Jump to content

Wat is er anders aan grammofoonplaten?

Hans
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door FrankD:

Toch wel slim van NASA. Hebben ze toch maar de beste methode gevonden om definitief van die ouwe zooi af te komen.

Frank

Het meeste is anders wel achtergebleven op aarde.

:P

Geplaatst door Edwin Snoek:

ik zeg altijd dat vinyl een bepaalde natuurlijke klankkleuronderscheiding heeft die CD vaak moet missen. Het luistert zeg maar aangenamer en vanzelfsprekender weg.

Edwin

Dit is dus het resultaat van de weergave van meer micro-detaillering.............

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

Dit is dus het resultaat van de weergave van meer micro-detaillering.............

Groet Jitze

En voor het zelfde geld kun je zeggen:

"Dit is dus het resultaat van de weergave van MINDER micro-detaillering..............."

Geplaatst door Hans:

:D

Beste Hans,

Wat is voor jou de diepere betekenis achter deze twee woorden, oftewel: wat bedoel je er mee?

Groeten Manus

Geplaatst door FrankD:

Toch wel slim van NASA. Hebben ze toch maar de beste methode gevonden om definitief van die ouwe zooi af te komen.

Frank

Logodvdaudiobig.gif

Als we nu eens een paar ruimteschepen vol met vinyl stoppen, dan kunnen we misschien wel ruilen met een paar marsmannetjes die de planeet aarde eens aan wat DVD-Audio titels kunnen helpen. :D De platenmaatschappijen hier werken namelijk niet zo mee. :D:P;)

Kom, ik zet DSOTM nog maar eens op. :):P;)

'locatie: Leiden' :D

Geplaatst door manus:

'Beste hans, Wat is de diepere betekenis voor jou achter deze twee woorden?'

Hallo Manus,

Nou, wanneer je woorden ziet verschijnen als 'Amice' (Dick) en 'Ave' en meer in het algemeen een lollig maar ook wat hoogdravend taalgebruik, dan dwalen je gedachten welhaast vanzelf in een bepaalde richting. En wanneer er dan nog 'locatie Leiden' onder staat ('Ome Henk, het moet locatie zijn, niet lokatie', zou Dick zeggen) dan denk je onwillekeurig: Dispuut? Bier? Minerva...? Deze laatste instelling ken ik overigens alleen van binnen anno 1940 uit de onvolprezen speelfilm Soldaat van Oranje...

:rolleyes:

Nou, Minerva da's niet mijn pakkie-an. Van disputen ben ik in de regel ook niet zo gecharmeerd. Geboren Leidenaars, zoals ik, houden niet zo van dat schreeuwerige volk, dat zich gedraagt alsof het de stad regeert.

Maar bier, daar ben ik wel gek op. Net als op gezwollen, oubollig taalgebruik.

Groeten,

Herman

Ah, met gezwinde spoed. Kan dat dan, ben je daarvoor niet in het geheel afhankelijk van de vliegenier/aviateur?

Overigens geloof ik niet dat de Schotten massaal lid zijn geworden van de Britse pendant van 'De Blauwe Knoop'. Ik waag te betwijfelen dat de Schotten zich 'plachten' te laven aan alcoholische versnaperingen. Volgens mij 'plegen' ze nog steeds roofbouw op hun lichamen door het nuttigen van te grote hoeveelheden drank.

Evengoed een plezierige reis gewenst.

Met vriendelijke groeten,

Manus

Geplaatst door @:

Hulde Dick, ik geniet van uw pennenvruchten (of was het nou pennevruchten??).

;)

Pennenvruchten. En jouw epistels stijgen ook boven de grauwe middelmaat uit.

Groeten,

Manus

Geplaatst door manus (voor @):

jouw epistels stijgen ook boven de grauwe middelmaat uit.

Hallo Manus,

Mooi te horen dat je je niet wil rekenen tot degenen die denken dat ze de stad regeren. Hoewel ten voordele van Minerva moet worden gezegd dat Paul Verhoeven er lid van was en dat ze zijn eerste korte film hebben gefinancierd. Ten voordele van Paul Verhoeven kun je dan weer zeggen dat hij ondanks deze opvoeding nooit 'Amice' zegt!

Maar het is waar, Ollie B. Bommel en Tom Poes zijn leuk. Toch bewijst hun taalgebruik niet dat ze boven de grauwe middelmaat uitstijgen. Ik moet er niet aan denken dat alle boven ons gestelden ook zo zouden gaan praten...

;)

Geplaatst door Hans:

Maar het is waar, Ollie B. Bommel en Tom Poes zijn leuk. Toch bewijst hun taalgebruik niet dat ze boven de grauwe middelmaat uitstijgen. Ik moet er niet aan denken dat alle boven ons gestelden ook zo zouden gaan praten...

;)

Ik ook niet. Toch zal je de lieden de kost moeten geven die dat desondanks toch doen. Overigens, ook in ogenschijnlijk simpel taalgebruik, taal ontdaan van schier alle franje, kan grote schoonheid schuilen. Datzelfde gaat op voor muziek.

Groeten,

Manus

Geplaatst door Henrie:

Hee... Ophoeren met die moeilijke woorden :D:P Er is ja geen doorkomen aan op deze manier :)

Kun je dat niet op een wat prettiger manier zeggen? Ophoeren....puh

Geplaatst door Henrie:

Ik ben import Tukker, Pjotr :)

Maar liever Tukker dan Leier ;):D

Liever Sallander dan Tukker. Liever Achterhoeker dan Tukker. Nou ja, eigenlijk gewoon: liever geen Tukker.