Jump to content

Schaffner netfilter

WvR
 Share

Recommended Posts

Kan een van jullie me vertellen of een netfilter Schaffner typ FN 358-16-29 ,250 V/16A geschikt is voor audiotoepassing. Ik heb dit filter onlangs gekregen! Bij Schaffner heb ik info gevraagd maar niet ontvangen.

WvR

Ik kan de technische specs van dit filter zo gauw niet vinden, maar zoals gebruikelijk hangt het er maar van af: Dit is een 16A filter en dus minder geschikt voor kleine gebruikers zoals cdspelers etc. Die hebben meer aan een 2.5 of 4A versie.

Je moet een filter ook ongeveer belasten met de load waarvoor hij is ontworpen anders filtert hij niet steil genoeg.

Aan de andere kant: Ik zou zelf geen eindversterker aan een netfilter hangen, dus die 16A versie zou ik minder gauw gebruiken.

De meeste seriele netfilters werken ook als parallel filter, en zeker als je er een grote stoorbron aanhangt. Wellicht het overwegen waard om je computer of freezer dus achter het filter te hangen en dus de bron van de storing te onderdrukken in plaats van je versterker of HiFi apparaat aan dat ding te hangen.

Maarten

ps. Ik heb er zelf ooit twee gebouwd: netfilter project

En er ooit eens aan gerekend: Netfilter achtergrond

Maarten,

Hartelijk dank voor je info. Als ik mijn audiogroep geinstalleerd heb probeer ik het eens uit, misschien dat ik mijn Wadia 850 achter het filter zou kunnen plaatsen;gewoon een kwestie van luisteren! Ik had het filter gekregen,ingebouwd in een Rittal kast.

vr gr

Wim

Wellicht het overwegen waard om je computer of freezer dus achter het filter te hangen en dus de bron van de storing te onderdrukken in plaats van je versterker of HiFi apparaat aan dat ding te hangen.

Heeft ook mijn voorkeur, heb ze zelf (Schaffner FN660-10/06) tussen de vriezer/TL-verlichting garage/naaimachine......weg inschakelklikken.

En om ff reclame te maken ik heb er nog 32 ;)

• 4 weeks later...