Hans van Liempd Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Enkele weken terug waren we met de ICC club op bezoek bij CoenR en YvonneR. Coen merkte toen op dat je het best wat alcohol tot je kon nemen, je hoort dan n.l. helemaal geen verschil meer. En hij kon het weten, want hij had het ervaren. Na de Barbeque met ieder een flesje wijn moest er op audio gebied nog wat vergeleken worden. Ik weet niet precies meer wat het was, maar het was nogal ingrijpend. Kennelijk waren de mensen niet meer in staat om enig verschil te horen. Conclusie... een flesje wijn maakt je set veel beter..... Ik heb soms het idee dat er hier mensen met "wat" alcohol achter de kiezen rondhangen. Er is n.l. toch geen verschil hoorbaar..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Ik heb soms het idee dat er hier mensen met "wat" alcohol achter de kiezen rondhangen. Dat idee heb ik helemaal niet. Ahum. Door de alcohol raak je verward en daardoor kun je niet goed meer luisteren. Je raakt letterlijk je vaste referntiepunt kwijt om nog helder te kunnen oordelen. Plus, dat alcohol je fysiek ook nog eens duizelig maakt. Een leuk testje. Draai maar eens in je huiskamer een aantal rondjes, net zolang tot je duizelig bent. Je kunt het geluid dan niet meer plaatsen. het stereobeeld is zeer onduidelijk, als je het uberhaubt nog waar kan nemen. En vergeet niet, duizeligheid maakt ook mentaal verward, waaroor je niet helder meer kunt denken. Alcohol raakt je fysiek en mentaal, dus dat maakt het allemaal nog veel erger. Plus, dat het ook nog eens een verdovende werking heeft, waardoor zintuigelijke waarneming veel moelijker wordt. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 september 2004 Author Report Share Posted 10 september 2004 Ik heb soms het idee dat er hier mensen met "wat" alcohol achter de kiezen rondhangen. Dat idee heb ik helemaal niet. Ahum. Iedereen hier hoort alle verschillen, vindt je dus....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 september 2004 Report Share Posted 10 september 2004 Ik heb soms het idee dat er hier mensen met "wat" alcohol achter de kiezen rondhangen. Dat idee heb ik helemaal niet. Ahum. Iedereen hier hoort alle verschillen, vindt je dus....??? Nu raak ik in de war. juist omdat er veel mensen zijn die zeggen dat ze geen verschil horen, zeg ik, dat ze een flinke borrel ophebben.. Ach laat ook maar, dit wordt helemaal niks zo. Ik neem nog een borrel. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 Alco en High-end gaat op zich prima samen vind ik, ....alcoHOL en High-end daar heb ik weinig ervaring mee om eerlijk te zijn. Groet'n, Alco (ik zou maar 'Hol' als achternaam hebben... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 Alco en High-end gaat op zich prima samen vind ik, ....alcoHOL en High-end daar heb ik weinig ervaring mee om eerlijk te zijn. Groet'n, Alco (ik zou maar 'Hol' als achternaam hebben... ) Beste Alco..holist lijkt me nog erger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 Overigens ben ik van mening, niet proefondervindelijk vastgesteld , dat met het stijgen van het aantal alcoholische versnaperingen het waarnemingvermogen ernstig wordt aangetast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince m Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 Maar aan de andere kant ; een glaasje wijn en de zin tot het draaien van een stukkie muziek neemt toe..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 Enkele weken terug waren we met de ICC club op bezoek bij CoenR en YvonneR. Coen merkte toen op dat je het best wat alcohol tot je kon nemen, je hoort dan n.l. helemaal geen verschil meer. En hij kon het weten, want hij had het ervaren. Na de Barbeque met ieder een flesje wijn moest er op audio gebied nog wat vergeleken worden. Ik weet niet precies meer wat het was, maar het was nogal ingrijpend. Kennelijk waren de mensen niet meer in staat om enig verschil te horen. Conclusie... een flesje wijn maakt je set veel beter..... Ik heb soms het idee dat er hier mensen met "wat" alcohol achter de kiezen rondhangen. Er is n.l. toch geen verschil hoorbaar..... ik zelf in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
