Jump to content

Netkabel

merlin
 Share

Recommended Posts

Aangestoken door de vele lofverhalen over netsnoeren ben ik na het afspeuren van het internet ook maar eens gaan proberen. Op weg geholpen door de site van Maarten en Annemarie en andere sites uiteindelijk gekomen tot een eigen netsnoer. De resultaten zijn werkelijk verbluffend! En dat had ik eigenlijk niet verwacht. Ik heb een simpele site gemaakt waar de bouw staat beschreven.

http://members.chello.nl/h.spierenburg/

:D

erg mooi gemaakt zeg!

en je blijft er jong van

1.htm6.jpg

dit is net scoubydou-en ;)

nu we op t onderwerp zijn, een algemene vraag: nou vind ik ook dat als je naar perfectie streeft (onafhankelijk van budget), je nix moet nalaten, maar over netkabels heb ik altijd m'n twijfels gehad. waarom: omdat het maar zo'n klein stukje is van de hele keten, aan de andere kant van de wcd zit heel gewoon onafgeschermd installatiedraad van een paar duppies de meter... tenminste zo zie ik het. of mis ik iets?

nu we op t onderwerp zijn, een algemene vraag: nou vind ik ook dat als je naar perfectie streeft (onafhankelijk van budget), je nix moet nalaten, maar over netkabels heb ik altijd m'n twijfels gehad. waarom: omdat het maar zo'n klein stukje is van de hele keten, aan de andere kant van de wcd zit heel gewoon onafgeschermd installatiedraad van een paar duppies de meter... tenminste zo zie ik het. of mis ik iets?

Ook interlinks en speakerkabel kunnen slechts kleine delen van het gehele signaalpad zijn met tientallen cm flinterdunne circuitpaden, vele meters spoeldraad of draad in gewonden weerstanden

Ik had eerst ook moeite het te geloven, het kan toch bijna niet dat een stukje stroomdraad effect heeft op het geluid. Of het nu tussen mijn oren zit of dat het werkelijk effect heeft het maakt niet uit ik heb het gevoel dat het net wat beter klinkt allemaal. Ik weet nog dat ik voor het eerst masterbase gebruikte onder mijn cd-speler, ik heb een half uur met open mond voor me uit zitten staren vanwege de enorme verbetering. Somige dingen kan ik niet verklaren en accepteer het maar gewoon.

Rob

:D

• 2 weeks later...