Jump to content

Benadering in audio winkels...

WanFie
 Share

Recommended Posts

.......Bij mijn wekelijkse bezoek aan de lokale boekenboer zou ik echter licht van slag zijn, als ik in plaats van de door mij verwachte decent geklede mevrouw of meneer, plotseling oog in oog kwam te staan met een als eem Maori getatoeeerd heerschap.......

Ik heb eens gelezen.......

Never judge a book by its cover...... ;)

--Hans.

Hallo,

Als ik iets over HiFi wil weten dan stap ik naar mijn goede vriend in Schoten. Hij is een droom van een technieker die weliswaar geen nieuwe toestellen heeft staan maar wel een berg ervaring heeft.

Eigenlijk heeft hij zijn winkel enkel nog omdat hij het graag doet. Hij werkt in de week namelijk in een groot reparatiebedrijf (op het vlak van HiFi).

In de winkel repareert hij voor grote ketens (en ik ga geen namen noemen) en voor mensen die hij kan hebben. Sommige verdelers voor Belgi

.......Bij mijn wekelijkse bezoek aan de lokale boekenboer zou ik echter licht van slag zijn, als ik in plaats van de door mij verwachte decent geklede mevrouw of meneer, plotseling oog in oog kwam te staan met een als eem Maori getatoeeerd heerschap.......

--Hans.

Ik heb ook eens gelezen dat de eerste indruk erg belangrijk is..

Ik vind een informele, vriendelijke benadering waarbij men duidelijk gericht is om een goede band met de klant op te bouwen heel plezierig. Net zoals Hans heb ik prettige ervaringen met Hobo in den Bosch. Altijd even tijd maken - ook al kom je zo maar even binnen - kopje koffie en altijd iets kunnen beluisteren zonder de push om te moeten kopen. Kortom, zo cre

cqm, wat Carlo schrijft daar zie ik toch wat meer in. Want ik zou grote sortering en service er in eerste instantie niet eens bij halen.

Het gaat namelijk om een stijl van denken: het moet toch redelijk te doen zijn, om een paar principes aan te houden voor de benadering van klanten: positieve motivatie van de klant door neutrale nuttige suggesties in voorraad te houden. Universele adviezen geven die elke klant kunnen helpen met elke smaak.

Kijk, je hebt een status uit te dragen of je hebt het niet. Je moet als verkoper toch zeker een soort epistel bij je dragen dat toepasbaar is bij de meeste klanten? En dat bedoel ik positief. Je mag best een zekere eigen bevinding aandragen, maar het belangrijkste daarvan is het presenteren van unieke principes, waarmee je het gros van de klanten op het goeie been kan zetten. En daardoor je werk smoel kan geven. Ten opzichte van de grouwe middelmaat!

Als je dat weet uit te stralen, dan heb je mi. het juiste ambachts- ethos te pakken. Ik denk dat die medewerker bij Multifoon Doelen dat heeft, waar ik een telefoontje heb gehad over elementen. Een heel goed voorbeeld. Ze zijn er!

En een van de vinyl- bewuste medewerkers van Hifi- Notes, die ik gesproken heb. En iemand ergens in Sneek geloof ik.

O.K. het is moeilijk te omschrijven, maar daarom bestaat het nog wel. Maar je ziet het waarschijnlijk ook veel te weinig meer! Ik denk dat die over- zwijgzamen het NIET hebben. En ook die passieven niet....

Jan.

--Hans.

Ik heb ook eens gelezen dat de eerste indruk erg belangrijk is..

Stel dat zo'n persoon in zo'n klasse boekwinkel zou werken dan zou hij/zij toch een indruk moeten hebben gemaakt op de eigenaar....... ;)

Eerste indruk...daarvan sprak eens een wijs man het volgende:

Je kunt een varken de beste manieren bijbrengen,de beste kleren aantrekken,de schoonste stal geven...ect,ect..maar aan het einde van de dag blijft 't nog steeds een varken.... :D;)

--Hans.

er zijn uitzondering waar je goed tot zeer goed wordt behandeld

JK Acoustic

HOBO hifi

VERSNEL hifi

maar dat zijn ook wel vakzaken met mensen in dienst die er verstand van hebben

en der zullen er nog meer zijn

en de importeur van weleer Audioscript Loosdrecht en later gingen ze naar Soest

dat waren echte vakidioten is de goede zin

wat een service en klasse

dealer van B&W /Luxman /Micro seiki enz

Er zijn enkele verkopers bij de radiobeurs in Dordrecht geweest die over het algemeen heel netjes waren, ook in het informeren, en boden ook service na de koop aan.

Iets stoms: krimptang mogen lenen zonder kosten, bij de aankoop van wbt krimpstukjes..

je kan op allerlei manieren als 'KLANT' worden geholpen. Vaak alleen bij grote zaken is het inpakken en wegwezen en het liefst tot ziens maar nooit.

Hoi,

Helemaal met "Gitaarwerk"eens.Radiobeurs Louter in Dordt is een prima zaak.Veel kennis voorhanden , niet alleen van hifi maar ook van electronica.En prachtige luisterruimtes . De behandeling is correct, en als ze je kennen ,en dat is vrij snel [goede mensenkennis denk ik] krijg je een "dorpse"behandeling [en dat is positief bedoeld]

groet ElSon