Jump to content

van medevoort MA240

PD
 Share

Recommended Posts

Hallo beste forumleden,

Gister heb ik naar deze nieuwe digitale versterker kunnen beluisteren van onze eigen Nederlandse bodem. In combinatie met de nieuwe monitoren van van Medevoort (DD5.0) heb ik daar een geluid gehoord wat een zekere indruk op mij achter heeft gelaten.

Van Medevoort heeft een nieuwe ge

Hey PD,

Idd, ik ben ook zwaar onder de indruk van de set die Audioart (Van Medevoort) opgesteld had. Er is eigenlijk weinig op aan te merken, behalve dat het geluid helemaal niet digitaal klinkt en dat de prijs laag is voor de muziek die gemaakt werd.

De nieuwe monitoren in surround opstelling gebiampd met Van Medevoort eindversterkers heeft op mij een even zo goede indruk achter gelaten.

Groeten, MJ

'n mooi verhaal, heb je alleen met 'n digitale bron geluisterd....???

Mijn indruk is dat de meeste digitale versterkers in het hoog wat vervormen. Ik dank dat je dat minder hoort met een CD, omdat die dat van huis uit ook al doet....

:)

'n mooi verhaal, heb je alleen met 'n digitale bron geluisterd....???

Mijn indruk is dat de meeste digitale versterkers in het hoog wat vervormen. Ik dank dat je dat minder hoort met een CD, omdat die dat van huis uit ook al doet....

:)

Ha Hans,

Ik heb hem niet kunnen beluisteren met een analoge bron. Maar zoals aangegeven was er niet echt sprake van onrustig of super klinisch hoog (dit heb ik eerder wel kunnen ervaren bij TACT versterkers). Volgens mij had Ad er ook een oplossing voor om de crossover vervorming waarvan wel sprake is bij een klasse D versterker ernstig te reduceren.

groeten, PD Hogeterp (die nog steeds zwaar onder de indruk is..) B)

hmmm ik vind die prijs niet zo gek eigenlijk. Alleen weer dat design (geen design is ook design). Er zit geen balans in de layout van die van Medevoorts... jammer.

hfs_MA240s_09092004.jpg

Ik zit te denken... Als Phlips een chipset klaar heeft liggen, zullen er ook wel andere merken op basis van dit systeem komen, lijkt me. Zou er dan eindelijk budget digitale versterkers op de markt komen (en dan bedoel ik niet de mini setjes)

nando

Ik zit te denken... Als Phlips een chipset klaar heeft liggen, zullen er ook wel andere merken op basis van dit systeem komen, lijkt me. Zou er dan eindelijk budget digitale versterkers op de markt komen (en dan bedoel ik niet de mini setjes)

nando

Ha Nando,

De chips zouden ook toegepast kunnen worden door andere fabrikanten maar dan komt het er nog net hoe ze worden toegepast.. Ik zeg het nog een keer maar de 990 euro die gevraagd wordt voor deze versterker is gewoon gek gezien de totale prestatie! :rolleyes:

groeten, PD Hogeterp B)

Ja, alleen met Jan de Jeu heb ik nog een keer een leuke email uitwisseling gehad n.a.v. een recensie van hem, dus dan heb je toch zoiets van hobbyisten onder elkaar. Er was een andere recensent die de moeite niet eens nam om te reageren op een reactie van mij, en die was echt niet negatief of zo.

Sorry, maar dan vind ik de forummers hier geloofwaardiger..

En wat als ik nou het zelfde heb geconcludeerd? :o

Jij bent een forummer. Trek je eigen conclusie.. :rolleyes: Het enige wat ik bedoel dat je voor mij dit soort uitspraken niet hoeft aan te halen als ondersteuning van een gelijk, want die zeggen mij niet zoveel. Het blijkt gewoon bij dit soort recensies dat ze niet echt de indruk wekken onafhankelijk te zijn door die halleluja verhalen over kabels.

• 2 weeks later...
Hallo,

en het mooie aan de modules is dat ook sony ze gebruikt in hun midisetjes. Ik weet niet dan niet hoe serieus ik die versterker moet nemen ;)

marcel

Beste Marcel,

Net zoals met zoveel opamps en andere halfgeleiders. Het is (grotendeels) niet het IC zelf wat het geluid maakt of breekt, maar het ontwerp eromheen. Dat deze IC's ook in minisetjes worden gebruikt zegt niets. de NE5532 bijv. wordt ook in talloze lowcost apparatuur gebruikt. Toch zijn er menig highend apparaten met een goed ontwerp eromheen die er beregoed mee klinken. Te zien aan de foto van PD heeft van Medevoort erg zijn best gedaan. Forse voeding, veel kleine elco's luchtsmoorspoelen. Ik denk afgaand op wat ik zie dat het weleens heel goed zou kunnen klinken.

De philips PWM module is slechts een middel. Het is aan de ontwerper welk doel hij daarmee bereikt.

Groeten,

Bas

hmmm ik vind die prijs niet zo gek eigenlijk. Alleen weer dat design (geen design is ook design). Er zit geen balans in de layout van die van Medevoorts... jammer.

hfs_MA240s_09092004.jpg

nando

,t ziet er alleen niet uit.

subjectief.