Jump to content

Densen beat 100 icm dynaudio

gpk
 Share

Recommended Posts

Ik heb onlangs de densen beat 100 overgenomen en wilde mijn onix versterker daarmee vervangen. Gebruik hem op kleine dynaudio audience 40 monitors. Maar op de een of andere manier klinkt het toch niet super. Het klinkt veel meer ingetogen. Het geluid blijft meer in de speaker hangen dan bij mijn onix. Ik gebruik mit interlinks en speakerkabel. Weten jullie misschien waar het aan kan liggen?

Mvg,

Gerard

Ik heb onlangs de densen beat 100 overgenomen en wilde mijn onix versterker daarmee vervangen. Gebruik hem op kleine dynaudio audience 40 monitors. Maar op de een of andere manier klinkt het toch niet super. Het klinkt veel meer ingetogen. Het geluid blijft meer in de speaker hangen dan bij mijn onix. Ik gebruik mit interlinks en speakerkabel. Weten jullie misschien waar het aan kan liggen?

Mvg,

Gerard

De densen Beat...??? :confused:

Heb ik al, de onix. Ooit voor een stuk minder dan de densen over genomen. Weet niet of jullie de onix kennen. Cyrus achtige opbouw. Alleen bronkeuze en volume. handgebouwd, engels met grote ringkern trafo. Op een of andere manier zingt deze versterker meer. Toch nog maar eens wat experimenteren. ook omdat ik binnenkort waarschihjnlijk de contour 1.3 van dynaudio heb.

Gr,

Gerard

Inderdaad; De ene versterker is de andere niet.

Ik heb nog maar een echte uitschieter opgemerkt maar deze worden al 34 jaar niet meer gemaakt.

De andere klinken heel fatsoenlijk maar het komt lang niet zo los van de speakers.

De zoektocht naar DE versterker in jou prijsklasse kan een lange zijn....

De MIT interlink/speaker kabel werkt met een kastje met spoel/condensator.

Lijkt mij niet echt bevordelijk voor je geluidsbeeld.....?????

De MIT kabels die ik heb zijn kabels zonder de bekende kastjes. Echt basic. Heb net nog geluisterd. De Densen klinkt echt zwaarder, niet echt muzikaler. Jeammer. had er veel van verwacht. Denk dat de 1.3 ipv de 40 betere upgrade is.

Gr,

Gerard

Vervang die MIT nou even door een ppar stukjes tweelingsnoer van een euro per meter. En luister dan nog eens. Wellicht kom je dan tot een ander oordeel, of tot de bevestiging van je vermoeden dat de Densen jouw versterker niet is.

Nu lijkt het er op alsof je je versterkerkeuze laat afhangen van een set MIT kabels.

Vervang die MIT nou even door een ppar stukjes tweelingsnoer van een euro per meter. En luister dan nog eens. Wellicht kom je dan tot een ander oordeel, of tot de bevestiging van je vermoeden dat de Densen jouw versterker niet is.

Nu lijkt het er op alsof je je versterkerkeuze laat afhangen van een set MIT kabels.

Zou kunnen, een MIT kabel klinkt meestal vrij donker.

Maar dan zo de andere versterker ook donker moeten klinken..... :confused: