Jump to content

M. L. 335 of toch de nieuwe 431

AudioBill
 Share

Recommended Posts

het zijn beide top versterkers.

je kan misschien beter bij een dealer deze vraag stellen.

bv cac Leiden.

Ik weet niet of je hier op dit forum een fatsoenlijk antwoord kan krijgen ivm de allergie op dit forum van high-end

heb je al een vv van ML?

Een ml ev klinkt toch wel het meest homogeen met een ml vv.

Is misschien een ml 383 een alternatief.

Frits

je kan misschien beter bij een dealer deze vraag stellen.

bv cac Leiden.

Ik weet niet of je hier op dit forum een fatsoenlijk antwoord kan krijgen ivm de allergie op dit forum van high-end

In dit verband lijkt het mij bijzonder nuttig te gaan luisteren, bij een dealer die muziek als uitgangspunt hiervoor neemt en in staat is verschillen in weergave te laten horen, meest wenselijk is dat dit op je eigen speakers gebeurt.

Zou je dan ook een bezoek aan Audio Excellence in Zevenbergen willen aanraden.

Overigens die allergie voor High-End zou wel eens ontstaan kunnen zijn door dit soort vergelijkingen...............

:o

Beste Jitze

Volgende week ga ik al naar Audio Exellence, luisteren naar de voorverster M. L. 380S samen met de 431. Mijn vraag naar de vergelijking heb ik gedaan omdat ik een 335 kan overnemen. Maar bij navraag blijkt de 335 een 'saaie doos' tenopzichte van de 431?!

Ik weet het natuurlijk niet, en vergelijken is ook moeilijk realizeerbaar toch?!

Groetjes AudioBill :(

Bij dat soort merken is alle oude een oude doos anders zouden ze geen nieuwe verkopen. Flauwekul allemaal zo'n topapperaat blijft een topapparaat en als er grote verschillen zijn te horen is het kapot of nooit een topapperaat geweest.

Carl

In analogie met dit topic: ik kan via mijn dealer een demo ML32 v.v. kopen. De prijs vind ik echter nog erg hoog. Zou de nieuwe ML320S v.v., die is afgeleid van de 32 een goed alternatief zijn? Oh ja, ik gebruik een ML334 als e.v.

Beste Jitze

Volgende week ga ik al naar Audio Exellence, luisteren naar de voorverster M. L. 380S samen met de 431. Mijn vraag naar de vergelijking heb ik gedaan omdat ik een 335 kan overnemen. Maar bij navraag bij Audio. E. is de 335 een oude doos tenopzichte van de 431.

Ik weet het natuurlijk niet, en vergelijken is ook moeilijk realizeerbaar toch?!

Groetjes AudioBill :(

Dat is vreemd !!! Ik heb namelijk onlangs een 335 gekocht bij Audio Exellence en toen werd daar verteld dat de 335 iets gerafineerder zou klinken dan de nieuwe serie. Tevens heeft de nieuwe serie een ventilator die je af en toe kunt horen. Bij een direct vergelijk vond ik persoonlijk het kwalitatief verschil tussen de beide versterkers nul. De verschillen in klank zijn zeer klein (kwestie van smaak dus). Gezien de 335 het laatste demo-model was (en dus afgeprijst) was de keuze voor mij niet moeilijk.

... wel gek dat ze in eens zulke uitspraken doen als ze zelf geen 335 meer hebben staan ... en dus alleen nog de 4 serie kunnen aanbieden! Daar zal ik de heren Kees-Jan en Jan toch eens mee confronteren bij een volgend bezoek.

In jouw geval zou ik die 431 eens laten thuis brengen en er die 335 langs zetten. Je kunt dan je eigen oordeel vormen op je eigen set en in je eigen huiskamer ... dat lijkt me het beste plan!

Best Coen,

Heb jij die ventilator in de 431 horen lopen? Volgens Audio Exc. is die niet te horen! Ik denk verder dat hij met 'oude doos' bedoelt: groot en zwaar!? Maar niet de kwaliteit, toch?

Jij bent dus vaker bij Audio Exc. geweest, hoe is het daar en hoe is de service, en wat heb jij daar nog moeten betalen voor de 335? Als je dit niet via het forum kwijt wilt, mag je mij daar ook ff over bellen.

Cheers AudioBill

Best Coen,

Heb jij die ventilator in de 431 horen lopen? Volgens Audio Exc. is die niet te horen! Ik denk verder dat hij met 'oude doos' bedoelt: groot en zwaar!? Maar niet de kwaliteit, toch?

Jij bent dus vaker bij Audio Exc. geweest, hoe is het daar en hoe is de service, en wat heb jij daar nog moeten betalen voor de 335? Als je dit niet via het forum kwijt wilt, mag je mij daar ook ff over bellen: ***-*******

Cheers AudioBill

Het is niet verstandig om telefoonnummers te publiceren, doe dit ff via pm en haal het weg.

Best Coen,

Jij bent dus vaker bij Audio Exc. geweest, hoe is het daar en hoe is de service, en wat heb jij daar nog moeten betalen voor de 335? Als je dit niet via het forum kwijt wilt, mag je mij daar ook ff over bellen.

Cheers AudioBill

Ik zal je vanavond wel even bellen Bill !!!

In analogie met dit topic: ik kan via mijn dealer een demo ML32 v.v. kopen. De prijs vind ik echter nog erg hoog. Zou de nieuwe ML320S v.v., die is afgeleid van de 32 een goed alternatief zijn? Oh ja, ik gebruik een ML334 als e.v.

Ik heb het genoegen gehad om beide vv's te beluisteren.

de 320s is een zeer goede versterker met een mooi 3d geluid en een zeer goede klankbalans.

hij klinkt annalitisch, maar ook zeer muzikaal, en ook zeer veel rust in het geluid.

Een versterker om uuren naar te luisteren.

De ML 32 gaat hier echter flink overheen.

Meer diepte, meer dienamiek, betere plaatsing meer kracht, kortom echt een klasse beter.

o ja de verdere setup was; ml 33H, 30.6+ 31.5, Sonusfaber Stradivarius, dit alles bekabelt met Cardas golden cross, en de electronica was symetrisch aangesloten.

Ik denk dat je met een ml 334 ook zult horen dat een 32 beter is dan een 320s, maar of de verschillen ook zo groot zullen zijn weet ik niet.

persoonlijk den ik van deze afstand dat een 320s een zeer goede keus is, dan hou je ook nog geld over voor een mooie kabelset of bv een ml 390s

Met een 32 ga je denk ik toch wel verlangen naar een 33H, maar dat kan natuurlijk ook je bedoeling zijn.

Frits

Hoi Frits,

Bedankt voor je hele interessante reactie. Ik denk dat ik gewoon eens bij mijn dealer ga luisteren naar beide voorversterkers, met medeneming van mijn eigen voorversterker (een Chord 3200e) en wellicht mijn eigen CD-speler (Meridian G08). Volgens mijn dealer is de 32 inderdaad ook nog een heel stuk beter dan een 320S, maar het prijsverschil (ruim

Klopt deze stelling!?

Ik heb vanuit meerdere bronnen vernomen afgelopen week, dat er wat problemen zijn bij ML.

Het bedrijf is tijdenlang verliesgevend geweest en de nieuwe eigenaar wilt er geld aan gaan verdienen (op zich volkomen logisch, zou ik ook willen...). Om dat te bereiken laat hij de meeste onderdelen in Azi

Er zijn bij ml leveringsproblemen geweest te zijn.

naar ik heb begrepen zijn de leveringen nu goed op gang gekomen.

maar ik kan me voorstellen dat een produkt als dit toch wel een langere levertijd kan hebben.

een grote vooraad is voor de importeur nl zeer kostbaar.

over de storingen, je heb 4 jaar garantie toch?

frits

Klopt deze stelling!?

