Duck-Twacy Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Als je zo een beetje de Zap berichten op diyaudio en HT forum leest dan krijg je wel de indruk dat er zo nu en dan wel wat problemen zijn (kinderziektes of door fouten van de bouwer??). Bv deze verhalen: http://www.diyaudio.com/forums/showthread....&threadid=42391 http://www.diyaudio.com/forums/showthread....&threadid=42391 http://www.diyaudio.com/forums/showthread....&threadid=41964 http://www.diyaudio.com/forums/showthread....&threadid=44053 http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=17055.510 (sigmund fruit) Anyway, maakt het wat spannender. Ik wilde eerst iedere Zapmodule op een klein heatsinkje plaatsen (0.7 K/W10*15*5 cm), maar hogere temperatuur schijnt beter te klinken, dus doe ik maar niet (scheelt ook weer 50 euro). Verder, als je maar een goede aluminium boer weet, kun je met wat boren, tappen en vijlen best leuke creatieve kastjes maken. Veel leuker dan een saai 19" rack. Kost wel wat tijd natuurlijk. Ik heb overigens mijn twee 4VP voedingsmodules teruggestuurd naar LCaudio (of beter gezegd; laten sturen. Wat is die Belgische post duur zeg). Ga het ruilen tegen 2 Predator modules (met 15000uF/80V caps), een sync module, twee softstarts, een 10A AC mainfilter en dan heb ik nog geld over voor het Zapfilter 2 (discreet CD eindfilter) . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Belgische post? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 De spullen zijn gekocht in een groupbuy, georganiseerd door iemand in Gent. Dus alles is daar afgeleverd. Omdat de trafoos nog in backorder zijn, ben ik nog niets gaanophalen (tis toch ongeveer 500 km rijden). Laten opsturen naar Den Haag leek niet zinvol (die trafoos a 9 kilo haal ik liever zelf op) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Op die manier. Ik kwam er deze week achter dat mijn plaatselijke electronicawinkel Amplimo trafo's verkoot nauwelijks boven de prijs die op de Amplimo site staat vermeld. (www.idd-electronics.com en dan de vestiging in lwd) Dus binnenkort die maar even sponsoren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 oktober 2004 Author Report Share Posted 31 oktober 2004 Omdat de trafoos nog in backorder zijn, ben ik nog niets gaanophalen (tis toch ongeveer 500 km rijden). N Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 oktober 2004 Author Report Share Posted 31 oktober 2004 Op die manier. Ik kwam er deze week achter dat mijn plaatselijke electronicawinkel Amplimo trafo's verkoot nauwelijks boven de prijs die op de Amplimo site staat vermeld. (www.idd-electronics.com en dan de vestiging in lwd) Het had me verbaasd als ze bij Amplimo incl. verzendkosten goedkoper zouden zijn, dat kan je niet maken t.o.v. de detaillist. Ik vind het al raar dat je er kan bestellen als particulier. Iedereen moet zijn lokale middenstander zoveel mogelijk sponsoren vind ik, zeker die speciaalzaken, dan betaal ik maar wat meer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 De locale middenstander heeft niet altijd alles bovendien is het zo dat Amplimo geen verzendkosten rekent als de kosten boven een bepaald bedrag komen. Nu blijf ik daar ver onder. Eventjes off topic: Ik word er dus helemaal niet goed van dat sommige prijzen zo enorm kunnen verschillen. Een voorbeeldje: ik wil graag wat doen met een monacor SPH-165KEP. Die kost bij L'atout slechts 109 Euro. (Honderdnegen, je leest het goed.) Bij Klinktgut kost dezelfde speaker 62 Euro. Speaker en Co is net even goedkoper als L'atout. Ik wil de locale middenstander wel steunen, graag zelfs. Maar ik heb er erg veel moeite mee als de prijzen zover uitelkaar liggen. Vooral ook omdat dit niets met kortingen op hoeveelheden heeft te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Beste Leeuwarden, Als de prijs van Klingtgut inclusief BTW is, maakt hij een "winst" van twee Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 oktober 2004 Author Report Share Posted 31 oktober 2004 Het moet allemaal niet te gek worden qua prijsverschil, als je een winkel met pand maar niet met een pure webwinkel gaat vergelijken, of een dozenschuiver met een winkel met service. Ik weet zeker dat ik bij zo'n unit er iets af kan lullen in de winkel bij een te groot verschil, en ik krijg er tevens koffie, advies, service en sterke verhalen bij.. Vooral service ga je echt waarderen als er iets mis is/gaat met het produkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Ik heb me wel eens laten vertellen dat Monacor in Duitsland een speciale regeling heeft. Of het waar is weet ik natuurlijk niet maar er is wel iets vreemds aan de hand. Als het inderdaad zo is riekt het ook naar illegale transacties tussen fabrikant en leverancier. Ze hebben daar toch wel een economische waakhond? Aan de andere kant: ik hoef toch ook geen dief van mijn eigen portemonee te zijn? Overigens ik ben zelf ook ondernemer en ik weet ook dat er zeer uiteenlopende uurtarieven bestaan. Okee ik verdien dus wat minder als sommige andere ondernemers. Misschien trek ik zo iets meer klanten... Ik weet het niet maar ik heb wel een idee... Overigens was mijn vorige post zonder verzendkosten. Maar die zijn uit Duitsland ook niet echt hoog als je van te voren betaald. Ben ik nu een verschrikkelijke vent omdat ik toegeef dat ik even om me heen kijk voor ik wat koop? Het heeft er bij mij toe geleid dat ik uiteindelijk meer koop omdat ik het plotseling veel beter betalen kan. De locale economie heeft hier ook profijt van (vooral ook omdat de onderdelenwinkel recentelijk tegenover mijn werkplek is gevestigd...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Hier is ie 72,50 http://www.bmm-electronics.nl/Product.asp?Product_ID=2729 Wel geen lokale boer, maar wel prima Nederlands bedrijf die goed reageert op vragen per email en dergelijke en snel levert (althans bij mijn bestelling van een paar kleine onderdeeltjes). Nou ja, Cor kent ze ook wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Kijk eens: die is deze week spontaan 7 euro in prijs gezakt! (echt waar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 oktober 2004 Author Report Share Posted 31 oktober 2004 Ik kan ze ook aanbevelen. Ze dachten met me mee bij een bestelling, ik had een verkeerde combi besteld en werd daar attentvol op gewezen. Dat mag ik wel. Ook later kon ik met een vraag bij hun terecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 En ze hebben best wel leuke kits, de xovers bv zijn best aardig. En zal ik deze inbouwen op mijn (wannabee) Aleph? http://www.bmm-electronics.nl/Product.asp?Product_ID=2252 Kom ik vast wel in http://www.passdiy.com/gallery.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 oktober 2004 Author Report Share Posted 31 oktober 2004 Als je zo een beetje de Zap berichten op diyaudio en HT forum leest dan krijg je wel de indruk dat er zo nu en dan wel wat problemen zijn (kinderziektes of door fouten van de bouwer??). De vraag is inderdaad hoe de problemen worden veroorzaakt. Zelf heb ik geen last van ruis e.d. Wat ik jammer vind is dat ik niet veel lees over gebruikservaringen met de afgebouwde amp. Ik kijk nu een klein beetje rond naar een bijpassende pre, maar heb nog geen flauw idee wat een mooie match zou zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Ik heb nog een filmpje om een pcb mee te maken van een BoSoZ mocht je die willen. (is zowel gebalanceerd als ongebalanceerd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 oktober 2004 Author Report Share Posted 31 oktober 2004 Ik heb nog een filmpje om een pcb mee te maken van een BoSoZ mocht je die willen. (is zowel gebalanceerd als ongebalanceerd) Son of Zen dacht ik? Wat is Bo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 oktober 2004 Author Report Share Posted 31 oktober 2004 Ik zat ook te kijken bij ESP, project 88 leek me misschien wel wat. pre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Bride of Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 oktober 2004 Author Report Share Posted 31 oktober 2004 Ik zag het al, de laatste uitvoering dus. Wat is de ervaring ermee, of heb je hem niet gebouwd Leeuwarden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat de verschillen zijn tussen de diverse Pass prees Aleph L Aleph P BoZ BoSoZ BLS Wat heb je nog meer? De commerciele Pass Prees zijn iig erg mooi (maar dan praten we wel over dik 3000 euro) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 oktober 2004 Author Report Share Posted 31 oktober 2004 De commerciele Pass Prees zijn iig erg mooi (maar dan praten we wel over dik 3000 euro) Een pre kan erg duur zijn, daarom is het mede interessant om te knutselen. Bovendien is het gewoon leuk. Ik wil wel iets hebben met wat luxe, in ieder geval een a.b. voor het volume. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Ik heb pcb's laten maken en ben nu onderdelen aan het verzamelen. Er zit nog niets in elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 oktober 2004 Author Report Share Posted 31 oktober 2004 Een interessant ontwerp, maar ik heb momenteel nog geen zin om zomaar wat te gaan bouwen (of eigenlijk geld uitgeven) terwijl ik nog niet weet of ik er wat aan zal hebben. Ik weet dat het geen duur ontwerp is, maar als het niet combineert zou ik het zonde vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Even diyaudio naspitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts