Jump to content

De kleintje zijn weer best....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Hans

Ik vroeg me ineens af, waarom je je Array verkocht hebt, om daarna een mindere versterker voor de huiskamer te kopen. Had je toch gewoon die Array kunnen houden? Of was die minder goed dan de Array's waar je nu mee vergelijkt?

Tja... een lang verhaal.

Eigenlijk heeft het te maken met het feit dat ik het beu was om twee high end sets in de lucht te houden. Ik had n.l. twee complete sets, met draaitafel, SACD speler en voor- en preamp van Array.

Nu mijn zoon samen met z'n vriendin een huis heeft gekocht, komt de zolderkamer vrij. Deze kamer is ca 6x 4m en heel geschikt om als highend ruimte te gebruiken.

Ik wil daar gaan biampen, en dat zou dus weer 'n Array extra zijn. Dat werd me toch wat te gortig. Het biampen wordt waarschijnlijk uitgevoerd met twee SII's. Het zou ook nog kunnen dat ik voor twee MII's ga.

In eerste instantie dacht ik aan 'n surround setje voor in de huiskamer, maar daar ben ik gauw van genezen. Ik wil wel MUZIEK in m'n huiskamer willen beluisteren. Vandaar een wat eenvoudiger setje voor in de huiskamer. Bestaande uit de Philips DVD963 SA, Primare en PiPi's....

:)

P.S.

Ik heb nu de Primare op de PiPi's in m'n kleine luisterkamertje staan. En ik moet zeggen.... Het ding valt me steeds meer mee. Ik heb niet de dynamiek en openheid van de Array's, maar wel een heel mooi en rustig klinkend geluid. Dit is met veel versterkers wel anders.