Ik heb vanuit meerdere bronnen vernomen afgelopen week, dat er wat problemen zijn bij ML.

Het bedrijf is tijdenlang verliesgevend geweest en de nieuwe eigenaar wilt er geld aan gaan verdienen (op zich volkomen logisch, zou ik ook willen...). Om dat te bereiken laat hij de meeste onderdelen in Azi

Ja ik ben de gelukkige bezitter van een een passlabs X250.

Hiermee stuur ik mijn ml CLS aan.

Had hiervoor een sphinx project 12 maar dit gaat gewoon een stap verder.

Nu blijft het altijd een persoonlijke smaak.

Ik heb bv de vicent monoblokken gehad op mijn speakers de 991 maar deze vond ik minder klinken dan de sphinx toen marklevinson 27.5 dit klonk weer beter dan de sphinx.

Toen ik de pass X 250 erop had was ik verkocht.

Deze klinkt wat opener dan de ml met de zelfde kracht. Ik vind beide goede versterkers ook de nieuwe van levinson je moet ze gewoon proberen op jou speakers. Versterkers in deze klasse zijn gewoon goed.

En wat verder gaat ml of pass moet je zelf waar nemen. :D

Ik denk dat op dat niveau niet meer van verder gesproken moet worden, maar van anders. Wat is je smaak?

Overigens geniet ik nog elke dag van een ML. Minder slam dan een Krell (rechtstreeks hier vergeleken) maar wel iets muziekaler naar mijn idee. Meer detail. Wel lijkt de ML wat "langzamer", weet geen ander woord te verzinnen.

De ML's zijn erg aantrekkelijk de laatste tijd, veel eigenaren hebben minder vertrouwen en verkopen hun ML's nog snel voordat het erg in waarde daald. Dit heeft gevolgen voor de onderkant van de markt. De EV's worden zo erg aantrekkelijk aangeboden. Er staat nu een 332 voor 3000 euro te koop (21-9).

Grappig: ik heb ook de Vincent 991 gehad, ook nam ik de grootte stap waar van Vincent naar ML :)

Ja blue eyes als je de teste in de duitse bladen mag geloven dan spelt de vicent de ml weg voor een fractie van de prijs. Wil niet zeggen dat ze slecht zijn maar niet dat nivo van ml en pass.

Heb jou ml beluisterd op jou speakers paarmaanden terug en klonk muzikaal en mooi.

Mijn broer nu met de zelfde speakers als jij ook ml maardan de 27.5 ook muzikaal en mooi.

Ik heb dit mailtje binnen gekregen van een erkende M.L. dealer, dit wil ik ff met jullie delen, verder zien jullie dat de nieuwe M. L. niet meer zo langzaam is maar lekker snel, en dat hij muzikaal is!

Een ML 431 is een van de meest musicale eindversterkers die Levinson ooit gebouwd heeft. Sterker nog men heeft nagedacht over het feit dat luidsprekers makkelijker zijn aan te sturen, dus het hele concept is op de helling gegaan.

Een Mark Levinson 431 levert 2 x 200 W aan 8 ohm en 2 x 400 W aan 4 ohm en verder niets. De opbouw van de versterker is aanmerkelijk service-vriendelijker dan de 334, 335 en 336 wat eigenlijk ge-update modellen waren van de 331,332 en 333. Vergeleken met een 334 b.v. heeft een 431 veel meer snelheid en kracht terwijl het musicale aspect volledig is gebleven. De 432 is een grotere 431 met het dubbele vermogen.

Groetjes AudioBill.

Hoeveel (%) marge maakt een dealer dan zo ongeveer op top-apparatuur, zeg in de klasse van Mark Levinson? Lijkt me nuttige informatie in de gesprekken die ik soms met mijn dealer moet voeren als ik weer eens wil upgraden en iets wil inruilen.