Jump to content

audio analogue pucinni s.e.

joopus
 Share

Recommended Posts

Het is een fraaie, degelijke versterker zonder toeters en bellen.

Hij klinkt mooi open (hoewel er wel nog iets beter zijn voor dezelfde prijs) en klinkt in 't hoog zijdezacht, smooth.

Ik zou er wel luidsprekers op aansluiten die van zichzelf wat helderder klinken, anders zou de combinatie in z'n geheel iets aan de softe, saaie kant kunnen worden.

(Klipsch klinkt bijvoorbeeld erg mooi op de Puccini/SE)

Hoe dan ook, beslist geen verkeerde versterker.

Mvg,

Alco

Het is een fraaie, degelijke versterker zonder toeters en bellen.

Hij klinkt mooi open (hoewel er wel nog iets beter zijn voor dezelfde prijs) en klinkt in 't hoog zijdezacht, smooth.

Ik zou er wel luidsprekers op aansluiten die van zichzelf wat helderder klinken, anders zou de combinatie in z'n geheel iets aan de softe, saaie kant kunnen worden.

(Klipsch klinkt bijvoorbeeld erg mooi op de Puccini/SE)

Hoe dan ook, beslist geen verkeerde versterker.

Mvg,

Alco

wat bedoel je met soft alco? :D

wat bedoel je met soft alco?

Nou, ik bedoel dat 't dan wellicht iets te terughoudend/laidback kan klinken.

Ik heb de AA Puccini SE een keer kunnen vergelijken met m'n toenmalige Naim Nait-2.

De Nait-2 klonk opener, meer gedetailleerd en iets helderder in 't hoog.

Wel had de Puccini iets meer drive/controle in 't laag.

Maar met de juiste match qua luidsprekers is de Puccini beslist een prima versterker.

Vraag maar aan Peeeeeeeeeeeeeeter :D

(a.k.a. Mister Puccini, al tijden niet meer gesignaleerd op 't forum van HiFi.nl en Hear.nl)

Mvg,

Alco

wat bedoel je met soft alco?

Nou, ik bedoel dat 't dan wellicht iets te terughoudend/laidback kan klinken.

Ik heb de AA Puccini SE een keer kunnen vergelijken met m'n toenmalige Naim Nait-2.

De Nait-2 klonk opener, meer gedetailleerd en iets helderder in 't hoog.

Wel had de Puccini iets meer drive/controle in 't laag.

Maar met de juiste match qua luidsprekers is de Puccini beslist een prima versterker.

Vraag maar aan Peeeeeeeeeeeeeeter :D

(a.k.a. Mister Puccini, al tijden niet meer gesignaleerd op 't forum van HiFi.nl en Hear.nl)

Mvg,

Alco

dudelijk.

waarom heb je de naim niet gehouden.? :D

dudelijk.

waarom heb je de naim niet gehouden.?

Die heb ik ook gehouden.

Althans, nog een helepoos na vergelijking met de AA Puccini SE.

Een kennis van mij had de Puccini op proef thuis staan, vandaar dat ik 'm mooi effe kon vergelijken hoe m'n toen al 12jaar oude versterkertje zich staande hield.

Diezelfde kennis heeft ook nog steeds een Nait-2.

Voor de Sonneteer Campion & Alabaster had ik altijd al een zwak

sinds ik ze hoorde.

De Nait-2 is een geweldige versterker maar heeft alleen 2 nadelen, je bent nogal beperkt qua speakerkeuze met 't geringe vermogen van 2x 15watt.

Ook is de matige volumepotmeter, met bijbehorende L/R kanaal onbalans op laag volume, een bekend verschijnsel van de Nait-2.

(nee, vervangen voor een goede potmeter was geen optie.... geen ruimte voor)

Toen ik de Sonneteer eenmaal had, had ik de Nait-2 over.

Ik heb 'm nog een tijdje gehouden, maar uiteindelijk toch maar verkocht.

Als Sonneteer niet bestond zou ik ook zondermeer weer een Naim versterker kopen.

Groeten,

Alco

de sonneteer ziet er ook mooi uit

Vind ik ook. Lekker sober, met alleen 't hoognodige.

Echter,...als je 'm naast een AA Puccini, of een Unison Research Unico zet, die beide grofweg rond dezelfde prijsklasse zitten, dan valt me wel op dat Sonneteer iets meer aandacht had mogen schenken aan degelijkheid en afwerking.

't is maar een klein puntje,maar toch...

De Puccini en de Unico hebben een veel dikkere frontplaat en ook iets mooier afgewerkt.

Ook een klein schoonheidsfoutje van Sonneteer vind ik de el cheapo ls-aansluitingen achterop. Die verwacht je eerder op een goedkoop Japans versterketje van 150,- euro. Dat is op de Puccini en de Unico wel effe anders.

Echter,...als je 'm naast een AA Puccini, of een Unison Research Unico zet, die beide grofweg rond dezelfde prijsklasse zitten, dan valt me wel op dat Sonneteer iets meer aandacht had mogen schenken aan degelijkheid en afwerking.

Ik kan me anders ook wel de verhalen herinneren van onze Peter over niet aansluitende naadjes en potmeters met te veel speling.

Ik denk dat de Sonneteer een produkt is dat in kleine series wordt gebouwd terwijl de oplage van de italiaanse merken wel wat groter zal zijn. Een goede afwerking is dan iets eenvoudiger te realiseren zonder dat het meteen in de papieren gaat lopen.