ik misschien die eventuele kans op oplichting beter voorkomen?

Klinkt misschien paranoide, maar je weet nooit......

Ik denk dat onderling vertrouwen hier voorop moet staan . Ben je niet zeker van je zaak adviseer ik jou om dan toch maar dat rot eind te reizen . Hierbij denk ik ook om welk bedrag gaat het , en is dit een evt risico wel waard . Want ik denk dat je via internet nooit voor 100 % komt te weten of alles naar waarheid wordt vertelt , je weet zelf wel met de pc kun je veel faken .

Ik kan alleen maar zeggen dat ik voor een tijdje terug ook speakers heb verkocht waarbij de koper ook eerst geld overmaakte , en dit is perfect gelopen . Ik kon geen enkele argwaan ontdekken bij de koper , van dat hij evt zou denken mijn geld foetsie en ik krijg misschien wel zooi toegestuurd .

Dus wat ik al zei dit is een vertrouwens kwestie , anders wordt het reizen volgens mij of van de koop afzien .

Ik wens je in ieder geval veel succes toe bij een evt transactie .

MVG Luxman ;)

Ik denk ook dat je er niet een te groot probleem van moet maken. Vergeet niet dat de meeste oplichting op het internet veel meer met andere producten te maken heeft (gsm's/laptops voor dump prijzen etc.. ) die veel makkelijker in de handel liggen.

ik doe zelf ook via internet kopen met de credit card

ook in amerika ,gaat tot nu toe nog altijd goed

veel miniatuur auto's ,enz

voor de auto wel eens via ebay

tis wel spannend af en toe of het wel aankomt......

kennis had 4 x 16" alu velgen met banden, nieuw voor de belachelijke prijs

van

ik doe zelf ook via internet kopen met de credit card

ook in amerika ,gaat tot nu toe nog altijd goed

veel miniatuur auto's ,enz 

voor de auto wel eens via ebay

tis wel spannend af en toe of het wel aankomt......

kennis had 4 x 16" alu velgen met banden, nieuw voor de belachelijke prijs

van

je weet natuurlijk nooit als je www.internetoplichting.nl bekijkt en ziet hoeveel oplichters er rondlopen.

Wat voor vragen zou ik kunnen stellen aan de verkoper om te kijken of hij het apparaat echt in zn bezit heeft? En hoe kan ik misschien die eventuele kans op oplichting beter voorkomen?

Klinkt misschien paranoide, maar je weet nooit......

De wijze waarop de verkoper reageert zegt al veel:

- neemt hij de moeite je snel en goed te informeren in normaal Nederlands

- ondertekent hij met voor- en achternaam

- heeft hij na het eerste contact ook een emailadres zonder nickname en/of hotmail

- kun je hem bellen op zijn vaste telefoonnummer (als dat zo is kijk dan vervolgens via internet of telnr en naam en adres overeenkomen)

- biedt hij ook aan dat je de spullen kunt afhalen bij hem of houdt hij daarvoor angstvallig de boot af en wil hij alleen versturen

- heeft hij werkelijk alles wat hij aanbiedt ook erbij of begint hij met zo'n verhaal van "de gebruiksaanwijzing en de bon moet ik nog ergens op zolder hebben, kan hem even niet vinden, stuur ik je nog wel op"

Je ziet, er is geen gebruiksaanwijzing maar wel een aantal elementen die het vertrouwen kunnen doen toenemen.

Als het pakketje onder rembours naar je huis gestuurd wordt, dan mag de postbode hem niet openen ter controle. Laat je het pakketje naar het postkantoor sturen, dan laat je je identiteitsbewijs zien en dan kun je onder toezicht het pakketje {laten} openen en met eigen ogen zien of het product er daadwerkelijk ook in zit. Als je niet thuis bent, wordt het pakketje automatisch naar het postkantoor gestuurd voor een tweede zending. Bel het postkantoor dan even op, of je het pakketje daar mag bezichtigen. En dan reken je de rembours kosten daar af. Bel wel even voor de zekerheid naar het postkantoor, of zij dit willen doen en laat het pakketje dan opsturen. Stel nu, dat er bakstenen in zitten, dan wordt het pakketje zo weer teruggestuurd naar de afzender. :)

Groeten

Edwin

Of je spreekt halverwege ergens af.

Dat is inderdaad ook een goed idee. :rolleyes:

Als je rembours kiest en de postbode staat op je stoep, vraag je gewoon of hij het mee wil nemen naar het postkantoor.

Hij wordt zowiezo naar het postkantoor gestuurd. Je krijgt dan een briefje in de bus met de melding dat het pakketje af te halen is op het postkantoor. Dan bel je dezelfde dag nog even op, om voor de volgende dag het pakketje te controleren op het postkantoor. Moet je wel vroeg bellen, anders wordt het pakketje voor de tweede keer naar je huis gestuurd. :)

Edwin

Moet je wel vroeg bellen, anders wordt het pakketje voor de tweede keer naar je huis gestuurd. :)

Edwin

Ligt eraan wie het is, ik heb weleens meteen een briefje gehad dat ik het de volgende dag kon afhalen op het postkantoor. Was geloof ik met de nderlandse pakket dienst.

Groeten Mark