munkie Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 "The doctor said it would kill me, but he didn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 11 september 2004 Report Share Posted 11 september 2004 Ik heb soms het idee dat er hier mensen met "wat" alcohol achter de kiezen rondhangen. Dat idee heb ik helemaal niet. Ahum. Iedereen hier hoort alle verschillen, vindt je dus....??? Dat alcohol je waarnemingsvermogen beinvloedt is algemeen bekend: Met een borrel op autorijden gaat nog wel, maar het stereobeeld van de autoradio gaat er gierend van achteruit en je wilt zo graag op de handrem gaan zitten omdat daar de hotspot zit. Maar wat erger is: Je kunt niet meer horen of de power kabels getwist zijn of voorzien van PVC isolatie Als anderen niet horen wat Hans hoort of denkt te horen zou dat kennelijk te wijten zijn aan een paar borrels. Er zijn ook pillen die mensen innemen als ze muziek gaan luisteren tijdens een nachtje housen. Van sommige middelen wordt je onrustig en hoor/zie je dingen die er echt niet zijn. Je hoort stemmen etc. Als we de suggesties van de eerste post door trekken dan zou je ook kunnen afvragen of mensen die meer verschillen horen dan anderen niet onder andere invloed zijn? Kunnen we niet een beetje serieus blijven? Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 september 2004 Author Report Share Posted 12 september 2004 Tijdens de vergelijking bij CoenR waren vier mensen betrokken. Allevier hoorden ze geen verschil. De conclusie is dus "met alcohol hoor je GEEN verschillen meer" en niet andersom.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 Yep, het was verschrikkelijk !!! Er kwamen kennissen (van het niet audiofiele soort) op bezoek en wilde wel eens de meerwaarde van een goede set ervaren. Ik had derhalve een Philips CDR-950 en een factor twintig duurdere Linn Unidisk 1.1 naast elkaar gezet. Tevens had ik aan de Linn interlinks van €1.100,- hangen en een tweede setje van het type "gratis bij je badkamersetje". Tijdens de voorbereiding 's middags even geluisterd, waarbij huizenhoge verschillen tussen de spelers te horen waren: de goedkopere speler gaf minder breedte, hoogte, gat in het stereobeeld, metalen randjes op stemmen en instrumenten, verlies in dynamiek, verlies in echtheid van stemmen, verlies in herkenbaarheid van instrumenten, etc, etc. Met de gratis interlink ging ook een stukje dynamiek verloren en de sprankel (op bekkens etc.) verdween. Tijdens de luistersessie 's avonds (met z'n vieren dus) en met de man een flesje wijn achter de kiezen, waren de bovenstaande verschillen praktisch verdwenen!!! Naar de goedkopere speler en gratis kabels was het net zo prettig luisteren ... Volgens mij kunt je dus investeren in goede spullen of goede wijnen, maar in beide heeft geen zin ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 Ik merk ook dat met alcohol de concentratie vrijwel nihil is. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 september 2004 Author Report Share Posted 13 september 2004 Ik merk ook dat met alcohol de concentratie vrijwel nihil is. nando Daar zitten ook veel vrouwelijke hormonen in...... (veel praten, slecht autorijden).... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 september 2004 Report Share Posted 13 september 2004 Yep, het was verschrikkelijk !!! Er kwamen kennissen (van het niet audiofiele soort) op bezoek en wilde wel eens de meerwaarde van een goede set ervaren. Ik had derhalve een Philips CDR-950 en een factor twintig duurdere Linn Unidisk 1.1 naast elkaar gezet. Tevens had ik aan de Linn interlinks van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 september 2004 Author Report Share Posted 13 september 2004 alleen kinderen en dronken mensen vertellen de waarheid. Echt Erik.... ik zat op deze opmerking te wachten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 alleen kinderen en dronken mensen vertellen de waarheid. er was gewoon geen verschil maar een nuchtere audiofiel zal dit nooit toegeven , ... aaaiiii ... jullie hebben het door ... .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts