copland Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Hoi, Wie wil mij instrueren in het goed kunnen afstellen van een draaitafel. Ik heb de nodige hulpmiddelen in huis: naalddrukweger afstel sjabloon stroboscoop schijf en 300Hz lamp test platen oren waterpas met libelle Mijn probleem is dat ik onzeker ben in het afstellen. Ik kan namelijk zo goed als alles instellen met deze arm draaitafel combi. Graag zou ik een keer onder begeleiding van een meer ervaren iemand mijn draaitafel goed willen leren afstellen zodat ik het in de toekomst zelf kan. Het betreft een Scheu Premier2 met Classic arm (standplaats van deze cobi Tilburg). Copland Link to comment Share on other sites More sharing options...
munkie Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Ik heb de HFNRR testplaat, zit een inlegvel bij met een duidelijke instructie in het Engels met een NL vertaling. Kan je Engels lezen kijk dan eens hier naar, zeer informatief: http://www.theanalogdept.com/tonearm_alignment.htm Groetjes Freek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Er loopt al een topic hiervoor... L I N K Link to comment Share on other sites More sharing options...
copland Posted 11 september 2004 Author Report Share Posted 11 september 2004 Hoi Hans en Freek Ik kan al lezen (al een tijdje om eerlijk te zijn). Toch bedankt voor de goede tips. Punt blijft dat ik blijf twijfelen of ik het wel goed gedaan heb ( het afstellen). Vandaar de vraag of er iemand is die een keer bij mij thuis of bij hem/haar wil laten zien hoe dit gaat zo dat ik dit met enig zelfvertrouwen kan herhalen als ik eens een nieuw element heb gekocht. Ik heb een mooie draaitafel gekocht en wil ook leren hoe ik hier het maximale kan uithalen. Ik zou het zonde vinden om maar bvb 90% "perfomance" uit te halen. www.scheu-analog.de Copland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts